Ga naar inhoud


Nieuw UHD kanaal "Insight", eerste UHD kanaal voor NL


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dat is op dit moment koffiedik kijken.

Er zal van alles mee gedaan kunnen worden, maar of men het ook werkelijk gaat gebruiken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, ik ben ook niet het type dat gelooft dat mensen een wapen kopen om er niet mee te schieten.

Als ze de beveiligingsmogelijkheden vergroten, is dat om ze te gebruiken.

Waarom anders die investeringen doen?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn vele redenen om software te updaten, wij doen dat soms met onze ontvangers elke dag.

Zo ook bij deze kaarten, er zijn al eerder software updates geweest.

Slechts een klein deel van het aanbod , Zoals sommige sportzenders en Mezzo zitten achter die aangescherpte beveiliging.

 

Het blijft dus koffiedik kijken wat de toekomst gaat brengen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast staat dat seca uitgevaceerd gaat worden.

Seca kaarten en seca apparatuur zijn niet meer te koop via de officiële kanalen.

Het zenderaanbod verdwijnt stap voor stap achter de orca codering.

Of je wil of niet, de orca codering is de nieuwe standaard bij CanalDigitaal.

 

De zender Insight is hier al het zoveelste bewijs van....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden nog steeds Seca3 modules aangeboden via Canaldigitaal, de smartcards is een ander verhaal, maar ter vervanging lijkt mij dat wel.

 

Seca3 zal ongetwijfeld een keer uitgefaseerd worden, ik denk dat het zeer traag zal lopen, want dat kan heel goed de kop van CanalDigitaal gaan kosten, dan wordt het voor velen zo onaantrekkelijk dat de alternatieven al snel goedkoper zullen zijn.

 

CanalDigitaal moet het vooral van abonnees hebben die zitten:

 

In het buitenland.

Op campings in Nederland.

Op campings in het buitenland waar vooral de Astra3 te ontvangen is, laat dat in het buitenland steeds moeilijker geworden zijn.

Mensen in Nederlandse buitengebieden waar DVB-T en straks DVB-T2, kabel en ADSL geen goede dekking hebben.

En in een steeds beperkter aantal bungalow parken, want ook die hebben vaak met KPN een hotspot die met een zeer breedbandig signaal aangesloten staat, desnoods gaat een deel via straalzender door de ether naar zo'n Hotspot toe.

 

Ik ben in Zeewolde op een bungalowpark geweest dat behoorlijk in een uithoek zit, maar het wifi internet is daar erg snel, het aantal TV kanalen beperkt, en er worden ook via de schotel zenders voor de mensen uit het buitenland naar binnen gehaald, mogelijk ook nog de Nederlandse kanalen. Ik moet wel zeggen dat het beeld niet om aan te zien is, maar ondanks dat er ook in het huisje een modem zat, leek het er erg op dat ze het TV signaal digitaal binnen halen, het schokte wel regelmatig op alle kanalen, maar het signaal leek wel analoog op het park in de huisjes aangeboden te worden zoals het aangesloten stond.

 

Via de Hotspot was doordat iemand een KPN abonnement heeft 1 verbinding met eigen code tegelijk te maken i.v.m. KPN Hotspot, maar daar heb je volgens mij ook leuke eigen hotspots voor waardoor je het kan delen, geen idee hoe dat werkt.

 

Wat het modem nou precies in het huisje deed is mij niet duidelijk, er waren geen smart TV's, maar mogelijk is het om de Hotspot te ontlasten door gebruik te laten maken van wifi. Je kon er ook kaarten voor wifi kopen, bij VIP huisjes krijg je dat voor de gehele duur van het verblijf erbij voor 4 apparaten tegelijk.

 

Voor een doorsnee Nederlands huishouden zal als het vrijwel even duur is als de Kabel, veel mensen CanalDigitaal vaarwel zeggen, voor ADSL heb je minimaal internet nodig, dat is bij de Kabel niet het geval, het is maar net wat je nodig hebt.

