Ga naar inhoud


Mediasat Italie gaat zenders coderen.


satkijker

Aanbevolen berichten

Een talentenjacht als "Amici di Maria" op Canale 5 waar een hele opleiding met een professioneel docententeam aan verbonden is, is bepaald geen pulp.

Maar wat bijvoorbeeld te denken van "Ranking the Stars" van onze NPO?

 

Gewoon even als voorbeelden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet er iemand trouwens iets over welke verandering RAI Storia per 14 september ondergaat?

Ik hoop toch niet hetzelfde als de Berlusconi zenders. Dan gaat het helemaal de verkeerde kant op met de Europese publieke omroepen op de sat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gehele discussie over het al dan niet kijken naar die zogenaamde "pulpzenders" is altijd vanuit eigen standpunt. In Italie kijkt men ook niet naar Nederlandse zenders, een Fransman kijkt naar Franse kanalen en een Spanjaard alleen naar Spaanse kanalen. Wij Vlamingen en Nederlanders hebben het voorrecht gekregen dat wij gemakkelijk andere talen spreken en begrijpen, vandaar onze brede interesse voor andere zenders, maar je mag daarbij niet vergeten als wij het niet goed vinden, dat er dan toch nog altijd een publiek is die er wel naar kijkt.

Beetje top offic.

Merkwaardig, dat het gras altijd groener is bij de buren. Sinds mijn kindertijd, stond een 12 meter hoge hark op de nok van het huis, om toch meer in den beginne ned1 en 2 te ontvangen.

Hoe ze in Nederland het deden om de toenmalige brt (nu vrt) te ontvangen weet ik niet. (heb het hier, dat je enkel een antenne had als toegang).

En nog steeds, is het er, noorderburen die een TVV kaartje vragen, en belgen een CD kaartje (wat nu gemakkelijk is geworden).

Hoeveel luxcrypt decodertjes stonden er niet in België?

Misschien zal dit uitsterven? Want in jongere gezinnen, kom ik nergens tegen, dat de npo opstaat, al is het nu zeer simpel die te ontvangen, vergeleken mijn kindertijd zonder kabel. en op satelliet waren ze er zeker niet.

Alhoewel ik af en toe een fb vraag aan telenet tegenkom voor de Nederlandstalige commerciëlen.

Toen mijn tivusat set niet bij mijn kameraad lag, en toen tijdelijk de hotbird kon ontvangen, keek ik wel eens regelmatig. zoals ik vroeger ook wel eens keek naar nova e.d., zo zag je een andere kijk op een andere leefstijl, zonder inmenging van onze zenders.

Maar ondanks, dat ze meer Europa willen, gaan we in dit geval toch iets de verkeerde kant op, tenzij iedere Europese mens, het kaartje kan registreren. Wie weet ooit, iemand die achter kleinkinderen heeft, zullen het mogelijks meemaken.

En dat ze bepaalde zaken willen afschermen voor ongenodigde, kan ik mee leven, maar spaar de eerlijke mens daar in.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet er iemand trouwens iets over welke verandering RAI Storia per 14 september ondergaat?

Ik hoop toch niet hetzelfde als de Berlusconi zenders. Dan gaat het helemaal de verkeerde kant op met de Europese publieke omroepen op de sat.

 

Tenzij ook de RAI gecodeerd gaat worden en je die toch al in HD wilde gaan zien, lijken mij er kijkend naar de kanalenlijst http://www.tivusat.tv/pages/canali/canali-televisivi.aspx voor niet Italiaanssprekenden weinig redenen om voor ruim € 80 een Tivùsat kaartje met CI module aan te schaffen.

Nog los van de moeite die je moet doen iemand met een code fiscale te vinden.

Maar ik kan mij uiteraard vergissen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze op 5W niet gaan coderen zijn er nog mogelijkheden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn die streams in Nederland wel te ontvangen?

Want ik krijg daar niets op 11.179 en andere Italiaanse streams. Zou dat wel moeten met mijn schotel?

Fransat ontvang ik probleemloos.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@prawo:

Ik denk niet dat je schotel het probleem is, maar eerder je ontvanger.

