Ga naar inhoud


Geen ontvangst op Astra 23,5


WimVM
Ga naar oplossing Opgelost door WimVM,

Aanbevolen berichten

voor gecodeerde kanalen heb je altijd een werkende softcam nodig.Bij voorkeur oscam.Als je dat niet hebt begrepen dan zal je nog veel desillities meemaken.FF goed het forum afschuimen en je kan veel leren.Alle leken zijn welkom en krijgen antwoord op de vragen als ze niet te dom zijn.Maar domme vragen bestaan niet dus alleen domme antwoorden kunnen volgen.  Zo leren we allen bij en kan iedereen lekker sat tv kijken

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Maar 11.836 H is ook geen CD transponder.

Welke zender zoek je?

 

EDIT: NatGeoHD  zit op 12129 / V / 29900.

Zie

  http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat ik geen enkele zender van TV Vlaanderen meer kan ontvangen sinds 1 juli op de Astra 23.5. Ik zoek dus alle zenders die erop zitten uit het TV Vlaanderen pakket.

 

Het vreemde is dat de zenders wel gevonden worden, maar als ik ze wil bekijken krijg ik de sync van naar 1280x740, de update van het programma in de titel, maar zwart beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een soortgelijk probleem met de Nederlandse HD kanalen. Na het opnieuw installeren van de softcam was het opgelost.

In mijn geval zorgde het updaten van OpenPLI NIET voor het automatisch installeren van de softcam. Dat moest via het menu van de VuDuo gebeuren, wel ff de Vuduo aan het internet hangen anders kan hij de softcam niet binnenhalen.

Vu Ultimo 4K, Visiosat, 4 Twin LNB's, LG OLED 55 Inch (met 3D), Chips&Bier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een soortgelijk probleem met de Nederlandse HD kanalen. Na het opnieuw installeren van de softcam was het opgelost.

In mijn geval zorgde het updaten van OpenPLI NIET voor het automatisch installeren van de softcam. Dat moest via het menu van de VuDuo gebeuren, wel ff de Vuduo aan het internet hangen anders kan hij de softcam niet binnenhalen.

 

Kan je even beschrijven hoe je dat precies doet? Want ik heb de softcam nagekeken en die lijkt te werken. Alleen is mijn kennis nu ook weer niet zo groot dat ik zeker ben dat ik het juiste deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werken de niet gecodeerde kanalen op astra 23,5?

 

En heb je beeld op andere sat posities?

 

Werkt je kaart in een andere ontvanger?

Ik heb beeld op de andere SAT, maar blijkbaar niet op de 23,5. Heb je een voorbeeld van een niet gecodeerde versie van de 23,5?

 

Ik heb beeld op de andere SAT posities.

 

Ik heb geen andere ontvanger om te testen, maar als de kaart niet werkt of in steekt, dan vindt deze ook geen kanalen op TV Vlaanderen. Dus ik denk dat de kaart wel degelijk actief is en werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de laatste update geinstalleerd met de USB key vanaf deze locatie: http://openpli.org/download/vuplus/vuduo en dan de standaard wizard doorlopen. De tuner configuratie automatisch laten detecteren. Deze kwam overeen met wat ik had opgeschreven bij de installatie. Ook de Softcam laten installeren (met de decoder op het internet). Gekozen voor CCCam. Kanalen laten zoeken voor TV Vlaanderen. 727 kanalen gevonden. Een SMS gestuurd naar TV VLaanderen voor de activatie van de kaart. En... nog steeds hetzelfde. Ik heb alleen beeld op de Hotbird 13 en Astra 28. Dit was overigens een foute idee van mij dat ik ook beeld had op de 19 en 23. Dat klopte niet. Ik ben wat aan het zoeken geweest naar gratis kanalen op deze satelieten en daarop krijg ik ook geen beeld. De sterkte van het signaal is echter goed en ik heb een lock. Zie ook voorgaande foto.

 

Met de handen in het haar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak eens een schetsje hoe het echt is aangesloten op je disecq switch.Je volgorde is raar.Normaal ga je van voor de schotel rechtse lnb 13E naar A ,dan naar links 19.2E op B , links 23.5 naar C en uiterst links 28.2 op D. Zo ook instellen in je box.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de laatste update geinstalleerd met de USB key vanaf deze locatie: http://openpli.org/download/vuplus/vuduo en dan de standaard wizard doorlopen. De tuner configuratie automatisch laten detecteren. Deze kwam overeen met wat ik had opgeschreven bij de installatie. Ook de Softcam laten installeren (met de decoder op het internet). Gekozen voor CCCam. Kanalen laten zoeken voor TV Vlaanderen. 727 kanalen gevonden. Een SMS gestuurd naar TV VLaanderen voor de activatie van de kaart. En... nog steeds hetzelfde. Ik heb alleen beeld op de Hotbird 13 en Astra 28. Dit was overigens een foute idee van mij dat ik ook beeld had op de 19 en 23. Dat klopte niet. Ik ben wat aan het zoeken geweest naar gratis kanalen op deze satelieten en daarop krijg ik ook geen beeld. De sterkte van het signaal is echter goed en ik heb een lock. Zie ook voorgaande foto.

 

Met de handen in het haar...

 

Je kunt ook een lock krijgen bij verkeerde instellingen in je diseqc op frequenties die op meerdere satellieten worden gebruikt.

Zodoende krijg je geen beeld, want de parameters zijn kennelijk niet 100% identiek.

 

Dus zoek het in je diseqc instellingen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je de diseqc instellingen ingevuld in het menu 19.2 op 1 of A         23,5  op 2 of B

Ik zie in jou voorbeeld  dat het anders om staat ,je kan het proberen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tot zolang Wimvm niet de juiste gegevens doorgeeft kunnen we allen blijven raden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...