Ga naar inhoud


CanalDigitaal past zonder berichtgeving abonnementsprijs aan


lujo

Aanbevolen berichten

Op mijn hoofdkaart heb ik Basis-pakket. Op mijn tweede kaartje heb ik ook die zenders maar dan zonder HD, discovery, NGC enz.

 

Tot en met juni 2014 betaalde ik 14,45 euro.

Basis: 12,95

Extra kaartje: 1,50

Totaal: 14,45

 

Ik werd toen geïnformeerd dat basis-pakket 16,95 ging kosten en tweede kaartje 4,50. Dus in totaal 21,45

 

Hierover heb ik toen gebeld en verteld dat ik het niet mee eens was en dat ik dacht om mijn abonnement op te zeggen. Uiteindelijk heb ik wat korting kunnen krijgen.

 

Basis bleef 12,95 maar extra kaartje werd 4,50. Totaal dus 17,45

Per 28 juli 2014 ging ik dus 17,45 betalen.

 

Nu zie ik via internetbankieren dat over drie dagen een bedrag wat tot voor kort 17,45 was nu opeens 20,45 is geworden. En dat zonder verdere berichtgeving.

 

Wat ook vreemd is dat ik 28 september volgens de omschrijving 17,45 voor oktober betaald heb. Nu staat er bij de nieuwe transactie dat die op 27 oktober uitgevoerd wordt. Als bedrag wordt er 20,45 genoemd en bij de omschrijving staat "Periode oktober".

post-35669-0-05033200-1445691271_thumb.jpg

aangepast door lujo
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Even bellen en om uitleg vragen.

 

En onbepaald is niet hetzelfde als eeuwig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bellen of e-mailen ga ik nog doen. Maar onbepaalde tijd is toch tot wanneer ik bepaal dat ik het wil veranderen.  :D  

 

Ik interpreteer dit zinnetje ook als onbepaalde tijd: "De reguliere abonnementskosten voor het Basis-pakket blijven gehandhaafd."

Er staat toch nergens vermeld dat die handhaving tijdelijk zou zijn...

aangepast door lujo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kosten blijven gehandhaafd tot ze veranderd worden, onbepaald geldt zowel voor jou als de verkopende partij.

Wanneer je niet akkoord gaat met de prijsverandering kan je onderhandelen of opzeggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onbepaalde tijd is net zo lang todat de verkopende partij weer iets bepaald.

 

Om welk basis pakket gaat het dan???

 

Volgens mij was het vorig jaar zo:

 

Basis pakket SD 12.95

Basis pakket light HD 15,95

Basis pakket HD 17,95

 

Tot 1 nov 2014 kon je 2 maanden gratis kijken naar het Basis pakket HD.

 

Daarna ging je Basis pakket SD over in een light pakket voor 15.95.

 

Jou datum in de brief van CD is van voor deze overgang.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de brief van CD staat dat jou abonnement ongewijzigd blijft, dat houd in het volgende:

 

Per 1 aug 2014 ging het oude basis pakket over in het nieuwe basis pakket.

Het nieuwe basis pakket heeft meer HD zenders plus een aantal zenders meer.

 

De abonnements kosten blijven het zelfde a 12.95

 

Nergens staat iets over een periode dus kun je per maand opzeggen.

 

Dat CD nu na 1 jaar de abonnements kosten verhoogd is niet naar contract.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus het staat je vrij het contract op te zeggen,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En omdat CD zo onfatsoenlijk is, zich niet aan het contract houd en zo maar 3 euro meer afschrijft,

zou ik het gehele bedrag storneren via de bank en het juiste bedrag gelijk weer overmaken.

 

Ik heb een soort gelijke brief van CD alleen heb ik er een periode van 24 maanden bij staan.

 

In deze brief staat niets over dat ik na deze periode meer ga betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe je het gelijk ook aan jou kant hebt staan, zal dat erin resulteren dat je kaart op zwart gezet wordt.

Beter is het contact op te nemen en tot een vergelijk proberen te komen.

 

Het staat een leverancier vrij zijn prijzen te verhogen en het staat de consument vrij daarmee akkoord te gaan of de overeenkomst op te zeggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel een vraag hierover misschien kan iemand die beantwoorden.

 

BV. Ik heb een basis pakket en dat basis pakket gaat over in een nieuw basispakket.

Voor het oude pakket betaal ik 12.95 en het nieuwe 15.95.

 

Nou ga ik hiermee niet akkoord en spreek af dat ik het nieuwe pakket voor de oude prijs neem voor een periode van  24 maanden.

 

Het contract is net zo opgesteld  als die van de OP.

 

Moet cd na die 24 maanden mij op de hoogte stellen van de verhoging die zij doorvoeren na 24 maanden? lijkt mij van wel.

 

Of zou CD helemaal geen verhoging mogen toepassen omdat afgesproken is voor de oude prijs? en maandelijks opzegbaar.

 

Een periode heeft volgens mij niets te maken met het afgesproken bedrag en nergens staat dat na een periode ook weer de vaste prijs betaalt moet gaan worden.

 

Dus hoe komt CD erbij dat na een periode weer de vaste prijs gaat gelden?

 

Bij het vastleggen van het contract zie brief OP staat ook niets vermeld over dat er na een periode weer de standaard prijs betaald gaat worden.

 

In de brief van OP wordt er helemaal geen periode genoemd en loopt zijn contract van maand naar maand, waarom wordt er dan 1 jaar later het abo naar de standaard prijs gebracht.

 

Staat dit in de algemene voorwaarden?

 

Dus loopt mijn contract volgend jaar af dan krijg ik 1 maand later weer te maken met de standaard prijs? zonder dat cd mij daar over inlicht.

 

Volgens mij moet het zo zijn dat na een periode het abo maandelijks opzegbaar wordt en de prijs gelijk blijft.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Na een vaste periode is alles open, ook een prijsverhoging.

Het is wel netjes wanneer dat van tevoren wordt meegedeeld.

Ga je niet akkoord, kan je de overeenkomst beëindigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...