Ga naar inhoud


Ruimtebesparende siphon met vaatwasser aansluiting...


Big fellow
Ga naar oplossing Opgelost door Con,

Aanbevolen berichten

Ik heb een vaatwasser die zat aangesloten op de siphon van de gootsteen. Nu zat er een rubber terugslag klepje in welke beschadigt is. (Hij staat altijd volledig open vanwege aanslag die hem heel lang zo open heeft gehouden.) De vaatwasser vulde op met het afvoerwater van de gootsteen, dus dat ging allemaal niet goed. Nu heb ik de aansluiting van de vaatwasser losgehaald en de aansluiting afgesloten met een dop. De bedoeling was namelijk dat de keuken snel zou worden vervangen. Dat gaat nu over 4 maanden gebeuren, dus ik wil de vaatwasser weer werkend maken.

Ik heb al rondgezocht naar een rubber klepje, maar zonder succes. 

Misschien dat iemand een goede vervanging weet voor de siphon, die zonder al te veel aanpassingen kan worden geïnstalleerd...

Alvast bedankt.. :)

post-31530-0-87349700-1477234312_thumb.jpg

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


@theparasol; als ik op t-stuk zoek vind ik geen bruikbare dingen. Alleen tussen stukken die veel te veel ruimte in beslag nemen.

@Johan45; het probleem was niet vaatwasser water in de spoelbak, maar spoelbak water in de vaatwasser...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Googel maar eens op "afwas machine sifon", kan je ook zelf samenstellen.

 

Zo te zien heb je ruimte genoeg in je keuken kastje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Had Big Fellow geen dochter?

 

Waar is dan het probleem wanneer de afwas machine een tijdje buiten gebruik is.

Afwas borstels zijn overal te koop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://lmgtfy.com/?q=%22t+stuk+voor+vaatwasser%22

 

77202-77202_47848JPG.jpg

 

Deze kun je toch zat kwijt in die lange lengte afvoerbuis!

 

Die had ik dus ook reeds gevonden. Echter misschien ligt het aan mijn vraagstelling. Ik zoek dus een siphon die zeer vergelijkbaar is met degene die reeds geïnstalleerd is. Ik wil (heb geen zin) in een verbouwing in de afvoer tegen de wand.

De ruimte in het kastje is zeer beperkt. Voor de foto heb ik dingen moeten verwijderen. De keuken is namelijk op het moment van het type mini-barbiehouse-keuken...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alternatief is googelen op afvoer terugslagklep?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Sencys sifon te koop bij een bouwmarkt.

 

post-36489-0-80840200-1477840008.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Bijna goed, het is een Wirquin sifon. ff Googlen hierop.

 

post-36489-0-24444400-1477840890.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...