Ga naar inhoud


Sat4all upgrade uitgesteld


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Een kleine waarschuwing vooraf omdat we dit weekend gaan proberen deze site te upgraden naar versie 4 van de forum software (nu 3.4.9)

 

Dat is een flinke upgrade waarbij er van alles fout kan gaan. Uiteraard wordt er van zowel de web root als de database een back-up gemaakt, dus we kunnen indien noodzakelijk zo weer terug naar 3.4.9.

 

Het is echter praktisch niet mogelijk dit vooraf goed te testen omdat:

 

1. Onze database maar liefst 2,5 GB groot is en importeren en exporteren dus erg lang duurt.

2. De bijlagen map maar liefst 22 GB groot is en de namen van de bijlagen geheel geconverteerd moeten worden.

3. De site op https draait en je dat niet zomaar even kunt wijzigen naar http. Er zijn diverse verwijzingen in de database naar URL en pad en dat kan niet simpel even aangepast worden om te testen.

4. Het upgrade proces mede dankzij formaat database en bijlagen ruim 4 uur duurt.

 

We zullen dus een halve dag offline zijn. Er zit niets anders op.

 

Ik weet nog niet precies wanneer, maar het zal ergens dit weekend zijn. Na de upgrade zal de site snel weer geopend worden, maar zal er wel het een en ander in layout gewijzigd zijn en dat zal de dagen daarna nog verder aangepast worden.

 

De update gaat voorlopig niet door omdat we hebben besloten te wachten tot een addon die we gebruiken in deze software ook beschikbaar komt voor de nieuwe versie.

 

Mvg,

 

Michel

aangepast door Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


op goed geluk dat het van de eerste keer perfeckt gaat werken  :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op goed geluk dat het van de eerste keer perfeckt gaat werken :)

Volgens mij is dit al poging twee meen ik me te herinneren?

Succes, ik ben benieuwd naar de nieuwe layout e.d.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In jouw geval?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Helaas moeten we dit een weekje uitstellen omdat IPS de laatste problemen niet tijdig opgelost heeft.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...