 

Een normale ontvanger kan het ACM/VCM en MIS van de multistream-techniek niet aan, als ik het goed begrijp.

Veel italiaanse zenders op 5 west en 12,5 west gebruiken die techniek.

Zie: http://nl.kingofsat.net/find2.php?pos=&cl=ita&num_pays=&num_genre=&num_crypt=1&num_standard=&ordre=freq

 

Ik weet niet of een technomate ontvanger al die programma's toch probleemloos kan ontvangen?

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Technomate (5500?) kan dat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS verkoopt de commerciële meuk van Nederland, nee dat is heel bijzonder.

 

Voor ieder wat wils, uiteraard, maar is het wel de moeite waard er zoveel voor te betalen?

 

Ik denk dat door de publieke zenders die al enige tijd niet meer gratis achter de decoder te ontvangen zijn, er mensen zijn die daardoor een abonnement hebben afgesloten, of juist zijn overgestapt naar IPTV of zelfs CS.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS verkoopt de commerciële meuk van Nederland, nee dat is heel bijzonder.

 

Je moet het denk ik zo zien.

Er zitten zenders in zo'n pakket die je graag wilt zien. Daar betaal je dan voor.

De rest krijg je er bij. Hun aanwezigheid in het pakket drijft helaas de prijs op, maar die prijs wil je blijkbaar nog steeds betalen om de zenders waarin je wel bent geïnteresseerd te kunnen zien. Dat heet marktwerking.

 

Als het alleen de NPO  (wel in HD) is waarin je bent geïnteresseerd dan is dat zuur. Mij lijkt dat je daar de NPO op moet aanspreken. Daar is al een heel topic over met een vruchteloze gedachtewisseling.

 

Veel NL commerciële meuk zit als het om buitenlandse producties gaat vaak ook in pakketten uit andere landen. Je ziet het dan soms later in het seizoen, maar soms ook eerder dan in Nederland. Tenzij je overstapt naar TVV weliswaar zonder Nederlandse ondertiteling (of commentaar zoals bij Eurosport) maar regelmatig wel goedkoper.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ilseonline... ik ben het met je eens...

De enige goede reactie is dan om geen abonnement meer te nemen op nederlandse televisie. Zoals Prawo al schrijft mis je eigenlijk niets... maar ik begrijp dat het voor veel mensen even wennen zal zijn om dingen in een andere taal te horen...  Het scheelt echter erg veel geld, dus ik ben wel erg blij dat ik het zo gedaan heb.

Publieke omroep kan je zien via dvb-t, en voor eens een journaaluitzending is de kwaliteit ruim voldoende. Het is tenslotte "gratis" (of beter gezegd, je moet er niets extra voor betalen).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het acht uur journaal komt voor de schotelkijker ook op BVN, met nauwelijks vertraging. Zelfs via twee satellieten.

Vraag is wat dit voor je toevoegt naast BBC, CNN, Al Jazeera enz., zeker als je niet in Nederland woont.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@prawo:

Ik denk niet dat je schotel het probleem is, maar eerder je ontvanger.

 

Een normale ontvanger kan het ACM/VCM en MIS van de multistream-techniek niet aan, als ik het goed begrijp.

Veel italiaanse zenders op 5 west en 12,5 west gebruiken die techniek.

Zie: http://nl.kingofsat.net/find2.php?pos=&cl=ita&num_pays=&num_genre=&num_crypt=1&num_standard=&ordre=freq

 

Dan is mijn Samsung tv daarvoor dus niet geschikt (zouden in Italië verkochte Samsungs dat wel zijn?).

Zijn er meer zenders die deze uitzendtechniek gebruiken zodat ik moet overwegen een aparte ontvanger te kopen i.p.v. een Tivùsat kaart en module alleen voor Italiaanse zenders?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nou Hansen, als je deze zenders zelf even buiten je zenderlijst houdt, hoef je een ander zijn kijkgenot niet te misgunnen.

Jouw toejuiching gaat namelijk regelrecht in tegen de keuzevrijheid die de schotelkijker beoogt.

 

Tja Eduard07, je hebt nu eenmaal mensen die vinden dat alleen hun eigen mening/smaak telt of gehoord mag worden. In de politiek lopen er ook zat rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...