Ga naar inhoud


RTL Z pas om half negen met live nieuws


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

 

Al eerder bracht Totaal TV ...

 

RTL Z wel bij Ziggo, KPN en Vodafone

 

In h...

 

ik ga gelijk opzeggen... die Z zooi komt er niet in ( overigens moet dat sowieso daar ik ga verhuizen ;)  )

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ga gelijk opzeggen... die Z zooi komt er niet in ( overigens moet dat sowieso daar ik ga verhuizen ;)  )

Wat is er precies zooi aan Z?

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je zet je tv aan, meestal op 1 en zapt tot je iets ziet wat je aandacht trekt ...

 

Komt bij kanaal 11 en slaat aan het beleggen ...

 

Ik heb het al eerder betoogd, de rangschikking op de afstandsbediening vertaalt zich in kijkdichtheid en wordt aan de hoogste bieder verkocht.

 

De zapper die zo (ik neem aan toch per abuis) terecht komt op RTL Z (en snel zal doorzappen) lijkt me niet de doelgroep van deze zender.

Als ik hen was zou ik geen geld uitgeven voor een hogere plek. Maar dat bedrag besteden aan reclame binnen de echte doelgroep van beleggers. Die kan tellen en weet plaats 153 of zo echt ook wel te vinden.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk altijd eerst in mijn Papieren tv gids en bepaal dan wat ik wil gaan zien, en wat ik moet opnemen (voor de dagen dat er niets van mijn gading is) omdat het te laat komt of samenvalt met iets wat ik wil kijken...

 

Welke papieren gids zou je aanbevelen?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga gelijk opzeggen... die Z zooi komt er niet in ( overigens moet dat sowieso daar ik ga verhuizen ;)  )

 

Dan laad je denk ik ook weinig FTA transponders in en/of bent uren zoet met verwijderen van wat jij zooi vindt neem ik aan.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke papieren gids zou je aanbevelen?

Ik heb meer dan 10 jaar een abonnement op TV14. Een Duitse tv gids waar naast een uitgebreide tv programmering ook nog veel in te lezen staat.

Voor de zweedse tv ben ik nog steeds op zoek... ik heb een paar jaar lang "Se och Hör" gehad, maar de verzendkosten waren meer dan dubbel zo hoog als het blad zelf, en toen het bedrag over de 2 000 Kr per jaar ging (incl verzendkosten) ben ik er mee gestopt... 

Als ik in Zweden ben, koop  ik daar altijd TV Guiden (van Aller Media), dat blad kost slechts 5 Kr, en is niet echt uitgebreid, maar voldoet prima.... Probleem is dat ze het blad niet buiten Zweden willen versturen. Volgens hun komt het omdat ze niet kunnen garanderen dat het tijdig aankomt, maar zelfs als je dat op eigen risiko wil doen, kan het toch niet. Ik weet dat het blad in principe op tijd aankomt, want Se och Hör was 99% van de gevallen tijdig hier... dus dat was voor mij OK. Maar tot nu toe kan het nog steeds niet...

Ik gebruik TV Browser nu voor de zweedse programma's. Die druk ik dan eens per week af, alleen voor de 'belangrijkste' zenders...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie wel wat er is wanneer ik een keer wil kijken, de EPG geeft genoeg informatie.

En anders zijn er nog genoeg internet tv guides.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn commentaar over zooi, is niet een ieders standpunt.

het kan zo waar compleet naast de perceptie van de TV-slaaf liggen

onopgemerkt

 

daar gaat het niet om jij mag kijken wat je wilt

ik ga toch verder met opzeggen van mijn abonnement...

 

dus

no hard feelings

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je je abo opzegt is verstandig... De nederlandse tv brengt toch geen toegevoegde waarde in mijn ogen, dus mis je niet echt iets als je opzegt. er is een ruim FTA aanbod waar vast wel iets van je gading bij zit!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

RTL Z verdwijnt van RTL 7

Honderdduizenden kijkers moeten het volgende week zonder economisch nieuws van RTL Z doen. RTL stopt wijzigt vanaf maandag 7 september de dagprogrammering van RTL 7, die volledig uit RTL Z bestaat.

RTL Z wordt maandag een zelfstandige lineaire zender binnen de RTL Nederland familie. RTL Z is echter vooralsnog alleen bij Ziggo, KPN Interactieve TV – inclusief de dienstverlenende dochterbedrijven KPN Wholesale en Glashart Media – en Vodafone te bekijken. Met andere aanbieders is RTL Nederland in gesprek. De onderhandelingen lopen vanwege de hoge doorgifte-eisen – hoge dooorgifteprijs, onderdeel van basispakket en plaats in de zenderlijst – stroef. Zo is de zender vanaf de eerste uitzenddag niet bij CanalDigitaal, Online.nl, Caiway, SKV en Kabelnoord te bekijken.

