Ga naar inhoud


RTL Z pas om half negen met live nieuws


Sprietje

Aanbevolen berichten

Maar ga je dan gelijk op de website dingen schrijven als je iets niet meer kan ontvangen?

Ik vind het vaak wonderlijk hoe mensen gaan reageren als iets niet is zoals ze denken dat het moet zijn.

Als het een abonnee kanaal is zoals RTLz dan lijkt het me dat je bij je aanbieder gaat klagen... en dat is dan je kabelbedrijf, satellietprovider canal digitaal in dit geval of digitenne...  omdat díe het kanaal al dan niet aan je laten zien...

Feit is wel dat we (zeker in Nederland) in een klaagmaatschappij leven... over alles wordt geklaagd, onvoorstelbaar eigenlijk. belangrijke dingen worden echter morrend geaccepteerd...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Livestream van o.a. RTLZ hier: http://www.rtlnieuws.nl/live

Kies voor stream 1. Let wel.... alleen op de oude uitzenduren te zien, dus alleen overdag.

Wel bedankt, Fred ! Zo simpel maar toch zo goed verstopt dat ik het zelf niet kon vinden.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Geen) ontvangst RTLZ via CD.

Eerst gedwongen van Settopbox naar HD Basis en nu RTLZ verdwenen.

Vragen bij RTL.

Tja, daar kunnen wij niets aan doen. We doen ons best de zender bij de providers onder te brengen, maar gaat u eens bij CD klagen dat u de zender wilt ontvangen.

Vragen bij CD.

CD Klantenservice houdt niet van moeilijke vragen. Ja, daar kunnen wij niets aan doen. U kunt altijd een klacht indienen. Dit moet schriftelijk (per post). Of u kunt u abonnement opzeggen.

Dus dat schiet niet op.

Mijn vraag aan de forumleden: Is NPO en de commercielen eigenlijk bij een andere (buitenlandse) schotelprovider te zien?

Is er een alternatief, of is CD echt de monopolist.

met vriendelijke groeten,

bourgogne

 

VU+Duo2 - 1 Tb hdd - openPLi 4 - Triax 78cm astra 1, 2, 3 en hb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, Canaldigitaal is de enige satelliet provider die deze zenders doorgeeft.

Nee, naar de letter van de Nederlandse wet is Canaldigitaal geen monopolist, je kan in Nederland namelijk alternatief via DVB-T, kabel en IPTV kijken.

 

In dit geval wordt over de ruggen van de kijker een spelletje gespeeld door RTL, die namelijk voor het mogen doorgeven eisen aan Canaldigitaal stelt, namelijk een grote zak geld en de eis dat RTL Z op toets 11 van de zenderlijst gezet wordt.

Dat laatste is eventueel af te kopen met nog een zak geld.

 

En dat geld zou dan van ons, abonnees moeten komen.

 

Van mij mag Canaldigitaal voor deze zender bedanken, mochten ze hier aan toegeven kan je verwachten dat na het aflopen van de andere RTL kanalen verlenging ons nog veel meer geld gaat kosten, en betalen om steeds meer reclame te mogen bekijken, ik dacht van niet!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het heldere antwoord.

In Nederland alternatieven, maar geen alternatief voor Nederlanders in het buitenland (in mijn geval).

IPTV is geen optie. Ik hang aan een koperdraad van 5 km.

O.k. accepteren dan maar.

met vriendelijke groeten,

bourgogne

 

VU+Duo2 - 1 Tb hdd - openPLi 4 - Triax 78cm astra 1, 2, 3 en hb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afwachten, op een gegeven moment zullen de partijen elkaar wel vinden, misschien wanneer de RTL bazen in hun buitenverblijven de beurskoersen niet kunnen volgen. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afwachten, op een gegeven moment zullen de partijen elkaar wel vinden, misschien wanneer de RTL bazen in hun buitenverblijven de beurskoersen niet kunnen volgen. :D

Tenzij deze een privé stream krijgen via het net  :lol: .

Wordt hoog tijd, dat het aanbod en gans die zooi, herzien wordt, is niet meer van deze tijd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met belangstelling jullie reacties bekeken en ik bewonder jullie creativiteit.

Nu ben ik een rookie op het gebied van programmeren van een satreceiver.

Ik heb op dit moment een Topfield, waarover ik zeer teleurgesteld ben (hoop herrie en steeds uitval van stroom).

Is al eens naar gekeken, maar helaas. Ik ben van plan een VU+ te kopen wellicht kan ik dan jullie streaming code gebruiken.

Weten jullie ook een link, wellicht op dit forum, waar ik kan leren hoe met het programmeren van een linux om te gaan. Heb ik dan zaken als openpli e.d. nodig. Daar lees ik namelijk over.

 

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

met vriendelijke groeten,

bourgogne

 

VU+Duo2 - 1 Tb hdd - openPLi 4 - Triax 78cm astra 1, 2, 3 en hb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Vpn lijn op de pc, in Amsterdam, als test en woon in Antwerpen.

Krijg de stream toch niet open.

Waar begin ik te zoeken?

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben teleurgesteld dat CD niet tot overeenstemming is gekomen met RTL over de zender RTLZ
Ik verwachtte dat er wel massale protesten zouden komen, maar realiseer me nu dat ik tot een hele kleine minderheid behoor die economisch en financieel nieuws belangrijker vind dan de belevenissen van een oude belgische voetbal keeper.
Ik zou de internet stream:

#SERVICE 4097:0:1:0:0:0:0:0:0:0:http%3A//live.usp.rtl.nl/live/hdmelive01-1/hdmelive01-1.isml/hdmelive01-1-audio_track=128000-video=1500000.m3u8:RTL Nieuws stream (RTL Z)
#DESCRIPTION RTL Nieuws stream (RTL Z).

graag als kanaal willen toevoegen in mijn kanalenlijst.

Kan iemand in eenvoudige bewoordingen uitleggen hoe ik dat moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bleek eenvoudiger dan ik dacht:
dreambox edit
bestanden inlezen
rechts klikken op een kanaal bijvoorbeeld van bouquet favoriten
klik op iptv en andere streaming zenders
toevoegen
link kopieren
betanden zenden naar box in dit geval VU+
geen HD kwaliteit maar voor info voldoende
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mis de zender wel een beetje, overdag keek ik algauw eens of er geen "news special" was of ander belangrijk nieuws, ook de weerberichten waren mijn dagelijkse kijkmomenten. De uitleg van Sjaak(k) is heel interessant voor degenen die dergelijke ontvangers hebben, echter die heb ik niet, denk wel dat binnenkort de zender toch in de zenderpakketten van CanalDigitaal zal belanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...