Ga naar inhoud


Boegbeeld John de Wolf


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Buiten het feit dat er in bepaalde disciplines gewoon weg geen werk meer is, omdat het ge"outsourced" is naar de Nog lagere loonlanden zijn dit soort stimulerende projecten een hele dikke wassen Neus en zoals m'n ook wel zegt een sigaar uit eigen doos.

 

kijk eens wat we allemaal doen als Overheid.

en

kijk dan ook eens naar de uwv cijfers die niet weergeven wat de situatie is.

 

=> maar het gaat om weer aan de bak te komen na dat ontslag

hetgeen de grootste afslank methode voor werkgevers (en ook dat is geen geheim )

 

u krijgt ontslag en kunt enkele maanden daarna weer aan de slag voor minder loon en met minder rechten

 

Nu moet John de Wolf eens komen uitleggen wat hij aan deze teloorgang doet.

Helemaal niets dat met dat aflsanken te maken heeft, enkel coachen als ex-voetballer, opdat je ZZP'er wordt en nog meer geld in de ruif werpt

 

cheers

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die John de Mol moeten ze gewoon gebruiken als een echt boegbeeld.

Vooraan aan de boeg van een schip hangen.

Wat wil hij nou betekenen voor de doorsnee 50+ mensen.

 

Het wordt ook de werkgevers niet gemakkelijk gemaakt, om mensen vast in dienst te nemen.

En 50/60+ sers die al jaren hard gewerkt hebben, krijgen nu allerlei ouderdom kwaaltjes.

Zeker de mensen die zwaar lichamelijk werk hebben gedaan.

 

Dus dat is een groot risico als ze die aan nemen, omdat ze dan jaren nog moeten betalen als ze ziek worden en niet meer kunnen werken.

 

Bij een groot bedrijf is dat risico misschien wel in te calculeren, maar bij een bedrijfje waar een man of 5/6 werken, kan een bedrijf hier mooi aan failliet gaan.

En ja daar kunnen ze zich wel weer voor verzekeren, maar dat kost ook bakken vol met geld.

 

Gelukkig is mijn baas nog blij, met 2 van die ouwe knakkers in dienst.

Maar toen ik 2 weken ziek thuis zat, begon hij hem toch een beetje te knijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die John de Mol moeten ze gewoon gebruiken als een echt boegbeeld.

We hebben het hier over John de Wolf.

John de Mol is een ander persoon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat weet je wat je gaat verdienen als 50 + de werkgever krijgt een bonus voor jouw als 50 + van ik dacht 7000 euro op loonkosten dan moet ie je weleen half jaar contract geven dit gebeurt ook je krijgt een 7/8 maanden contract dan vlieg je eruit hoor loon circa zoeen 1400 euro p/mnd (netto) reiskosten nee krijg je niet vergeet dat maar hoor .

 

Dus vertel me niet hoe in ned omgegaan wordt met een 50 + , is goed wat ie doet maar of dit helpt ik ben bang van niet hoor .

Daarom zeg ik, er zijn genoeg mensen te vinden die voor de vergoeding van bijna 3200 euro per maand graag de gehele maand willen werken ipv. 6 uurtjes per week.

 

Maar wat hierboven wordt genoemd als risico om ouderen in dienst te nemen is dus ook de reden waarom ik geen extra personeel wil en zelf nog wel wat harder loopt of gewoon mensen inleen voor een bepaalde klus.

Neem ik iemand in dienst die na een poosje langdurig ziek wordt (ook al kan hij er niets aan doen) dan moet je dat wel op zien te hoesten en dan verdien ik liever 100 euro in de maand minder dan in zo'n geval nog harder te moeten werken om ook de 3000 euro voor zo'n zieke werknemer er bij te moeten verdienen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zeg ik, er zijn genoeg mensen te vinden die voor de vergoeding van bijna 3200 euro per maand graag de gehele maand willen werken ipv. 6 uurtjes per week.

 

Maar wat hierboven wordt genoemd als risico om ouderen in dienst te nemen is dus ook de reden waarom ik geen extra personeel wil en zelf nog wel wat harder loopt of gewoon mensen inleen voor een bepaalde klus.

Neem ik iemand in dienst die na een poosje langdurig ziek wordt (ook al kan hij er niets aan doen) dan moet je dat wel op zien te hoesten en dan verdien ik liever 100 euro in de maand minder dan in zo'n geval nog harder te moeten werken om ook de 3000 euro voor zo'n zieke werknemer er bij te moeten verdienen.

 

suc6

 

Gerrit

En daar gaat het land kapot aan met zoeen gedachte als werkgever maar als je mensen in dienst kan nemen waar je subsidie voor krijgt doe je het wel

 

bah

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iets met een Freudiaanse verspreking?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar gaat het land kapot aan met zoeen gedachte als werkgever maar als je mensen in dienst kan nemen waar je subsidie voor krijgt doe je het wel

 

bah

 

Vindt je dat echt?

