Ga naar inhoud


Geen ontvangst op Astra 23,5


WimVM
Ga naar oplossing Opgelost door WimVM,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Tja, knoop je 23 lnb eens rechtstreeks aan je ontvanger zonder diseqc switchen.

 

Heb je wel een universele lnb geselecteerd voor Astra 3?

Wanneer de osc. frequenties (LOF) niet goed staan krijg je ook nooit beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op de foto in bericht 17, is een foute instelling te zien voor de astra 19.2, daar staat ka band, dat moet ku band zijn, de ka band kan je niet ontvangen.

Het zou me niet verwonderen mocht de 23.5 ook zo ingesteld zijn

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens de plaatser van de foto zou het gewerkt hebben........

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had die ka band ook al op vizier, {een simpele fout daar OpenPli dat aanbiedt}  maar omdat er toch beeld was kon ik dat niet benoemen en vastleggen als fout.

onder 23,5 Oost bestaat die keuze voor zover ik weet niet qua tuner configuratie

 

er is dus iets anders dat fout loopt

 

na 49 reacties zou ik advieseren een verse flash te doen en alles netjes nieuw in te richten

want we vinden die fout wellicht niet gezien de informatie van wimVM

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In mijn opinie heeft men geen Universele LNB geselecteerd bij Astra 3, maar zitten spelen met de LOF.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg veel patatten op mijn ogen vandaag

maar kan niet ontdekken wat er vooraf allemaal gebeurd en gewijzigd is uit alle berichten van WimVM

ook geen LOF aanpassingen gelezen

 

dus het geheim van de kok = flash opnieuw en stel helemaal vers de tuner configuratie in.

 

Er is reeds een OpenPLI flash gedaan naar de laatste build met de USB stick. Zelfde resultaat. Ik ga eens kijken naar die Ka band instelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wat voor lnb staat er bij de satelliet gegevens " Astra 3 23 oost"  geselecteerd?

Wat voor waarde heeft de  LOF?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dezelfde als bij alle andere satellieten die je met die LNB ontvangt.

De waarden kan je per satelliet positie instellen.

 

Normaal zal je een "universele LNB" gebruiken, met een LOF vaar de lage band van 9750 en voor de hoge band 10600.

 

Staat die niet goed, zal je geen ontvangst hebben op de betreffende satelliet.

Dus indien mogelijk op "universeel" zetten of op de genoemde frequenties.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vooruitgang. Ik heb beeld op de 19.2 (BVN), 13 (BBC1) en 23.5 (Duitse zender) voor niet betalende kanalen. De softcam geupdate en ook eens de versie CCAM223 getest. Update gelopen van de decoder. Ook de kaart terug geactiveerd en nagekeken dat ze nog geldig is op de website van TV Vlaanderen. De decoder open gedaan om de kabels intern na te zien, maar geen oplossing.

 

Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC 1 op 13 graden en een Duitse FTA zender op Astra 3?

Volgens mij staat er bij jou niks goed ingesteld. Schotel verwaaid of ernstige diseqc problemen.

 

Duitse FTA zenders horen op 19.2 en BB1 op 28.2 oost.

BVN zit op 19.2 en op 13 graden. Met TT zit op 19.2.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat heeft de vooruitgang bewerkstelligd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...