Ga naar inhoud


VU+ afstandsbediening


Giant2000

Aanbevolen berichten


  • 2 weken later...

Ook de nieuw gekochte AB voor DUO 2 begint ook al weer dezelfde kuren te krijgen en dan met name de knop zappen naar beneden weigert dienst. Nu lees ik hier dat  via HDMI CEC de TV afstandsbediening ook te gebruiken is maar mijn vraag is hoe?

Ik heb een Panasonic 47AS650  TV en kan wel via deze afstandsbediening  de VU en de stereo aan en uitzetten. Maar hoe krijg ik dit werkend om de TV afstandsbediening te gebruiken om de VU te bedienen. Welke instellingen binnen HDMI CEC moet ik dan aanpassen want ik heb eigenlijk alles al geprobeerd. Als dit niet mogelijk is wat is dan de beste remote die programmeerbaar is voor de VU DUO2 ontvanger.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

al eens aan een Logitech Harmony gedacht. ;)

 

ik weet het ze zijn vrij duur in aankoop, maar je krijgt er wel wat voor terug.

ikzelf heb een Harmony ultimate, nog geen spijt van gehad, werkt uitstekend voor al

mijn apparaten.

 

grtz philip

  • Like 1

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook hard drukken op de knoppen, zou dat niet onder garantie vallen? binnen 1 jaar? Ga de remote eens los draaien en kijken of de knoppen niet op te vullen zijn .

 

Ja is garantie.

Mij AB had precies hetzelfde na 1,5 jaar, kostte wel ruim een maand om hem omgeruild te krijgen bij de satshop waar ik de Duo2 gekocht heb, kon hem gratis omruilen in de winkel maar 300km rijden vond ik toch wat overdreven, dus heb hem laten opsturen, hoop gezeur over verzendkosten, maar uiteindelijk heb ik alleen de verzendkosten voor het terugsturen van de oude betaald, wettelijk zouden alle verzendkosten voor de winkel moeten zijn omdat ik hem via de webshop heb gekocht.

De nieuwe werkt trouwens ook stukken beter dan de oude AB, die oude moest je altijd goed richten en dat hoeft bij de nieuwe niet zo nauwkeurig meer.

Nieuwe AB inmiddels bijna een half jaar in gebruik en werkt tot nu toe nog steeds perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
  • 7 maanden later...

Het is al wel een oud topic, maar onderwerp nog steeds actueel, ik had namelijk hetzelfde probleem originele afstand bediening weigert bepaalde functies scrollen, hard zacht etc. bij ali een nieuwe besteld werk een paar weken ,en dan hetzelfde euvel...

ik heb hem los gemaakt,  er zit op het board een soort bubbels die door de toetsen worden ingedrukt, als je met de vinger de bubbels indrukt werkt het als vanouds  nu heb ik van een sticker vel allemaal hele kleine blokjes gemaakt en die er dubbel op geplakt.

Hij werkt nu al weer een maand als een nieuwe.

 

post-31993-0-53478000-1494852743_thumb.jpg

  

aangepast door looney2

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De vraag is, hoe open je de originele AB van de Duo 2?,

heb er al mijn nagels aan afgebroken en gebruik nu de oude Duo AB.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier logitech harmony 650 gekocht voor 59 euro en je kan er alles mee bedienen en ze programmeren zoals je wil.Inmiddels al een 2de gekocht voor de 2de VU DUO2 en gewoon copy paste gedaan.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al wel een oud topic, maar onderwerp nog steeds actueel, ik had namelijk hetzelfde probleem originele afstand bediening weigert bepaalde functies scrollen, hard zacht etc. bij ali een nieuwe besteld werk een paar weken ,en dan hetzelfde euvel...

ik heb hem los gemaakt,  er zit op het board een soort bubbels die door de toetsen worden ingedrukt, als je met de vinger de bubbels indrukt werkt het als vanouds  nu heb ik van een sticker vel allemaal hele kleine blokjes gemaakt en die er dubbel op geplakt.

Hij werkt nu al weer een maand als een nieuwe.

 

attachicon.gif20170513_105153.jpg

  

Dit is een bekend probleem voor de meeste ab's.

De knoppen zijn gemaakt van koolstofrubber, en dat slijt. Zeker als er vocht bij komt, en dat gebeurt!

Als je de ab openmaakt, rubber goed ontvet met alcohol, kan je de knoppen weer een goed leven inbrengen door er alluminium tape op te plakken, natuurlijk in de vorm van de knoppen, meestal 3x3 mm. Bij de vu zitten in het midden de pijlknoppen met membranen, die moet je voorzichtig losmaken en schoonmaken met contaktspray.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is, hoe open je de originele AB van de Duo 2?,

heb er al mijn nagels aan afgebroken en gebruik nu de oude Duo AB.

 

met een Klantenkaart of een seca2-kaart

even iets openen met schroevendraaier dan kaart in de sleuf en je ritst hem open.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...