Ga naar inhoud


Journaal en Nieuwsuur eindelijk definitief in HD


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:


Nieuwsuur en de Journaals van 18.00 uur en 20.00 uur zijn vanaf maandag 18 mei eindelijk in HD-kwaliteit te bekijken. De NOS stelde de omschakeling lange tijd uit.

Met ingang van maandag 18 mei is het NOS Journaal van 18.00 en dat van 20.00 uur eindelijk in HD te bekijken. Tot op heden vond hier upscaling plaats voor wie in HD naar de NPO-zenders keek. Ook het NOS Jeugdjournaal en Nieuwsuur zijn nu te zien in HD. Met de omschakeling worden nu alle NOS-programma’s uitgezonden in HD.
Oude apparatuur eerst afgeschreven
De NOS is tamelijk laat met het omschakelen naar HD voor haar journaals. Concurrent RTL Nieuws ging de NOS voor. Enkele andere actualiteitenprogramma's van de NOS schakelden wel al eerder over op HD. De reden dat dit nu pas met Nieuwsuur en het meest bekeken Journaal gebeurt, ligt in de kosten. Alle apparatuur in de studio die nu is ingericht voor de bewuste HD-uitzendingen is noodzakelijkerwijs vervangen, maar de NOS heeft daarmee ook gewacht totdat de oude apparatuur was afgeschreven. De hele ombouw en testperiode duurde vijf maanden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat een gezeur snoopy.

 

Men heeft gewacht totdat de oude apparatuur was afgeschreven. 

 

En er moet van de staat toch zuinig met onze belasting centen worden omgegaan?.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezeur snoopy.

 

Men heeft gewacht totdat de oude apparatuur was afgeschreven. 

Tja Emekli, volgens mij was dat bij RTL niet anders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach, de een wat vroeger de ander wat later... zo was het altijd al.

 

25. August 1967 – Anlässlich der Internationalen Funkausstellung in Berlin erfolgt der offizielle Startschuss für das Farbfernsehen in der Bundesrepublik Deutschland.

 

-en wegens die aanschafprijs van een kleurTV zag ik het pas in 1972.

-ik kon dus iets langer dagdromen over de echte kleur van haar van pipi langkous 1969 op ZDF

 

eindelijk HD

hiep hiep hoera

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan mij nog de  eerste proefuitzendingen in kleur goed herinneren, in de middag, zonder ondertiteling afleveringen van de Thunderbirds.

(er was in die tijd alleen woensdag middag een uur kinderuitzending, alle andere dagen werden de zenders om 9 uur 's ochtends ingeschakeld en was er de gehele dag alleen het testbeeld te zien.)

 

De allereerste toestellen werden bij plaatsing nog geconvergeerd.

Eens per maand werden de zenders gewobbeld, dat waren mooiere programma's als wat er tegenwoordig te zien is bij de meeste zenders.

 

Terwijl het Nederlandse journaal anno 2015 nu begint met uitzenden in HD zijn andere zenders al weer bezig met plannen om over te schakelen naar UHD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat een gezeur snoopy.

 

Men heeft gewacht totdat de oude apparatuur was afgeschreven. 

 

En er moet van de staat toch zuinig met onze belasting centen worden omgegaan?.

 

 

Zuinig ?

 

Mag ik daar smakelijk om lachen ??  Ooit wel eens naar de salarissen van de NPO medewerkers gekeken ??

En wat je er voor krijgt ? Enige fatsoenlijke wat op de NPO te zien is is ingekocht bij de BBC.

Ik denk eerder dat het geld op was aan mega salarissen voor de 'onvervangbare talenten'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat een gezeur snoopy.

 

Men heeft gewacht totdat de oude apparatuur was afgeschreven. 

 

En er moet van de staat toch zuinig met onze belasting centen worden omgegaan?.

Uit het jaarverslag 2013:

 

Afschrijvingspercentages per jaar

Deze afschrijvingen vangen aan, direct na ingebruikname gestart. Op grond en terreinen vindt geen afschrijving plaats.

 

 

 

Facilitaire apparatuur                Jaarlijks 20% van de historische kostprijs.

Hardware en software               Jaarlijks 20% van de historische kostprijs.

 

Dus elke 5 jaar is de apparatuur afgeschreven, zou beteken dat ze in 2010 nog oude SD meuk aangeschaft hebben?

 

http://www.publiekeomroep.nl/system/files/165/original/NPO_Jaarverslag_2013.pdf

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...