Ga naar inhoud


Geen ontvangst op Astra 23,5


WimVM
Ga naar oplossing Opgelost door WimVM,

Aanbevolen berichten

BBC 1 op 13 graden en een Duitse FTA zender op Astra 3?

Volgens mij staat er bij jou niks goed ingesteld. Schotel verwaaid of ernstige diseqc problemen.

 

Duitse FTA zenders horen op 19.2 en BB1 op 28.2 oost.

BVN zit op 19.2 en op 13 graden. Met TT zit op 19.2.

 

23.5 was Ch3 BR (kanaal 222 op de TV Vlaanderen lijst). Ik zie bij BVN wel degelijk 19.2 in de zender info. En ja, ik weet dat het vanzelfsprekend lijst dat er iets aan de schotel zou zijn, maar neem nu van mij aan dat er niks mis mee is. Het probleem is namelijk begonnen als alleen de decoder verhuisde voor één dag. Er is aan die schotel al 4 jaar niks veranderd. En de dag voor de verhuis werkte die perfect. Ook op de andere locatie en met de andere schotel en LNB hadden we gelijkaardige sympthomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op de foto in bericht 17, is een foute instelling te zien voor de astra 19.2, daar staat ka band, dat moet ku band zijn, de ka band kan je niet ontvangen.

Het zou me niet verwonderen mocht de 23.5 ook zo ingesteld zijn

Dit was inderdaad een fout in de configuratie; Op de ka band werkt de 19.2 wel, maar het probleem met de niet FTA zenders blijft zoals beschreven in mijn eerdere posts enkele minuten geleden. Alleen zien ik voor 23.5 geen optie om daar iets aan de veranderen. De interface geeft maar één optie voor 23.5.

aangepast door WimVM
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik bij mijn ontvanger kijk (VTi software) zie ik bij tuner configiguratie (geavanceerd) de keuze mogelijkheid om een satelliet te selecteren, waarna ik voor de betreffende LNB die bij die satelliet is geselecteerd onder meer de LOF kan instellen, maar ook andere zaken zoals de spanninsmodus, diseqc modus, verhoogd voltage etc.

Wanneer men met de instellingen heeft zitten spelen, en je geen ontvangst hebt op 23 is er een grote kans dat hier iets fout staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de tuner aansluit terwijl der spanning op je receiver staat kun je de tuner beschadigen

dat kan zowaar zich manifesteren op een sat positie

 

verder is ons niet bekend of U die receiver op andere locatie heeft aangesloten of iemand anders dat deed

die andere kan er ook een foutieve satelliet.xml in hebben gezet waar 23,5Oost niet juist gedefinieerd wordt

 

als aan de LOF is gekloot zou dat enkel door een nieuw image te flashen zijn overruled

behalve als u telkens een foutieve backup restored

 

in /etc/enigma2/setting kun je dat sowieso al heel snel uitlezen (in bijvoorbeeld dcc_e2.exe)

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik bij mijn ontvanger kijk (VTi software) zie ik bij tuner configiguratie (geavanceerd) de keuze mogelijkheid om een satelliet te selecteren, waarna ik voor de betreffende LNB die bij die satelliet is geselecteerd onder meer de LOF kan instellen, maar ook andere zaken zoals de spanninsmodus, diseqc modus, verhoogd voltage etc.

Wanneer men met de instellingen heeft zitten spelen, en je geen ontvangst hebt op 23 is er een grote kans dat hier iets fout staat.

