Ga naar inhoud


KPN kiest weer voor koper in plaats van glasvezel


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bij vectored VDSL2 zouden upload snelheden tussen 20 en 30 Mb mogelijk zijn.

Veel hangt af van je afstand tot de wijkverdeler.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Klopt, maar niet direct voor upload. Als bv kpn 100 down kan aanbieden is 100 up ook mogelijk. Er zijn echter weinig providers die hogere up over koper aanbieden.

Draai hier met een eigen draytek 2860 welke er in ieder geval klaar voor is, tot max. 200/200. Nu de providers nog!

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik een glasvezel verbinding heb. En daar heb ik een 1000 mb/s internet verbinding over. Ik zou overigens met minder ook gewoon uitkunnen ,maar een stap terug was 250 mb/s en dat zou 5 euro per maand minder gaan kosten...

 

Als ik terugdenk aan mijn adsl tijdperk ben ik toch vooral blij dat ik net zoveel up als download snelheid heb en met name streamen over een vpn of even een iso downloaden gaat dan een stuk vlotter als je een wat hogere upload snelheid hebt.

 

Destijds was het 10 mpbs down en 1 mbps up, en die upload was behoorlijk aan de krappe kant. Nu geen problemen met kids die netflixen en youtuben en zo, bandbreedte genoeg :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zit op dit moment in "the middle of nowhere"in Frankrijk, en "geniet" 1 Mb down 100kb up, het enige alternatief is hier internet by satellite.

 

 

Tel je zegeningen, 1/ 0,1 is niet leuk!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

"Thuis" heb ik LTE, daar is de upload meestal hoger als de download, 20 / 25 is daar het gemiddelde.

 

Alleen wordt Ïn the midle of nowhere" binnen niet al te lange tijd "thuis" en dat vraagt om een creatieve oplossing.

 

Op mijn werk was ook alleen ADSL 12 / 3 beschikbaar, daar heb ik WLL geïnstalleerd, 100/100 met een upgrade naar 400/400 via een straalverbinding op 18 GHz.

Werkt prefect, slechts 1 keer 4 minuten  loss of signal in een jaar tijdens een wolkbreuk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

0,95 / 0,09 Mbs. :mad:

 

oja, 41 ms.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

toch snap ik het wel. Als ik bij ons in de buurt kijk zijn er maar weinig mensen die de glasvezel ook daadwerkelijk gebruiken. De meesten hebben kabel internet omdat ze toch al een kabel-tv abonnement hadden en daar hebben ze dan internet bij af genomen. Als je als bedrijf wel de investeringen mag doen voor het aanleggen, maar niet de zekerheid hebt dat men het ook daadwerkelijk gaat gebruiken dan zou ik ook voorzichtig zijn met de aanleg van glas.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij ons in de buurt, een paar dorpen verder probeert men glas aan te laten leggen, voorwaarde is dat 40% zich aanmeld.

Een week voor de sluiting van de termijn hebben 9% zich inderdaad aangemeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de infrastructuur muts is, is het verkeer en dus de handel dito

 

kijk naar de wegen infrastructuur (waar is het meest oponthoud juist die dorpen met een oprit en afrit)

kijk naar de glasvezel, had U hem kon u voor de dienstverlening taken veelal van huis uit werken

grote bedrijven zoals Enexis stimuleren thuiswerk

de overheid stimuleert thuiswerk en gaf zelfs subsidie voor elke thuiswerkplek

 

dan is er ook meer ruimte voor de passagiers in het openbaar vervoer en op de weg

 

dus sneller is beter, er zijn wel degelijk studies naar de kosten baten gedaan

en thuis is dus ook altijd een werkplek voor iedereen.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...