Ga naar inhoud


Duo LNB werkt niet op 80 cm schotel.


Barry1970
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

Ik zit met een probleem en ik zal zo uitgebreid en duidelijk mogelijk de boel proberen uit te leggen.

Ik ben al jaren en jaren abonnee van CD.

Heb standaardsetje van CD zelf, dus goedgekeurd.

Nu heb ik met de standaardschotel van CD (60cm) een meer dan beroerde ontvangst met het minste of geringste neerslag, waar ik dus eigenlijk al jaren ziek van wordt.

Ik heb dan nu eindelijk dan een grotere schotel gekocht (88cm) van hetzelfde merk (triax)

Maatje van mij hangt altijd de boel op van mij en hij heeft er echt wel redelijk verstand van, dus daar ligt het niet aan.

Nadat de grote schotel hing kregen we na wat we ook deden geen ontvangst erop. Dus 1 van mijn vragen is: kan mijn oude LNB (ik heb er zelfs 2) uberhaupt wel op die grotere schotel? Op de LNB staat idd op de achterkant 60cm.

 

Nadat dit dus niet lukte in arremoede de kleine schotel weer opgehangen. Na heel veel moeite een goed signaal kunnen krijgen (8 van de 10 blokjes) maar ik kan geen HD zenders meer krijgen. Hij zegt gwn geen signaal. Heractiveren via CD website haalde ook niets uit.

Ik kan boven zien, waar ik 2e reciever heb dat astra3 niet wordt gepakt. Hoe kan hij nou 1 wel pakken en 3 niet? Het zijn gewone duo LNBs.

 

Help aub, ik mis me voetbalzenders (o.a.) heel erg

Voor volledigheid: heb beneden entertaintment pakket en boven familie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ėėn advies ga voor losse lnbs als je een triax 88cm heb hangen je twin lnb is niet echt geschikt voor deze triax 88cm schotel het brandpunt van de lnbs klopt niet meer met deze grotere schotel

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duo lnb van tvv / cd zal niet werken , deze is gemaakt voor een 60 cm wok

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Barry1970

Welkom op dit forum

Een CanalDigitaal duo-lnb die normaal voor een 60cm schotel wordt geleverd, past niet op een Triax 88.
Je hebt een duo-lnb nodig voor een schotel van 80-85cm waarvan je de kop van de Astra 23,5 in de klem moet zetten en de schotel moet uitrichten op de Astra 23,5.
Heb je aan twee aansluitingen voldoende of heb je toch liever een duo-lnb met vier aansluitingen zodat je eventueel (in de toekomst) ook kunt kijken en opnemen tegelijk van een andere zender? Die met vier aansluitingen zijn maar een beetje duurder dan een met twee aansluitingen.
 

Feitelijk hoort deze vraag thuis in "Schotelpark" en niet bij "CanalDigitaal" want jou probleem is geen probleem van CanalDigitaal.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso alvast bedankt voor de antwoorden. Ik heb dus 2 lnb's. 1 met 2 aansluitingen en 1 met 4. Maar beide zijn ze voor 60cm schotel.

Das dan 1 probleem opgelost.

 

Maar heb dus nu kleine schotel weer hangen en nog steeds bovenstaande problemen.

 

Mocht dit idd in foute subforum staan: sorry. En ik merk wel of dit topic verplaatst wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel aansluitingen wil je graag hebben? Dan kijk ik even voor een goede duo-lnb.

Als je gaat kijken voor die 60cm hoeft dat niet, want mijn beide lnb's zijn prima. Werkten voordat ik schotelwissel deed (gisteren) prima.

Voor die 88cm ga ik wel lnb kopen, mss 2 losse zoals boven werd geadvisseerd. Aantal aansluitingen maakt mij niet uit, minimaal 2

Kan toch niet opnemen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een Triax 88 kun je dit Inverto monoblock twin prima gebruiken, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36

Die koop je in Nederland al voor €27,50.

 

Nou, ik heb er 1 gevonden. Ik heb de website gemaild, nog geen antwoord.

Ben jij 100% zeker dat hij werkt Sprietje? (Staat namelijk 80 cm bij en mijne is 88cm) Dan bestel ik hem namelijk.

aangepast door Barry1970
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Barry1970

Een Triax 88 is een schotel van 85cm. De aanduiding voor een 80cm-schotel is voor wat die waard is. De afstand van de koppen is namelijk in heel Europa weer wat verschillend en de lnb is zonder problemen te gebruiken voor schotels van 80-85cm. Deze lnb past prima op een Triax88.

En uhhh, duo-lnb bestellen? Een satellietshop zit bij je om de hoek? Die kun je zo halen. Dat bespaart je weer verzendkosten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...