Ga naar inhoud


chili con carne <> pepers en vlees


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

 

 stap 1

Verhit de olie in een grote pan en fruit hierin de fijngesneden uien met de knoflook ongeveer 3 minuten. Voeg het gehakt toe en bak dit onder voortdurend omscheppen tot het rul en lichtbruin is

 

ik zag zo juist, mateloos verbijsterd, dat de kok op 24kitchen andersom te werk gaat.

hij deed dus eerst het vlees (rundergehakt) in de pan en daarna de gesneden uien...

 

is dat een TV chef op een Speciale Thema Zender; over koken?

HA

wat een koks zeg? :blink:

 

laat staan dat we knoflook al gelijk derin meppen vanaf het begin

laat staan dat er koriander groeit in mexico gatver en in chili con carne thuis hoort, never

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

yammie

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn altijd nog meerdere wegen die naar Rome leiden.

Dus die ene weg op de kaart hoeft niet de enige juiste weg te zijn, een andere weg/manier van bereiden kan best net zo mooi/lekker zo niet nog mooier/lekkerder zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een paprikaatje is ook niet te versmaden erin.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paprika??? red Chili is mijn favoriet.

Gewoon er flink wat overheen strooien en dan afblussen met een blik gemende stukjes vruchten op siroop. (siroop even afgieten)

Maar ook met een blik ananas stukjes om het hete te compenseren kan al heel lekker zijn.

Alternatief is om geen gehakt te gebruiken maar gewoon een lekkere (pittige) worst te kopen, deze uit het vel knijpen, rul bakken en dat ipv. gehakt te gebruiken.

Of gewoon niet te mager varkensvlees kopen (bijv. vlees uit de nek) dit aan blokjes snijden, goed kruiden en even aanbakken en dat ipv. gehakt te gebruiken.

Ook kun je bij gebrek aan bonen deze vervangen door kapucijners.

Of ook heel lekker de uitjes bakken met wat ketjap of sambal en wat teentjes knoflook.

 

Dus wat ik zeg er zijn veel meer wegen die naar lekkere chili con carne leiden.

 

Met een ding moet je echter rekening houden nl. dat je er snel veel te veel van eet en de volgende dag bij voorkeur buiten een camerasysteem op moet gaan hangen en niet de hele in een nauwe meterkast moet gaan staan werken. :D

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een makkelijker eter... als het vlees maar voor elkaar is ben ik tevreden ;)

Vis je ook toevallig?

 

zo ja dan kan ik je de forumdag van het nationaal hengelsportforum adviseren wat vlees betreft en dan bij voorkeur de vrijdagavond er voor met meestal onbeperkt vlees eten voor 7,50 pp.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paprika??? red Chili is mijn favoriet.

Gewoon er flink wat overheen strooien en dan afblussen met een blik gemende stukjes vruchten op siroop. (siroop even afgieten)

Maar ook met een blik ananas stukjes om het hete te compenseren kan al heel lekker zijn.

Alternatief is om geen gehakt te gebruiken maar gewoon een lekkere (pittige) worst te kopen, deze uit het vel knijpen, rul bakken en dat ipv. gehakt te gebruiken.

Of gewoon niet te mager varkensvlees kopen (bijv. vlees uit de nek) dit aan blokjes snijden, goed kruiden en even aanbakken en dat ipv. gehakt te gebruiken.

Ook kun je bij gebrek aan bonen deze vervangen door kapucijners.

Of ook heel lekker de uitjes bakken met wat ketjap of sambal en wat teentjes knoflook.

 

Dus wat ik zeg er zijn veel meer wegen die naar lekkere chili con carne leiden.

 

Met een ding moet je echter rekening houden nl. dat je er snel veel te veel van eet en de volgende dag bij voorkeur buiten een camerasysteem op moet gaan hangen en niet de hele in een nauwe meterkast moet gaan staan werken. :D

 

suc6

 

Gerrit

 

verklaar u nader ;-)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk; "zorgen dat ze niet kunnen luchten, wel zien...":)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

con carn of sin carne (met of zonder vlees) kan met tomaat + paprika + chili

er is zelfs groene chili con carne...

en er zijn zelfs beroemde chili con carne wedstrijden en officiele Jury rapporten JAHA :cool:

 

maar je uien rauw op aangebraden vlees, dat wordt nooit niks meer met die chef

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vis je ook toevallig?

 

zo ja dan kan ik je de forumdag van het nationaal hengelsportforum adviseren wat vlees betreft en dan bij voorkeur de vrijdagavond er voor met meestal onbeperkt vlees eten voor 7,50 pp.

 

suc6

 

Gerrit

Vissers die vlees eten?

Het wordt met de dag gekker.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slagerij Visser, snap jij 't nog?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vissers die vlees eten?

Het wordt met de dag gekker.

 

Als je al die vis opeet kun je ze daarna niet meer vangen he ;)

Daarom is de inmiddels beroemde vrijdagavond waar deelnemers van de forumdag tegen een minimaal bedrag (de gehele inleg wordt gebruikt voor het kopen van eten en de rest is vrijwilligerswerk) een BBQ avond gehouden met diverse soorten vlees.

Meestal zijn er minimaal wel 5 verschillende soorten variërend van echte Duitse Bratwurst, verschillende soorten gemarineerde schnitzels, verschillende soorten gemarineerde kipfilet, gemarineerde ribben enz.

Afgelopen jaar hadden we als voorafje Flammkuchen 

 

flammkuchen.jpg

 

Ook wel Duitse pizza genoemd en dat ter plekke vers bereid op de BBQ

Omdat alles niet op hoog tempo gaat eet je dus meestal ongemerkt meer dan de bedoeling is omdat het vaak smaken zijn die men hier normaal niet gewend is op de BBQ en alles super lekker smaakt.

Menigeen moet daarna dan ook de hele nacht verplicht op de rug liggen slapen omdat er anders iets in de weg komt te zitten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...