Ga naar inhoud


CanalDigitaal past zonder berichtgeving abonnementsprijs aan


lujo

Aanbevolen berichten

Maar ik bedoel geen prijs verhoging.

 

Het was tenslotte al bepaald wat de prijs voor het abo was dus 15.95

 

Ik bedoel is het normaal dat na een periode of zoals OP per maand, de prijs weer naar die 15.95 gaat want afgesproken was toch 12.95

 

Dat zou dan toch zo moeten blijven die 12.95 want dat staat in het contact.

 

Staat er in de algemene voorwaarden dat na een periode de abo prijs weer standaard wordt?

 

CD doet het voorkomen dat als de periode om is ook het volledige bedrag weer betaald moet gaan worden.

En volgens mij is dat niet zo.

 

Dus betaal ik 15,95 en is mijn periode afgelopen dan betaal ik nog steeds die 15.95 maar nu kan ik maandellijks opzeggen.

 

Betaal ik 12.95 en loopt mijn periode af dan maakt cd er weer 15.95 van en kan ik maandelijks opzeggen.

Maar in het contact staat niets over dat als de periode voorbij is ik de standaard prijs weer moet gaan betalen.

In het contract staat de reguliere prijs.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Artikel 11 van de algemene voorwaarden van Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het staat elke ondernemer vrij zijn prijzen aan te passen.

In de OP staat geen termijn gemeld, wel een verwijzing naar de algemene voorwaarden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat de consument vrij n.a.v. ongewenste wijzigingen het contract te beëindigen. Zonder opzegtermijn als de nieuwe voorwaarden direct in gaan.

Zeker als er alternatieven zijn is dat het overwegen waard.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit de algemene voorwaarden:

 

CanalDigitaal heeft het recht de Diensten, de Vergoedingen,
de Voorwaarden en de inhoud, volgorde, naam, omvang en
samenstelling van de programma’s en/of zenderpakketten en/
of het set top box-pakket te wijzigen. CanalDigitaal maakt zulke
wijzigingen minimaal vier weken voor invoering daarvan op
genoegzame wijze bekend. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van
ten tijde van de wijziging lopende Abonnementen.

 

Beide partijen kunnen hier hun eigen uitleg aan geven, naar mijn mening voorkomt een telefoontje naar Canaldigitaal een hoop onduidelijkheid.

Wanneer je geld terug boekt zegt de boekhouder Bij Canaldigitaal, hee. te weing geld, kaart op zwart.

 

In een van de afgelopen weken is hier ook zo een geval aan de orde geweest.

Na een hoop frustratie en afsluiting is het toen na melding bij webcare toch tot tevredenheid van de klant opgelost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar haalde CD mij ook te veel van de rekening ik bellen zij zouden het verekenen met de volgende factuur daar was ik het niet mee eens ik wou storneren daar gingen ze mee akkoord ik het bedag terug halen en het juiste bedrag weer overgemaakt.

 

kaart niet op zwart.

 

maar nu, de volgende maand heeft cd het toch verekend lol.

 

had ik gelijk alle bel kosten aan cd er weer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de algemene voorwaarden:

 

CanalDigitaal heeft het recht de Diensten, de Vergoedingen,

de Voorwaarden en de inhoud, volgorde, naam, omvang en

samenstelling van de programma’s en/of zenderpakketten en/

of het set top box-pakket te wijzigen. CanalDigitaal maakt zulke

wijzigingen minimaal vier weken voor invoering daarvan op

genoegzame wijze bekend. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van

ten tijde van de wijziging lopende Abonnementen.

 

Beide partijen kunnen hier hun eigen uitleg aan geven, naar mijn mening voorkomt een telefoontje naar Canaldigitaal een hoop onduidelijkheid.

Wanneer je geld terug boekt zegt de boekhouder Bij Canaldigitaal, hee. te weing geld, kaart op zwart.

 

In een van de afgelopen weken is hier ook zo een geval aan de orde geweest.

Na een hoop frustratie en afsluiting is het toen na melding bij webcare toch tot tevredenheid van de klant opgelost.

 

Ook CanalDigitaal moet zich aan de wet houden.

Een prijsverhoging dient dus aangekondigd te worden, daar doet een inhoudelijk niet deugende algemene voorwaarden niets aan af.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen zou je in dit geval kunnen stellen dat het pakket niet in prijs is verhoogd, maar dat de abonnee de reguliere prijs voor het afgenomen pakket gaat betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CD zelfs zijn eigen algemene voorwaarden niet volgt " CanalDigitaal maakt zulke wijzigingen minimaal vier weken voor invoering daarvan op genoegzame wijze bekend."

Respect voor de klant is voor hen blijkbaar onbekend. Dat sommigen hier onvoorwaardelijk deze bende blijven verdedigen vind ik raar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook CanalDigitaal moet zich aan de wet houden.

Een prijsverhoging dient dus aangekondigd te worden, daar doet een inhoudelijk niet deugende algemene voorwaarden niets aan af.

 

De prijsverhoging was aangekondigd in augustus 2014.

Dat er na niet akkoord de reguliere prijs blijft gehandhaafd wil niet zeggen dat CD na een periode weer de vaste prijs kan doorvoeren.

Dat moet dan in het contract staan of ze moeten dit weer per brief melden.

 

Alleen zou je in dit geval kunnen stellen dat het pakket niet in prijs is verhoogd, maar dat de abonnee de reguliere prijs voor het afgenomen pakket gaat betalen.

 

Dit was ook mijn punt.

 

Maar CD past de prijs weer aan na een periode zonder overleg en volgens mij is dat niet naar de voorwaarden.

De prijs moet gewoon het zelfde blijven na een periode mits anders is vastgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijsverhoging was aangekondigd in augustus 2014.

Dat er na niet akkoord de reguliere prijs blijft gehandhaafd wil niet zeggen dat CD na een periode weer de vaste prijs kan doorvoeren.

Dat moet dan in het contract staan of ze moeten dit weer per brief melden.

 

Als je een overeenkomst had om de oude prijs een jaartje te rekken, en die overeenkomst loopt af; lijkt het me wel normaal dat ze de correcte (nieuwe van 08/2014 of eventueel nog nieuwere) prijs gaan hanteren zodra die overeenkomst afloopt.

 

Even vergelijking, misschien wat krom maar toch...

Stel, je huurt een huis aan 720 euro per maand; jaarlijks kan de verhuurder de huurprijs indexeren. Je verhuurder brengt je tijdig op de hoogte dat hij dit gaat doen (08/2014) en jij bent er niet mee akkoord om god weet welke reden.

Jullie komen tot een akkoord dat in plaats van 01/01/2015 de aangepast huurprijs in werking treedt, dit pas een jaar later is.

Ondertussen kan de verhuurder in de loop van 2015 alweer een indexering doen, die vanaf 01/01/2016 start.

Normaler wijze brengt hij je hiervan op de hoogte, maar je zou dit eigenlijk zelf ook kunnen weten aangezien dit toch in het huurcontract staat.

Je overeenkomst loopt af, en je hebt een dubbele indexering aan je been...

 

 

Over het al dan niet communiceren, tja, daar kan veel over gezegd worden. Je weet normaal zelf wanneer de periode liep, dus heb je je toch enigszins kunnen voorbereiden dat de verhoging er aan zou komen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...