Ga naar inhoud


RTL stopt met F1


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Quote

Ongeveer dertig jaar lang was de particuliere omroep de Duitse thuisbasis van de wereldwijde autosportwedstrijd - nu is het einde van het vertrouwde partnerschap in zicht.

Tot nu toe is het waarschijnlijk nog niet bekend waar de Formule 1 vanaf 2021 zal worden getoond. De sportdirecteur van RTL, Manfred Loppe, heeft echter laten weten dat de terugtrekking van RTL iets te maken moet hebben gehad met een bittere biedingsstrijd om de uitzendrechten.

Er wordt gesproken over concurrenten in de rechtenveiling die "bereid zijn het dubbele aan te bieden". Of de aanbieder van betaaltelevisie Sky de exclusieve uitzendrechten heeft kunnen veiligstellen en de prestigieuze autosportwedstrijd dus voorlopig volledig van de vrij toegankelijke televisie zal verdwijnen, is nog onduidelijk.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

 

dus HD+ kaartje is voor 2021 niet meer zo aantrekkelijk voor formule 1

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je bent nooit 'verplicht'.. Je kunt het ook gewoon laten.. SKY en andere providers gaan ervan uit dat mensen zich laten piepelen en toch maar volgen.... En door die psychologische werking worden ze rijk en jij als consument armer en armer.... Je kunt óók gewoon opzeggen..

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat Ziggo maar eens een van hun sportkanalen van hun "sportpakket" maar eens upgraden naar 4K. 

De Next is er prima geschikt voor, momenteel moeten we het helaas alleen maar met een natuur zender doen.

Persoonlijk vindt ik behalve, de F1 in UHD via RTL UHD zekers van meerwaarde, maar ook de andere Duitse commerciële zenders zie ik toch echt veel liever in HD dan in SD via de schotel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zou F1 ook gewoon moeten stoppen... Ben lang een fan (op tv) geweest maar besef nu dat het een totaal voorbijgestreefde "sport" is geworden. Iets van de vorige eeuw, toen er nog geen sprake was van duurzaam omgaan met grondstoffen en dgl. Heb een beetje naar de formula E gekeken, maar vind ik niet super boeiend door al die stedelijke circuits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Je bent nooit 'verplicht'.. Je kunt het ook gewoon laten.

 

Als Sky het echt over genomen heeft, dan ben ik erg benieuwd hoe een Duitse F1 fan de F1 gaat volgen legaal via de satelliet/kabel.

 

Ook een artikel van de AD:

Quote

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De geschiedenis herhaalt zich, dit gaat kijkers koste.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, patje7of9 zei:

In Vlaanderen zit de F1 al enkele jaren achter een betaalmuur.

Je bent mis . Op de Waalse RTBF is formule 1 altijd gezien geweest!

Gewoon te krijgen  in Vlaanderen en nog zelfs met een antenne -:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar werd al ergens gemeld dat over een korte tijd alle F1 achter een betaal plaatje zou gaan, net zoals dit met alle voetbal ook gaat gebeuren. Als het aan de bobo´s ligt gaat alle sport nationaal en lokaal en internationaal allemaal achter de betaal muur. Sport is namelijk de manier om mensen de knip te laten trekken. Schijnbaar is een spel of spelletje waar je zelf niets bij kunt winnen zo belangrijk dat je er flink voor wil betalen.

 

Bij mij is het kwartje al jaren geleden gevallen en wil helemaal niet mee betalen aan iets wat geen sport meer is maar pure handel. Dat heeft Fox doorgekregen omdat ik niet de enige ben en die heeft toen de voetbal belasting uitgevonden waardoor Fox of niet je toch als kijker moet meebetalen. Nu gaat waarschijnlijk ook alle F1 overal snel achter de betaal muur en daarna volgt snel al het andere wat nog gratis te bekijken is. Dan blijft er namelijk nog maar 1 optie over voor hun en dat is betalen. Dat geldt echter niet voor mij want bij mij zijn er 2 opties betalen of niet betalen en ik kies voor de laatste. Als ik live sport wil gaat ik zelf wel een potje voetballen of joggen veel gezonder ook.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...