Ga naar inhoud


Binnenkort Radio Caroline terug op AM?


astro iris

Aanbevolen berichten


Ze hebben het over een 600 kW zender in Oxfordness (de vroegere BBC World Service, tijdelijk nog even in gebruik geweest na de brand in twee Nederlandse zendmasten) maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat ze zo'n richtantenne met vol vermogen richting Nederland zouden gaan handhaven als ze de licentie krijgen. Al was het alleen maar vanwege het kostenplaatje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult bedoelen: gericht op East Anglia, vanaf het schip.

Net zoals de Jenny Bayton vanuit Harlingen doet op de 1602.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Ergens klinkt het meer als een gimmick dan als een serieus ondernemen. Juist het feit dat ze in prima digitale kwaliteit via het internet ontvangbaar zijn maakt dat uitzenden via de middengolf een tikkeltje merkwaardig. En als we bedenken dat in de tijd van de grote populariteit van de piraten het vooral ging om muziek die je nergens anders continu kon horen terwijl er nu een overvloed aan is maakt dat ik dat financieel gezien wel een heel dubieus gebeuren vind waarvan ik me afvraag of het überhaupt levensvatbaar is. En dan natuurlijk nog de vraag "gaan ze zich richten op de jeugd van nu of op de jeugd van toen ofte wel de bejaarden van nu?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel het laatste zijn, alhoewel ik toch een paar laat dertigers ken die ook Caroline luisteren en die hebben de zeezendertijd niet meegemaakt.

Maar ik denk vooral dat de reden van AM is, om tegemoet te komen aan al degenen die met de auto onderweg zijn en niet online kunnen luisteren, in de UK is daar nog een groot publiek voor, zie maar hoeveel commerciële stations nog op de AM uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel het laatste zijn, alhoewel ik toch een paar laat dertigers ken die ook Caroline luisteren en die hebben de zeezendertijd niet meegemaakt.

Maar ik denk vooral dat de reden van AM is, om tegemoet te komen aan al degenen die met de auto onderweg zijn en niet online kunnen luisteren, in de UK is daar nog een groot publiek voor, zie maar hoeveel commerciële stations nog op de AM uitzenden.

 

Hoewel ik de presentatie soms wel erg "ouwe-jongens, krentenbrood-achtig" vond was ik ook een redelijk vaste luisteraar naar Radio 5 op 747 tot deze om zeep geholpen werd. Maar goed, de Britten hebben net zoals de Spanjaarden een andere houding ten aanzien van hun bevolking dan wij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad in de UK is een heel andere houding van de overheid tegenover zijn inwoners. Engelsen zijn nogal ferm verknocht aan oudere waarden en zeden. Voor onze lage landen vind ik het verdwijnen hiervan jammer, men wil modernere technologie en een groot deel van onze ouderen blijven achter en worden vergeten, niet interessant voor de markt beweren dan de reclamemakers, die het grootste deel van ons medialandschap bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...