 

De STBP klanten die steeds duurder uit waren zijn met goedkope abonnementen gelokt, maar zodra je bij originele apparatuur 2 of meer TV's op CanalDigitaal wilt aansluiten, dan is de stap naar Kabel zo gezet.

 

Jammer dat ze nooit het systeem hebben doorgezet waarbij je een 1 master en ik meen 2 slave ontvangers op 1 kaart kon draaien, dan hadden ze meer klanten over gehouden dan nu het geval is.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het ook mogenlijk om de nieuwe ci module naast oscam te draaien ? zonder de oscam uit te moeten zetten ? dan kan ik eventueel nog een ander kaartje in de kaartlezer stoppen.

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat werkt bij mijn Vu+Solo 4k VTi met het Seca module, het Orka modukle zou ook moeten werken.

Het werkt niet bij elke Merk of software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkt bij mijn Vu+Solo 4k VTi met het Seca module, het Orka modukle zou ook moeten werken.

Het werkt niet bij elke Merk of software.

 en hoe stel ik dat in in de menu ?

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij VTi wordt het CI module gewoon herkend, ik heb niets ingesteld.

 

Je kan verder in Oskam aangeven welke kanalen door wie gedecodeerd mogen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vti herken de witte ci module wel als oscam uitstaat dan werkt de ci module gewoon staat oscam aan dan werkt ie niet. hoe stel ik oscam in zodat de ci werkt ? wil binnenkort een tivu kaartje aanschaven als de module werkt

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de ci omruilt wordt je abonnement over gezet naar de interne kaart van het CI module.

Je kan dan alleen nog tv kijken met het CI+ module.

Je softcam van je VU+ kan je dan niet meer gebruiken, opnemen en tv kijken tegelijk is er dan niet meer bij.

 

Alternatief is een Duits HD+ abbo te scoren, daar zit onder meer ook deze UHD zender in het abbo.

De Nederlandse kaart kan dan gewoon in de softcam gebruikt worden.

 

Zover ik weet zit in het HD+ slechts de HD uitvoering en wordt de UHD versie niet vrijgeschakeld, ten minste op mijn 4K Tv werkt het niet zoals je hierboven schrijft.

Zenden trouwens ook niet hetzelfde programma uit.

Je bedoelt misschien de UHD1 zender die je dan wel vrijschakelt in de avonduren en de weekends.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contact met CD gehad, omruilen van de Seca module voor een Orca/Viacess module ziet er helaas niet in, jammer.

Toen Insight UHD nog ongecodeerd uitzond, meerdere malen per week gekeken, was goede hoogwaardige en ook informatieve 4K om te kijken.

Misschien eerst maar eens paar maandjes via een app op de tv zelf gaan kijken, ook in 4K te doen. Prijs valt mee, 4,95 Maand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast staat dat seca uitgevaceerd gaat worden.

Seca kaarten en seca apparatuur zijn niet meer te koop via de officiële kanalen.

Het zenderaanbod verdwijnt stap voor stap achter de orca codering.

Of je wil of niet, de orca codering is de nieuwe standaard bij CanalDigitaal.

 

De zender Insight is hier al het zoveelste bewijs van....

Inderdaad is de kans reëel dat men "ooit" overgaat op andere coderingen, maar voor zover ik mijn zenderlijst bekijk is Insight TV de enige zender die met mijn CI module en kaart niet open gaat, alle anderen wel , ook Mezzo en Motorsport TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contact met CD gehad, omruilen van de Seca module voor een Orca/Viacess module ziet er helaas niet in, jammer.

Toen Insight UHD nog ongecodeerd uitzond, meerdere malen per week gekeken, was goede hoogwaardige en ook informatieve 4K om te kijken.

Misschien eerst maar eens paar maandjes via een app op de tv zelf gaan kijken, ook in 4K te doen. Prijs valt mee, 4,95 Maand

Tof, je hebt dus een pakket waarbij je betaalt voor een zender die je niet kunt bekijken, en je hebt gecertifieerde hardware.

Tot zover de "altijd beeld" garantie...

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...