Ga naar inhoud


Geen ontvangst op Astra 23,5


WimVM
Ga naar oplossing Opgelost door WimVM,

Aanbevolen berichten

dan kun je nog twee dingen doen

1 dat hetgeen ik adviseerde en naar een ervaren sathobbyist gaan met enigma2 kennis

2 een volledig ander image flashen en de oscam installeren (met VTI een fluitje van een cent)

 

Ik heb de VTI image erop gezet maar je kan daar alleen een Astra 3A selecteren? Is dat normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

neen is niet normaal

maar test hem eens of je nu wel beeld hebt

 

uh natuurlijk met de oscambutler plugin en oscam

 

Ik heb oscambutler in de applicatie geinstalleerd en de recentste versie van oscam. Dan in de configuratie Canal Digitaal geselecteerd (TV Vlaanderen staat er niet in). Er was een 2 en 3 versie voor Canal Digitaal. De configuratie herladen, maar zelfde resultaat. Ik vind kanalen voor TV Vlaanderen o.a. Acht en VTM HD, maar die blijven zwart. Voor de FTA zenders krijg ik wel beeld. In feite hetzelfde als bij de OpenPli setup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ...

Ik vind kanalen voor TV Vlaanderen o.a. Acht en VTM HD, maar die blijven zwart. Voor de FTA zenders krijg ik wel beeld. In feite hetzelfde als bij de OpenPli setup.

als je die kanalen vindt heb je ontvangst

dat moge duidelijk zijn dus je eerste topic is opgelost!

 

als je per smartcard geen beeld hebt is de softcam niet correct geconfigureerd danwel de kaart is stuk {of steekt niet juist in de receiver}

 

de interne smartcardreader wil een paytv smartcard lezen in de VU+ met de chip beneden - vooraan

en als uitzondering heeft de SOLO2 een andere scsi - volgorde voor de reader boven en beneden dus dat dienen we in de configuratie van de softcam mee te nemen

 

wat kunnen we zonder nadere gegevens?

niets

als je niet meer data aanlevert de configs en juiste tuner configuratie moet ik nogmaals terugkomen op een eerder advies ga naar een ervaren gebruiker, of nodig die uit voor een consult

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Het is opgelost.

 

Ondanks dat mijn kaart actief was en ik meermaals berichten stuurde om ze te activeren, was ze NIET actief. Ik ben naar een verdeler van TV Vlaanderen geweest met de kaart en daar werkte ze ook niet. Hij heeft een heractivatie gedaan van diezelfde kaart en het werkt nu.

 

Ik vond het ook wat té toevallig dat het op 1 juli plots niet meer werkt. Dat kon dan of een zenderupdate zijn of een abonnementsprobleem. Omdat de website van TV Vlaanderen aangaf dat mijn abonnement nog actief was tot 1 oktober heb ik er geen erg in gehad.

 

Ik ga een bericht sturen naar TV Vlaanderen, want dit is echt wel ongehoord! Al die uren tijdverlies en vooral twee maanden en half voor niks betaald!

 

Allemaal bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als ik naar een kanaal van 23.5 ga, dan krijg ik wel de aanpassing van de resolutie en aantal DB, maar het scherm blijft zwart. Geen beeld:

SAT4ALL-4.JPG

 

De Nederlandstalige National Geographic HD heeft ook die naam volledig als zendernaam.

De naam 'NatGeo HD' (dus Nat en Geo aan elkaar geschreven) wordt gebruikt door Sky op 19.2E. De resolutie van 1280x720 verraadt dat ook, een veelgebruikte HD-resolutie bij Duitse zenders.

Dus uw scan op 23.5E scant de zenders van 19.2E in.

 

Ik heb vooruitgang. Ik heb beeld op de 19.2 (BVN), 13 (BBC1) en 23.5 (Duitse zender) voor niet betalende kanalen. De softcam geupdate en ook eens de versie CCAM223 getest. Update gelopen van de decoder. Ook de kaart terug geactiveerd en nagekeken dat ze nog geldig is op de website van TV Vlaanderen. De decoder open gedaan om de kabels intern na te zien, maar geen oplossing.

 

Wat nu?

 

23.5 was Ch3 BR (kanaal 222 op de TV Vlaanderen lijst). Ik zie bij BVN wel degelijk 19.2 in de zender info.

 

Ch3 BR (oftwel het kanaal van de Bundesrat) is inderdaad van Astra 3B (23.5E).

BVN kan ook van Hotbird 13E zijn, dat er 19.2E in de zenderinfo staat zegt niks, je tuner koppelt dit aan de zenders die je inscant op het moment dat hij denkt de zenders van 19.2E inscant maar blijkbaar op 13E ontvangst heeft? (is maar een aanname dus).

BBC One zit ook op 10E, dus als je schotel 3 graden scheel kijkt denkt-ie dus dat 10E de Hotbird(13E) is.

Maar op de Hotbird zitten ook andere BBC zenders, dus wellicht dat je die bedoeld?

Je zal toch even wat meer info moeten geven: Geef een paar zenders die je per satelliet ontvangt, zijn ze FTA of niet? Op welke frequentie ontvang je de zenders? Desnoods screenshot van Menu>Informatie>Zender: Zender, PIDs en Tunerstatus.

(Voor screenshot kan je m.i. het beste de plugin ScreenGrabber installeren, de gemaakte screenshot (met de help-toets) komen op de box dan in /tmp te staan en kan je daarvandaan makkelijk hier als bijlage toevoegen.

 

 

Ik heb oscambutler in de applicatie geinstalleerd en de recentste versie van oscam. Dan in de configuratie Canal Digitaal geselecteerd (TV Vlaanderen staat er niet in). Er was een 2 en 3 versie voor Canal Digitaal. De configuratie herladen, maar zelfde resultaat. Ik vind kanalen voor TV Vlaanderen o.a. Acht en VTM HD, maar die blijven zwart. Voor de FTA zenders krijg ik wel beeld. In feite hetzelfde als bij de OpenPli setup.

Als je OScam geïnstalleerd hebt voor Canal Digitaal klopt dus de provider-ID niet zoals Tonskidutch al zei, dan zal je nooit beeld krijgen.

De gevraagde configuratiebestanden staan (bij OpenPLi) in /etc/tuxbox/confg, bij VTi in /etc/tuxbox

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opgelost.

 

Ondanks dat mijn kaart actief was en ik meermaals berichten stuurde om ze te activeren, was ze NIET actief. Ik ben naar een verdeler van TV Vlaanderen geweest met de kaart en daar werkte ze ook niet. Hij heeft een heractivatie gedaan van diezelfde kaart en het werkt nu.

 

Ik vond het ook wat té toevallig dat het op 1 juli plots niet meer werkt. Dat kon dan of een zenderupdate zijn of een abonnementsprobleem. Omdat de website van TV Vlaanderen aangaf dat mijn abonnement nog actief was tot 1 oktober heb ik er geen erg in gehad.

 

Ik ga een bericht sturen naar TV Vlaanderen, want dit is echt wel ongehoord! Al die uren tijdverlies en vooral twee maanden en half voor niks betaald!

 

Allemaal bedankt voor de hulp.

Mooi dat het opgelost is (lees het pas na posten van mijn bericht). Echter als je niet afgestemd staat op een zender van TV Vlaanderen en/of als je OScam configuratie niet juist is zal de kaart ook niet geactiveerd worden. Dus bij de volgende update gaat je kaart weer op zwart als je configuratie qua ontvangen van EMM's niet klopt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...