Ga naar inhoud


Geen ontvangst op Astra 23,5


WimVM
Ga naar oplossing Opgelost door WimVM,

Aanbevolen berichten

De configuratie is wel degelijk:

 

A: 23.5

B: 19.2

C:13.0

D: 28.2

 

Ik heb het opgezocht uit een oude foto die ik genomen heb van de werkende configuratie zo'n jaar geleden. Weet ook dat de problemen zijn begonnen toen ik de ontvanger met kaart uitleende om op 1 juli voetbal te kijken. Daar zijn de problemen begonnen. Ik heb dan de tuner terug meegenomen en mijn oude configuratie geladen. En dit werkte nog niet. Een reset naar fabriekinstellingen gedaan. En update van de OpenPli. Zonder succes. Er is aan de kabels noch schotel iets veranderd. Beide tuners hebben hetzelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Dan zal toch de configuratie van je ontvanger veranderd zijn.

 

Op 19 moet je talloze fta zenders kunnen ontvangen en op 23  is dat bijvoorbeeld TV oost.

Zo lang je daar geen beeld hebt hoef je niet naar je kaartinstelling te kijken, dat heeft dan geen nut.

 

Kan je de bekabeling van je schotel controleren, kijken welke lnb aan welke diseqc poort zit?

 

Je diseqc volgorde is wel heel afwijkend van wat gebruikelijk is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, je hebt gelijk, sinds 07.06.2016.

 

Ik verkeerde nog steeds in de veronderstelling dat die fta waren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de reacties van de bekabeling en instellingen, maar daar is écht niks mis mee. Waarom krijg ik anders gewoon signaal. Het enige wat gebeurde is dat de ontvanger, niet de kabels, en niet de schotel is meegenomen naar een andere lokatie. Daar zijn de problemen beginnen. Ik heb die ingesteld op een Dual LNB en kreeg op de 23,5 nooit beeld. We hebben toen ook de kop vervangen en uitgemeten maar het beeld bleef uit. Uiteindelijk na bijna een dag met verschillende mensen te zoeken hebben we het opgegeven in de veronderstelling dat het ergens aan de kabel lang. Toen de ontvanger terug thuis was heb ik de originele configuratie terug geladen. Daarvan had ik voor ik vertrok foto's genomen. Dus dus staat 200% gelijk als voor de tijdelijke verhuis. Dat dit niet gebruikelijk is zou kunnen maar het is wel zeker juist. Het is erg onwaarschijnlijk dat plots de kabel of schotel slecht zou zijn want die werkte de dag voor de verhuis perfect en er is niets aan gewijzigd. Het moet echt een instelling zijn op de ontvanger. Alleen welke. Om dat uit te sluiten ben ik terug naar Factory default gegaan. Maar het resultaat is hetzelfde.

 

Zou het kunnen dat ze de ontvanger op een of andere manier hebben "opgeblazen" bij het testen met die andere LNBs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat uw antwoord dat er niets met de kabels dan wel instellingen mis is nogal stellig is.

Ik wil ze niet de kost geven die dat eveneens beweerden en waar later bleek dat toch het tegendeel waar was.

 

... en ja, het 'opblazen' zou kunnen, als de coaxkabels omgewisseld worden terwijl de ontvanger aan staat dan kan het gebeuren dat de tuner wordt opgeblazen maar dan zou jij geen enkele satelliet meer op deze tuner kunnen ontvangen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat uw antwoord dat er niets met de kabels dan wel instellingen mis is nogal stellig is.

Ik wil ze niet de kost geven die dat eveneens beweerden en waar later bleek dat toch het tegendeel waar was.

 

... en ja, het 'opblazen' zou kunnen, als de coaxkabels omgewisseld worden terwijl de ontvanger aan staat dan kan het gebeuren dat de tuner wordt opgeblazen maar dan zou jij geen enkele satelliet meer op deze tuner kunnen ontvangen.

 

Het is in die zin onwaarschijnlijk omdat ik een foto nam van de instellingen van tuner en die gelijk gezet heb. Dat er een detail instelling aan de tuner zou kunnen fout staan, dat geloof ik best. Want er is een dag met verschillende personen aan die ontvangen geknoeid omdat ze 's avonds voetbal wilde kijken. Daarom heb ik een factory reset gedaan en de tuner ingesteld zoals de foto die ik origineel genomen had.

Waarom zouden plots de kabels slecht zijn? We ontvingen op de andere locatie ook geen 23,5. Dat waren hele andere kabels, schotel en LNBs. De dag voordien werkte alles thuis normaal. Er is de hele dag niemand aan die kabels, noch schotel geweest.

 

Dat er een probleem met de tuner zou zijn. Ik denk dat dit nog de enige piste is. Daar heb ik ook wat twijfel bij omdat beide tuners (Vu+ Duo) hetzelfde probleem hebben. Dat zou dan weer in de richting van de kabels of installatie wijzen. Tenzij ze door de testen beide hebben onbruikbaar gemaakt.

 

De enige optie lijkt mij om een andere ontvanger te pakken te krijgen en die te testen op de schotel en kabels. Alleen ben ik al een tijd aan het denken en ken ik niet onmiddellijk iemand met een schotel. In België is dat nu ook weer niet zo populair.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zet je de antenne kabel niet rechtstreeks  aan de lnb van de 23,5

Omdat het voor mij erg onwaarschijnlijk is dat het iets gaat veranderen. Als twee verschillende installaties hetzelfde probleem hebben op 23,5, dan is het voor mij eerder de gemeenschappelijke ontvanger, dan wel de LNB of de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WimVM als je in de buurt van Zelzate oost-vlaanderen zou wonen laat me dan eens iets weten

Oei, dat is ruim een uur hier vandaan... ik zit nu te denken om eventueel een Vu+ Zero ofzo te kopen bij een online shop waar ik die eenvoudig kan terugsturen (14 dagen ruilrecht). Als ik die voorzichtig uitpak en niet beschadig moet dat volgens mij een optie zijn. Alleen dacht ik dat de verpakking van Vu+ een zegel heeft en die kan ik niet openen zonder te breken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je het topic terug leest worden je een paar vragen gesteld, waar we tot nu toe geen antwoord op hebben gehad.

 

Heb je wel beeld op een ongecodeerd kanaal van Astra 3, bijvoorbeeld op TV Drenthe?

 

Je problemen zijn ontstaan toen je de ontvanger bent gaan her-configureren voor een duo  LNB, dat maakt het aannemelijk dat er toch een fout in je configuratie zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je het topic terug leest worden je een paar vragen gesteld, waar we tot nu toe geen antwoord op hebben gehad.

 

Heb je wel beeld op een ongecodeerd kanaal van Astra 3, bijvoorbeeld op TV Drenthe?

 

Je problemen zijn ontstaan toen je de ontvanger bent gaan her-configureren voor een duo  LNB, dat maakt het aannemelijk dat er toch een fout in je configuratie zit.

 

Er is geen beeld op ongecodeerde Astra 3. En ik zou erg blij zijn als je dan de fout kan aanwijzen in de configuratie... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wim,geef mss eens je lokatie door dan is er mss iemand die kan komen testen met een simpele decoder.Ik heb er hier verschillende en ken ook de instellingen en config goed.ik woon trouwens omgeving Wichelen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...