Ga naar inhoud


Sat 801 M7:lnb configuratie is vaak weg(uit)


satjanbr

Aanbevolen berichten

Hallo, de lnb instellingen verdwijnen steeds uit de ontvanger en dan is er geen beeld meer, als ik de lnb instellingen er weer in zet is alles weer ok. Wie weet wat het probleem is en wat te doen om het te verhelpen. De allernieuwste sw 2.12a is geïnstalleerd...  

aangepast door Johan45
prefix toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites


Terugsturen en vragen om nieuwe ,en hopen dat die wel werkt , het is niet best gesteld met deze ontvangers

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie het bericht van satencom.... Binnen 2 jaar kun je garantie claimen op je apparaat...

Mocht je geen garantie kunnen claimen, gewoon dreigen met opzeggen (op een nette manier). Let ook goed op dat je je geen 1 of 2 jarig contractverlenging laat aanpraten! CanalDigitaal probeert dit standaard onder het mom "dan mogen we wel een nieuwe sturen". Gewoon garantie claimen conform NBW....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug sturen en gelijk naar een goede winkel om een "Linux" ontvanger te kopen.

Bijv. Vu+, Gigablue of Xtrend, eerste is mijn voorkeur.

 

Als je op dit forum leest, CD ontvangers zijn nu niet echt aan te bevelen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug sturen en gelijk naar een goede winkel om een "Linux" ontvanger te kopen.

Bijv. Vu+, Gigablue of Xtrend, eerste is mijn voorkeur.

 

Als je op dit forum leest, CD ontvangers zijn nu niet echt aan te bevelen.

Als hij met een Vu+ of andere niet CD ontvanger overweg kan, als je om de haverklap naar dealer moet lopen voor nieuwe software of allerhande aanpassingen,wordt dat een dure zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een goede "linux" hebt, is dat een keer alles configureren en dan af en toe updaten, maar dat laatste moet ook

met een brakke bak van CD.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die doen dat automatisch.

 

 

Dan heb je dit topic niet goed gelezen.

Alleen als de decoder goed werkt en blijft werken zou je gelijk hebben en dat is te veel niet het geval.

Te veel bugs in de software in combinatie met goedkope hardware maakt de M7 decoder een brakke decoder.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet te hopen dat satjanbr nu boos is ,want we krijgen geen reactie,

We kunnen het niet mooier maken dan het is

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik ben niet boos: ik heb gewacht met antwoorden omdat ik hoopte op iemand met dé tip die het probleem zou kunnen oplossen....

Ter verduidelijking, de ontvanger is van een bevriend iemand die deze zelf heeft aangeschaft omdat de andere die ze hadden geen HD was, vermoedelijk is het apparaat ouder dan 2 jaar, er wordt naar de garantie kaart gezocht.

Ik zelf gebruik al jaren de 7141 en in de echte tv zit een Canal-d module......

Iedereen wel bedankt voor de antwoorden/adviezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrieksinstellingen verergeren het probleem want dan staan de lnb`s er helemaal niet in en die moeten dan ook weer handmatig er ingezet worden..

Probleem van de ontvanger hoeft voor mijn vrienden niet opgelost te worden want zij willen een nieuwe kopen, dus wil ik graag advies van onze ervaren  mensen wat voor merk/type ontvanger:

de canaldigi zenders met smartcard moeten wel kunnen worden ontvangen voor "digibeten", ik bedoel hiermee ze hebben helemaal nergens verstand van....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...