Herhalingen vullen dagprogrammering RTL 7

Het verdwijnen van RTL Z uit de dagprogrammering is door twee RTL-woordvoersters aan Totaal TV bevestigd. Op RTL 7 zijn vanaf 7 september overdags herhalingen van afleveringen van eerder door RTL uitgezonden series te zien. Het gaat hier onder meer om afleveringen van De Pfaffs, My Name is Earl, How I Met Your Mother en Operations Repo.

 

Nou laat ze dan maar stoppen met RTL7 met al z'n herhalingen. Daar zit ik niet op te wachten.

Maar RTL Z  is ook helemaal verkeerd bezig om te eisen dat deze zender op voorkeurpositie 11 of 12 moet komen. Wat dat betreft vind ik dat CanalDigitaal zijn poot ook stijf moet houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou laat ze dan maar stoppen met RTL7 met al z'n herhalingen. Daar zit ik niet op te wachten.

Maar RTL Z  is ook helemaal verkeerd bezig om te eisen dat deze zender op voorkeurpositie 11 of 12 moet komen. Wat dat betreft vind ik dat CanalDigitaal zijn poot ook stijf moet houden.

Kijken wie de langste adem heeft.

Ik zet in op RTL.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet in op de doorsnee kijker die naar mijn verwachting geen belangstelling heeft voor deze zender.

Als CD RTL Z al opneemt kan het gerust ergens op een plek achteraf zijn.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, ik had me verheugd op deze zender. Ik denk dat dit weer klanten gaat kosten.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, ik had me verheugd op deze zender. Ik denk dat dit weer klanten gaat kosten.

Ze gaan er iig niet meer door krijgen als ze het niet doorgeven...

 

RTL Z, beetje tv versie van BNR, kijk en luister best veel naar beide, stukken interessanter dan plat amusement.

Maar ieder zijn ding hoor.

 

Ik wil NPO in HD en NIET voor minstens een tientje per maand :mad: :mad:  :mad: 

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal TV schrijft vandaag het volgende:

Aanbieders voelen druk doorgifte RTL Z

RTL Z is vanaf maandag 7 september als zelfstandig lineair kanaal bij Ziggo, KPN en Vodafone te bekijken. Met andere aanbieders is er nog geen overeenkomst. Maar de druk wordt nu opgevoerd.

Tot voor kort werd ervan uitgegaan dat RTL Z als onderdeel van de dagprogrammering van RTL 7 bij aanbieders die met RTL Nederland nog geen distributieovereenkomst voor RTL Z bereikt hebben nog enige tijd in de huidige vorm bekeken kon worden. De werkelijkheid is echter anders. RTL 7 gaat de dagprogrammering vanaf het begin van RTL Z als zelfstandig lineair kanaal wijzigen. De programmablok RTL Z dat de gehele dagprogrammering van RTL 7 vulde, wordt geschrapt. Hiervoor komen eerder uitgezonden afleveringen van series en realityprogramma’s terug in de plaats.  Het gaat hierbij onder meer om series als Cops, Flodder en De Pfaffs.

Druk op aanbieders wordt opgevoerd

Door de wijziging de het programmaschema wordt de druk opgevoerd op aanbieders die nog geen overeenkomst voor de doorgifte van RTL Z hebben. Honderdduizenden tv-aansluitingen in Nederland kunnen vanaf 7 september niet lineair meer naar het economisch nieuws van RTL Z kijken. Dit los van de nieuwe informatieve en nieuwsprogramma’s die RTL Z – veelal horizontaal – in de avond gaat uitzenden. Tevens wordt RTL Z de zogenaamde breaking news-zender van alle RTL-zenders. De kans is groot dat abonnees van aanbieders die de nieuwe nieuwszender van het begin niet gaat aanbieden bij hun aanbieder naar RTL Z gaan vragen.

Hoge doorgifte-eisen RTL Z

Dat veel middelkleine en kleine aanbieders tot op dit moment nog niet met RTL Nederland een doorgifteovereenkomst voor RTL Z gesloten hebben, komt door de doorgifte-eisen worden gesteld. Zo zou de doorgiftevergoeding per abonnee te hoog voor een digitaal basiskanaal. Dat zou op termijn kunnen leiden tot verhoging van het tv-abonnement. Doorgifte in een aanvullend pakket – dat betaling van een hogere doorgifteprijs rechtvaardigt – is niet bespreekbaar omdat RTL Z een digitaal basispakketzender is. Daarnaast speelt de wens richting aanbieders voorin de zenderlijst op voorkeuzekanaal 11. Een andere positie in de zenderlijst kan tot een hogere doorgiftevergoeding voor de aanbieder leiden. Onder meer anbieders Caiway, Delta Kabel, Tele2, CanalDigitaal, Online.nl, SKV en Kabelnoord hebben nog geen overeenkomst inzake RTL Z.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...