Dus jij vindt dat ik bewust het risico moet gaan lopen en iemand maar 2 jaar ziekte door moet gaan betalen en daarmee mijn eigen bedrijf en mijn eigen baan op het spel zetten om jou maar aan een baan te helpen? Dat ik mijn eigen goed lopende bedrijf die ik zelf ook vanuit een werkloze situatie en met keihard werken heb opgebouwd op het spel moet zetten en alles kwijt kan raken om iemand anders aan het werk te helpen?

 

Ik begrijp je frustratie en dat je graag wilt werken maar het spijt me dat ik het moet zeggen alleen als iemand met zo'n instelling bij mij zou komen solliciteren en ik zou uitspraken van hem/haar op het internet vinden van deze strekking, dan kan deze nog zo goed zijn en ook al zou hij/zij de enige sollicitant zijn maar ik zou bij voorbaat al een betere kandidaat hebben.

 

En nee ook iemand waarbij gezwaaid wordt met een zak subsidiegeld zou ik niet aannemen, misschien ben ik ouderwets maar ik vind dat als ik iemand extra aan zou nemen ik hem ook een fatsoenlijke toekomst moet kunnen bieden en niet na een half jaar oid. weer op straat te zetten zodra de subsidiepot leeg is.

Ik zou tegen zo iemand zeggen, begin je eigen bedrijf, ik huur je in voor de klus die ik heb maar die is na 2 weken klaar en dan moet je zelf iets anders hebben. Ben je goed genoeg dan kun je ook bij een ander aan de slag en heb ik weer een klus dan kun je ook weer terug komen. Zo kun je toch je eigen inkomsten genereren en het wellicht nog beter hebben dan wat je ooit bij een werkgever hebt gehad.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen op gesprek geweest nou als 57 jarige dan :

40 urige werkweek loon p/mnd 1400 euri , geen verlofdagen geen reiskosten alleen werken van april tot oktober (dan hebben ze de subsidie binnen nl van 7000 euri) .

dan vlieg je weer de straat op nl en jaar erop begint circus weer opnieuw !!

 

En gerrit B ik ben niet kwaad op je op maar met zoeen gedachte kan je blijven werken tot je de kist in gaat of je me aan zou nemen laat ik aan jouw over hoor maar zo denk ik erover en maak me nou niet wijs als je een brok subsidie krijgt je dit niet met beide handen aan grijpt tja dat zeggen ze allemaal wel doe ik niet maar ondertussen .

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik kijk niet naar de subsidie, veel belangrijker is hoe iemand werkt want daar zal je uiteindelijk toch het geld mee moeten verdienen.

Neem je iemand aan die er niets van bakt dan kan er nog zoveel subsidie tegenover staan maar dan kost het in mijn branche alleen maar geld.

Daarnaast staat 1400 euro voor een werkweek van 40 uur zonder verlof ed. gewoon bijna gelijk aan diefstal.

E.e.a zal natuurlijk ook afhangen van opleiding, ervaring en inzet en doe je simpel productie werk dan zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen. Ben je echter zoals wij met hoogwaardige producten en technieken aan het werk en wordt er de nodige kennis en ervaring gevraagd dan zou ik me als werkgever diep schamen om dit van een werknemer eisen.

 

En wordt het mij te druk dan neem ik gewoon minder werk aan of de klant krijgt te horen "ik wil het best uitvoeren maar je bent dan pas over 3 maand aan de beurt".

Je zou dan kunnen stellen dat ik ook extra personeel aan kan nemen maar ik laat dit dan graag aan een collega over zodat die extra mensen aan het werk kan zetten.

Belangrijkste voor ons bedrijf is dat de kwaliteit van ons werk op het niveau blijft als opdrachtgevers van ons gewend zijn en dan verkoop ik liever een keer nee dan voortdurend op de tenen te moeten lopen om alles op tijd in orde te krijgen.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vanmorgen op gesprek geweest nou als 57 jarige dan :

40 urige werkweek loon p/mnd 1400 euri , geen verlofdagen geen reiskosten alleen werken van april tot oktober (dan hebben ze de subsidie binnen nl van 7000 euri) .

dan vlieg je weer de straat op nl en jaar erop begint circus weer opnieuw !!

 

En gerrit B ik ben niet kwaad op je op maar met zoeen gedachte kan je blijven werken tot je de kist in gaat of je me aan zou nemen laat ik aan jouw over hoor maar zo denk ik erover en maak me nou niet wijs als je een brok subsidie krijgt je dit niet met beide handen aan grijpt tja dat zeggen ze allemaal wel doe ik niet maar ondertussen .

Vanuit een situatie waar je een baan hebt is het gemakkelijker over te stappen naar een betere baan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...