Ga naar inhoud


Na uren proberen nog geen beeld met schotel en duo-lnb


vlakkie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik ben uren bezig geweest, maar het lukt me niet om de schotel goed te installeren.

Ik hen een 60cm hd schotel met duo-lnb van canal-digitaal. Mijn ontvanger is M7.

De LNB zit volgens de gebruiksaanwijzing in de houder op 19.2".

Het lukt mij, om door aan de schotel te draaien astra 1 met de zenders te krijgen. De niveau- en kwaliteitsbalken zijn boven 70% en ik heb beeld.

Het lukt mij ook, door aan de schotel te draaien zenders van astra 3 te ontvangen, met dezelfde waarden.

Als ik de schotel echter heb uitgericht op astra 3 en ik wil via het menu overschakelen naar astra1, zie ik heel eventjes de balken met waarden van 14% en 36% en direkt daarna crasht de zaak en gaat het scherm op zwart. Alleen door de spanning van de ontvanger af te halen en weer op te starten krijg ik weer beeld(op astra 3) Hetzelfde geldt voor als ik start vanuit astra 1

Wat doe ik fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste vlakkie

Welkom op dit forum.

Het is al jaren gebruikelijk om de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten, zie ook de instructie van CanalDigitaal:

De kop van de Astra 19,2 in de klem zetten is niet meer van deze tijd maar je moet er wel beide satellieten mee kunnen ontvangen.

Welke M7 ontvanger heb je?
Staat je schotel in Nederland?
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennis van mij ontving onlangs van CD een schotel, duo LNB en M7SAT801 gratis bij verlenging abonnement. De bijgeleverde beschrijving gaf aan dat de Astra 19 in de klem moest. Bij hem lukte het ook niet om beide satellieten goed te ontvangen. Bij zijn ontvanger stonden de DiSEqC 1.0 instellingen bij Menu-Installatie-LNB Configuratie verkeerd. Bij Astra1 (19) stonden streepjes i.p.v. #1 en bij Astra3 (23) ook streepjes i.p.v. #2. Ook heb ik de Astra 23 in de klem gezet en schotel opnieuw uitgericht. 

aangepast door gps
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereeen bedankt. Het is inderdaad gelukt op 23. Op de bijgeleverde handleiding van de lnb van canaldigitaal stond 19.2, vandaar. Ik heb ook eerder nergens bij instructies gezien, dat het 23 moest zijn, dus iedereen heel erg bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, een M7 SAT801 zoekt zelf zijn diseqc-instellingen uit. Al heb je de Hotbird op diseqc-1 staan, dan nog stelt hij dat vanzelf goed in.
Maar dat doen zeker niet alle M7-ontvangers. Daarom vroeg ik al welke M7-ontvanger hij heeft.
Ook als je de kop van de Astra 19,2 in de klem zet en de schotel op de Astra 19,2 uitricht heb je beeld op de Astra 23,5 maar de 23,5 in de klem is beter.
Je moet er wel voor zorgen dat de duo-lnb zo ver mogelijk naar de schotel toe staat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...