Ga naar inhoud


RTL Z pas om half negen met live nieuws


Sprietje

Aanbevolen berichten

De tienduizenden pensionado's die veelal in het buitenland wonen en dus aangewezen zijn op CanalDigitaal, zullen wel balen dat ze maandag de zender RTL-Z niet meer kunnen ontvangen. Velen van hun kijken dagelijks naar deze zender om te kijken hoe de beurs zich ontwikkelt voor hun beleggingen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Daarvoor zijn ook andere manieren zoals internet, real-time meestal tegen een vergoeding, met een tijdsvertraging gratis.

Om daar alle andere abonnees aan mee te laten betalen.

Wanneer de provider voor deze zender extra gaat betalen staat de deur open voor hogere doorgifte vergoedingen voor de andere reclame zenders.

 

Wat mij betreft is deze zender geen hoge doorgifte vergoeding en een speciale plaats op de zaplijst waard.

Ik ben benieuwd wie hiervoor een verhoging van het abonnement wil betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik denk toch cees dat veel abonnees van CanalDigitaal nog niet door hebben dat vanaf a.s. maandag RTL-Z en RTL 7 twee verschillende zenders zijn en flink wat mensen zullen maandag voor een verrassing staan dat ze RTL-Z beursnieuws niet meer kunnen ontvangen. Er zullen heel wat klachten over komen. Maar goed, dat zullen we volgende week wel horen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal zal aangeven dat RTL de programmatie van RTL 7veranderd heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de kijkcijfers en opbrengst dat niet meer is, is er nog altijd nog iets, wat velen van hen voordeden, nml de stekker eruit.

Dan is er direct plaats genoeg om echte zenders door te geven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens berichten in de pers is de nieuwe RTL Z op dit moment bij geen enkele provider te vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens berichten in de pers is de nieuwe RTL Z op dit moment bij geen enkele provider te vinden.

 

RTL denk daar zelf anders over.

Zie http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/rtl-z-bij-ziggo-op-12-bij-kpn-sd-op-11-hd-op-731

 

Lees ook de reacties onder het bericht.

De allereerste zijn afkomstig van schotelkijkers.

 

Dit vind ik zelf de interessantste:

 

Jan Korpershoek

John Tielemans Simpel: NIET. RTLZ heeft geen overeenkomst weten te bereiken met CanalDigitaal en is dus niet via satelliet te ontvangen. Een blamage voor RTL die oorspronkelijk juist als satellietzender is begonnen.

Ik vraag me af waarom een grote organisatie als RTL deze zender niet gewoon ongecodeerd op satelliet zet, net als collega zenders CNBC, bloomberg, BFM business etc. 

500 miljoen potentiële kijkers, goed voor de reclame-inkomsten.

 

500.000.000 potentiële kijkers vindt ik overigens wel wat optimistisch ingeschat.

Trek daar alle niet Nederlandssprekenden maar gewoon van af.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand een livestream van het rtlz programma kunnen vinden ?

Of was RTL het behoud van kijkers die nu rtlz missen niets waard ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tot nu toe ruim 20 reacties onder het artikel op de RTL site, allemaal van mensen die RTL 7 niet meer kunnen ontvangen, 2 reacties zijn van satelliet kijkers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe ruim 20 reacties onder het artikel op de RTL site, allemaal van mensen die RTL 7 niet meer kunnen ontvangen, 2 reacties zijn van satelliet kijkers.

 

Ik telde er toch al zes.

Waarna er nog wel drie zijn bijgekomen nadat ik mijn bericht in dit topic plaatste. Ze worden overigens wel vaker geliked dan de berichtjes van niet schotelkijkers.

 

Al met al aantallen waar RTL Z noch Canal Digital koud of warm van zullen worden.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...