Ga naar inhoud


8K TV komt er aan.


Emekli

Aanbevolen berichten

Ik wist heel goed wat ik kocht wat ik kon verwachten,tot op heden geen moment spijt van gehad.

Ik geniet dagelijks van mijn UHD tv en Vu solo UHD,al is het maar van het Netfilx aanbod en de upscaled beelden van de HD zenders!

Moest ik het over moeten doen had ik het weer gedaan!

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er is meer content als de paar satelliet zenders welke op dit moment UHD content uitzenden, internet staat er vol mee.

Heb je een schotel die meer als de gebruikelijke 4 satellieten ontvangt, heb je ook live evenementen, of sportwedstrijden in UHD tot je beschikking.

 

Een 4k onderdeel in de keten maakt er geen pixels bij, tenzij je upscaled.

Je beeld wordt er echter wel beter van.

 

Vergelijk het met een Daf 33 of lelijk eend, met wat moeite haal je de 100 km/uur.

Maar echt comfortabel is het niet.

Rijd je met een moderne middenklasser 100, merk je niets van de snelheid, je zit comfortabel.

 

Zowel met de Daf als de middenklasser kan je van Amsterdam naar Utrecht, maar die Daf laat ik wel staan.

 

Bij muziek produceert een instrument grondtonen en boventonen of harmonischen.

Die harmonischen hoor je, afhankelijk van het bespeelde instrument in principe niet, maar wanneer je die harmonischen uitfiltert ervaar je de muziek toch anders.

 

Wanneer je naar de pixels kijkt, stel je het volgende voor:

3 pixels naast elkaar waarvan de middelste donker moet zijn en de pixels links en rechts helder verlicht.

Wanneer de camera een halve pixel naar links of naar rechts draait, zal de pixel deels donker, deels verlicht zijn, dat is fysiek niet mogelijk, dus je krijgt een witte en een grijze pixel, het zwart uit het onderwerp wordt niet meer weergegeven.

Wanneer je in de keten het aantal pixels verdubbelt, kan en zal je dank zij de beeldprocessors toch een donkere pixel op het beeldscherm krijgen.

 

Daar zit ook de crux waarom je een mooier beeld ervaart met een 4k tuner of scherm, de beeldprocessoren zijn veel beter als bij een regulier HD component.

 

In een vervangingsmarkt is het handig en binnenkort vanzelfsprekend, dat HD componenten vervangen worden door UHD componenten.

 

Of gaan we bij de overstap alle apparaten in een keer vervangen.

 

Ik heb een goed HD scherm, een Plasma.

Daarom heb ik nog geen UHD scherm staan, omdat een LED scherm een stap achteruit is, ondanks een grotere beeldscherpte.

Maar de UHD uitzendingen, gedownscaled op dit scherm zien er duidelijk beter uit als de HD uitzendingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste man geniet van je scherm, jij bent er blij mee en dat is het voornaamste, als de mijne het begeeft koop ik ook uhd en of het nou wel of niet komt maakt mij niet uit.

tenminste iemand verstandig aangezien het merendeel hier terug wil naar de beeldbuis. aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je zult vast enige spot hanteren ;)

 

Zelf heb ik een Sony 65X9305C UHD TV en ben erg kritisch op beeld en geluid. Ik wel echt niet meer terug naar een beeldbuis hoor!

Deze TV produceert aanmerkelijk meer en realistischere kleuren dan die oude beeldbuis en heeft fantastische contrastwaarden.

 

ON TOPIC>> Het is wel zo dat 8K echt geen upgrade is. Een dergelijke TV kopen is echt zonde van je geld. Je hebt er helemaal niets aan, zelfs niet op grote formaten.

Je kunt beter investeren in een goede UHD TV die fatsoenlijk HDR ondersteunt. Deze beide technieken gaan namelijk echt wel doorbreken en zijn gewoon algemeen gestandaardiseerd.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra de laatste FULL HD TVs in de uitverkoop gaan scoor ik nog even een grote van een goed merk en dan mogen de 4K en 8K nog een hele tijd op mij wachten, ik vind het HD beeld prima genoeg en TV is niet het belangrijkste in mijn leven. MIsschien valt erna zelfs nog zat 2 hands te scoren zodat je de eerste 15 jaar helemaal nog niet aan de 4K hoeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stilstand is achteruitgang en bij velen is het de kift omdat ze zelf die apparatuur niet hebben.

Je moet het gewoon gezien hebben, dan pas kan je oordelen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

LOL, aankomen met een artikel uit.... 2012!

En die specificaties zijn dus in 2013 gedefinieerd!

 

Het leukste is dat dit artikel eind 2015 aangevuld is door de auteur met als conclusie.....

 

So for all to behold, 4K TVs are no longer stupid, and here's why

 

(With prices dropping and picture quality improving, 4K TVs are finally worth considering for mainstream TV buyers.)

 

Met dalende prijzen en verbeterde beeld kwaliteit, zijn 4K tv's uiteindelijk het overwegen waard voor de doorsnee TV koper.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stilstand is achteruitgang en bij velen is het de kift omdat ze zelf die apparatuur niet hebben.

Je moet het gewoon gezien hebben, dan pas kan je oordelen.

Mensen verplichten vooruit te gaan als ze dit niet willen is juist achteruitgang. Mensen hebben nog altijd de keuze zelf te beslissen wat ze willen. Ik heb 4K al meerdere malen mogen aanschouwen maar wordt er niet warm of koud van. Ik vind het beeld van mijn FULL HD meer dan voldoen. En velen hebben al geleerd dat vooruitgang niet altijd zonder slag of stoot gaat en voor sommigen heel ongelukkig kan uitvallen. Ik gaat liever voor zekerheid, dat is een stuk belangrijker in het leven dan vooraan in de optocht te lopen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De schrijver was in 2012 sceptisch over UHD, hij heeft het artikel een paar keer aangevuld en in November 2015 in de laatste alinea gedateerd verklaard.

Met een link (zie mijn bovenstaande post) verwijst hij naar een nieuw artikel, waarin hij aangeeft dat UHD TV nu een goede keuze is.

 

@huppel

Je opmerking dat er pas een standaard voor UHD TV's dit voorjaar gepresenteerd wordt stamt uit 2013.

 

 

Ik zit op dit moment te kijken naar een UHD satelliet uitzending op 5 west van "The Museum Chanel in UHD.

Deze wordt uitgezonden op het Fransat Ultra HD demo kanaal.

Deze uitzending laat zien waar UHD voor ontwikkeld is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was aan het testen thuis met wat streams

en er is een standaard yuotube applicatie in m'n smart-TV van panasonic

daarmee bekeek ik youtube 4K filmpies van bossen- roofvogels- onderwater- bergen- etc.

 

wow

ik heb geeneens 'n UHD TV

ik weet dat alles mooier en strakker kan, maar het aanbod aan "content is toch echt belangrijk"

volgens mij er er niet veel op dit moment op de zogenaamde television providers

 

terug naar zwartwit, of een CRT ach dat is een geintje

je gelooft het niet maar die mensen waren er wel op sat4all.com

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...