Ga naar inhoud


Eerste Ultra HD-zender ongecodeerd op Astra1-satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

De eerste volwaardige en ongecodeerde Ultra HD-zender wordt via de Astra1-satelliet op 19,2 graden oost uitgezonden. Het gaat om het Duitse homeshopping-kanaal Pearl.tv. Dat heeft satellietbedrijf SES bekendgemaakt.

Pearl.tv gaat vanaf september in Ultra HD op de Astra1-satelliet uitzenden. Op deze satelliet is al langere tijd het SES Ultra HD demokanaal te ontvangen. Dat blijft na de komst van Pearl.tv ongewijzigd. In de nieuwe distributieovereenkomst tussen beide partijen is tevens de verspreiding van het homeshopping-kanaal in SD en HD voor langere tijd opgenomen. Pearl.tv was enkele jaren geleden eveneens het eerste koopkanaal dat in HD via de satelliet ging uitzenden. Het Duitse kanaal bereikt met ongecodeerde Astra1-satellietverspreiding meer dan achttien miljoen Duitse huishoudens.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed om te horen, maar voorlopig komt er nog geen Ultra-HD TV in mijn huis te staan.

Als de content toeneemt kunnen we nog altijd beslissen.

We wachten maar af hoe deze ontwikkeling zich voortzet.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar wanneer komen de eerste echte uhd sat. otvangers op de markt. heb een uhd tv lg met ingebouwde sat. ontvanger maar heb liever een linux bakkie

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

De eerste volwaardige en ongecodeerde Ultra HD-zender wordt via de Astra1-satelliet op 19,2 graden oost uitgezonden. Het gaat om het Duitse homeshopping-kanaal Pearl.tv. Dat heeft satellietbedrijf SES bekendgemaakt.

 

Pearl.tv gaat vanaf september in Ultra HD op de Astra1-satelliet uitzenden. Op deze satelliet is al langere tijd het SES Ultra HD demokanaal te ontvangen. Dat blijft na de komst van Pearl.tv ongewijzigd. In de nieuwe distributieovereenkomst tussen beide partijen is tevens de verspreiding van het homeshopping-kanaal in SD en HD voor langere tijd opgenomen. Pearl.tv was enkele jaren geleden eveneens het eerste koopkanaal dat in HD via de satelliet ging uitzenden. Het Duitse kanaal bereikt met ongecodeerde Astra1-satellietverspreiding meer dan achttien miljoen Duitse huishoudens.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat het programma "Pearl TV" bij mij een hoge waarde heeft. Hij staat bij mij daarom ook op één op de afstandsbediening.

Ik kan mijn geluk dan ook niet op dat uitgerekend dit programma van hoge waarde en cultuur en inhoud in 4K uitgezonden wordt.

Geweldig..we zitten hier met de hele familie op de bank te genieten van al dat moois. We hopen dan ook dat er snel nog veel meer van dit soort kanalen zullen volgen.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger zeiden ze ook dat het Internet zou floppen.

 

3D was een afvalproduct van HD.

 

Ga er maar van uit dat 4K niet gaat floppen. Die trend is niet meer op te houden. De hele Broadcast industrie is er al klaar voor en alles is 4K wat er nu op de markt komt.

Ga naar de IBC, NAB, CABSAT, weet ik veel en je gelooft echt je ogen niet. Alles wat aangeboden wordt is 4K.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat het programma "Pearl TV" bij mij een hoge waarde heeft. Hij staat bij mij daarom ook op één op de afstandsbediening.

Ik kan mijn geluk dan ook niet op dat uitgerekend dit programma van hoge waarde en cultuur en inhoud in 4K uitgezonden wordt.

Geweldig..we zitten hier met de hele familie op de bank te genieten van al dat moois. We hopen dan ook dat er snel nog veel meer van dit soort kanalen zullen volgen.

party-smiley-043.gif  LOL grinning-smiley-043.gifmusic-smiley-023.gif

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn ze de Nederlandse zender in deze post:

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/345964-nederlanders-presenteren-tv-zender-festival-4k-in-cannes/

 

toch nog voor.

 

Overigens vind ik al die "verkoopkanalen" transponder vervuiling, kan beter voor échte zenders benut worden.

 

Maar SES, Eutelsat en de anderen, zullen hier wel veel aan verdienen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn ze de Nederlandse zender in deze post:

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/345964-nederlanders-presenteren-tv-zender-festival-4k-in-cannes/

 

toch nog voor.

 

Overigens vind ik al die "verkoopkanalen" transponder vervuiling, kan beter voor échte zenders benut worden.

 

Maar SES, Eutelsat en de anderen, zullen hier wel veel aan verdienen.

 

Nee joh...dat is vrijwilligerswerk voor SES, Eutelsat en de anderen.  Die berekenen daar niks voor.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

zoals drs. Ijzerbout schrift zal 4k zeker niet floppen. Binnen een jaar is een 4K Televisie kopen gangbaar, binnen 3 jaar (WK2018) kijken we naar voor grote evenementen en speciale zenders naar 4K beeldmateriaal, binnen 4-5 Jaar is het het gangbare formaat. Totdat in Japan met de olympsiche spelen weer 8K op het programma staat :)

 

Sat en Kabel gaan hier niet vooroplopen, dat worden meer de internet streams zoals Netflix en Amazon. Die hebben minder problemen met het vinden van de vrije ruimte in hun 'netwerk'. Maar ook sat en kabel volgen snel. T2 zie ik weer lastiger, daar denk ik dat het bij HD ophoudt.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

4K gaat er niet komen.

 

Het is er al!

Kijk eens in de winkels en naar de prijsontwikkeling.

SD schermen zijn toch ook niet meer te koop, zo zal het ook met HD schermen gaan.

Ik kocht mijn eerste 4K camera 1 1/2 jaar geleden, ondertussen zijn er 2  stuks 4K cameras in gebruik en een 4K beeldscherm.

Zodra de eerste satelliet settop boxen op de markt zijn wordt de huidige ontvanger vervangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...