 

Als ik kijk bij handmatig zoeken op de configuratie dan staat de instelling als volgt:

 

Tuner: BCM7335 DVB-S2 NIM (Internal) (DVB-S2)

Zoekmodus: Gebruikergedefinieerde transponder

Systeem: DVB-S2

Satelliet: 23,5E Astra 3B

Frequentie: 11856

Inversie: Auto

Symbolrate: 29900

Polarisatie: verticaal

FEC: 2/3

Modulatie: 8PSK

Roll-off: 0.25

Navigatie: Auto

Netwerk doorzoeken: nee

Voor zoeken alle zenders wissen: nee

Alleen FTA zenders scannen: nee

 

Als ik dan scan kom ik onderandere op VTM HD, Kanaal2 en VIER HD. Maar een zwart beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de tuner aansluit terwijl der spanning op je receiver staat kun je de tuner beschadigen

dat kan zowaar zich manifesteren op een sat positie

 

verder is ons niet bekend of U die receiver op andere locatie heeft aangesloten of iemand anders dat deed

die andere kan er ook een foutieve satelliet.xml in hebben gezet waar 23,5Oost niet juist gedefinieerd wordt

 

als aan de LOF is gekloot zou dat enkel door een nieuw image te flashen zijn overruled

behalve als u telkens een foutieve backup restored

 

in /etc/enigma2/setting kun je dat sowieso al heel snel uitlezen (in bijvoorbeeld dcc_e2.exe)

ciao

 

De personen die er mee bezig geweest zijn hebben zeker geen xml bestanden ingezet. Ik heb reeds een volledig flash gedaan van de nightly build van OpenPli.

 

Dat ze de tunner hebben aangesloten terwijl die aanstond dat vermoed ik wel. Want ze hebben er een paar uur mee bezig geweest en waren het beu om die altijd af te zetten. Maar het enige dat dan vreemd is waarom alleen de FTA zenders werken en niet de TV Vlaanderen zenders. Dit is het geval op 19.2 en 23.5. Lijkt me iets te toevallig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, knoop je 23 lnb eens rechtstreeks aan je ontvanger zonder diseqc switchen.

 

 

 

 Op wat moet die tuner configuratie staan? Ik heb gewoon een voorgedefinieerd tuner configuratie hoor.

 

Heb je het advies van CeesV hierboven al eens uitgevoerd?

Dat is het eerste wat ik hardwarematig doe naast het checken van de instellingen.

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 juli starte je de vraag,

ik denk dat als mensen er UREN mee bezig waren en nu al maanden mee bezig zijn dat ze een ervaren mede-satter moeten opzoeken

want dat wordt gewoon niks met deze draad

 

en wat als ze een ongeldig kaartje erin hebben gestopt, ken jij je serialnummer van de Smartcard?

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 juli starte je de vraag,

ik denk dat als mensen er UREN mee bezig waren en nu al maanden mee bezig zijn dat ze een ervaren mede-satter moeten opzoeken

want dat wordt gewoon niks met deze draad

 

en wat als ze een ongeldig kaartje erin hebben gestopt, ken jij je serialnummer van de Smartcard?

 

De Smartcard is geldig. Ik heb gisteren nog op de website van TV Vlaanderen gekeken. De nummer komt overeen en ik heb een activatie gedaan via SMS en via de website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het advies van CeesV hierboven al eens uitgevoerd?

Dat is het eerste wat ik hardwarematig doe naast het checken van de instellingen.

 

 

Nee, dat heb ik niet gedaan. En de reden is dat ik er de logica niet van in zie. Als ik op alle FTA zenders op zowel 19.2, 13.0 en 23.5 ontvangst heb, dan lijkt het me weinig te maken te hebben met de disecq switches. Ook al omdat het op die andere locatie ook niet werkte en daar hadden ze de standaard installatie van TV Vlaanderen met Dual LNB. Ik ben bang als ik nu kabels ga beginnen losmaken en versteken dat het een hele rommel wordt. Er is voor mij geen reden om aan te nemen dat er iets fout zou zijn daarmee. Het werkte de dag voordien.

 

Wat ik vermoed is dat men inderdaad onderspanning heeft zitten aansluiten. Alleen is dat weer geen verklaring waarom de FTP zenders wél werken. Dat lijkt mij de Softcam voor de encryptie de enige optie.

 

Of is die redenering nu zo fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...