Ga naar inhoud


Stadionbouwers Qatar werken zeven maanden aan WK-stadion zonder salaris


Ventura

Aanbevolen berichten

7 minutes ago, Drs. IJzerbout said:

En zal ik je wat vertellen? Deze mensen zijn over het algemeen gelukkig met hun situatie.

 

Dan zal ik jou ook wat vertellen.

Ik heb een tijdje in Saudi Arabia gewerkt, waar ik met Thais te maken had.

Geloof mij maar, deze mensen waren absoluut niet gelukkig met hun situatie.

Wanneer Aziaten een Westerling toelachen wil dat niet zeggen dat ze blij zijn.

Dat weet je vast zo langzamerhand ook wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

41 minuten geleden, johnno zei:

Geloof mij maar, deze mensen waren absoluut niet gelukkig met hun situatie.

 

nee...vind je het gek dat ze daar niet gelukkig zijn.

De situatie in Saudi Arabiya is wel even wat anders dan in bijvoorbeeld de Emiraten. Daar worden vrouwen met de kont nog niet aangekeken en worden zwaar onderdrukt.

Ook de Thaise vrouwen moeten zich aan de strenge wetten van de Islam houden zoals die in Saudi Arabiya gelden. Hoofdoek en versluiering.

 

Als een vrouw (of één van zijn vrouwen) haar periode heeft dan wordt ze afgezonderd en mag niet het bed of de slaapkamer delen van haar man. Ze mag niet eens in dezelfde auto met hem zitten of aan tafel gaan om te eten. Om maar een voorbeeld te noemen.

 

Mijn vrouw gaat iedere maand met me mee naar het hoofdkantoor van MBC Group in Riyadh en zodra in de MBC jet of binnen het gebouw is gaat het hoofdoekje af.

Mijn baas is een Saudi en in het westen opgeleid en heeft een hele andere kijk op dit soort dingen.

Als ie bij mij op kantoor in Dubai komt dan gaat de koelkast en bar open en wordt goed gepimpeld.

De kosten van mijn bar zet ik iedere maand op mijn  onkosten afrekening. 😁

Hetzelfde geldt in de company jet. Zodra die opstijgt gaat de bar open en we kunnen drinken zoveel we willen. Tot ie weer aan de grond in Riyadh staat. Helaas pindakaas.

 

Aziaten...vooral Philippijnen zijn partygangers...die vieren graag en zeker met veel alcohol. Dat kun je in Saudi Arabiya wel vergeten.

We hebben bij ons thuis veel Philippijnen over de vloer en dan wordt er goed en uitbundig gevierd.

Ga maar eens naar een Philippijnse nachtclub in Karama hier in Dubai...als je dat meemaakt dan wil je echt niet als expat in Saudi Arabiya werken.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, fijn om te horen hoe jij leeft, en ik ken de situatie van vrouwen in SA, maar wat heeft dat te maken met de condities die Aziatische immigranten moeten ondergaan?

 

Je hebt zelf eerder de armzalige situatie in Dubai beschreven.

Dat is volledig vergelijkbaar met de situatie in Saudi Arabia.

Voor alle duidelijkheid, ik had alleen te maken met Thais van het mannelijk geslacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, johnno zei:

Dat is volledig vergelijkbaar met de situatie in Saudi Arabia.

 

Nee is het niet. De expats uit de arme landen hebben het in de Emiraten veel beter dan in in S.A. Dat komt o.a. door het feit dat andere godsdiensten dan de Islam geaccepteerd worden. Dat kun je in S.A. vergeten. 98% van de Philippijnen zijn katholiek en heel gelovig. Die kunnen in de Emiraten naar hun eigen katholieke kerk. Verder is alcohol in S.A. streng verboden. Dat is in de Emiraten niet zo. Hoofddoekjes en verdere versluieringsflauwekul hoeft niet in de Emiraten in tegenstelling tot S.A. en zo zijn er nog veel meer dingen. Verder zijn de wetten sterk aangepast in het voordeel van de expats. Wat niet in S.A. het geval is. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...ehhh, de Nederlanders waren ook geen lekkere jongens. Ooit wel eens Multatuli's Max Havelaar gelezen? Gaat over de slavernij op koffie plantage's in voormalig Nederlands Indië. 

Moet je echt eens doen. Dan krijg je echt een andere zicht op de dingen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, moonchild zei:

Misdaden uit het verleden kunnen nooit misdaden in het heden rechtvardigen.

 

Dat is een goeie. Zullen we dan maar de misdaden uit de 2e wereldoorlog vergeten en doen alsof het nooit gebeurd is?

Vergeet niet dat de expats in de Emiraten meer dan 4x het loon krijgen dan dat ze zouden krijgen in hun eigen land. 

Ze krijgen accommodatie, transport van en daar naartoe, en kunnen met verlof op kosten van hun werkgever. 

Je moet hun omstandigheden met hun eigen land vergelijken en niet met het paradijs in Nederland. 

 

Vergeet ook niet dat de luxe en infrastructuur in bijvoorbeeld Nederland, zoals wij dat gewend zijn vele jaren en generaties heeft geduurd en door onze voorvaders is opgebouwd. En daaronder valt ook de omgang die onze voorvaders hadden met de slavernij in Nederlands Indië. De luxe, sociale voorzieningen, zekerheden en levensstijl die jij nu geniet, heb je ook daar aan te danken en ging ook mede op kosten en over de ruggen en uitbuiting van de bevolking uit die Overzeese Gebieden. 

Dus niet gelijk en belerend met het vingertje naar andere landen wijzen. Alsof het in Nederland allemaal zo goed is gegaan.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Drs. IJzerbout said:

Dat is een goeie. Zullen we dan maar de misdaden uit de 2e wereldoorlog vergeten en doen alsof het nooit gebeurd is?

Een domme opmerking, waarom verdedig je die gasten toch terwijl de feiten voor iedereen zichtbaar zijn.

 

Gewoon zoveel mogelijk geld pakken en het slechte geweten met giften aan liefdadigheid afkopen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, moonchild said:

Misdaden uit het verleden kunnen nooit misdaden in het heden rechtvardigen. En die gasten hebben genoeg geld om hun sklaven menswaardig te behandelen. Is gewoon een kwestie van cultuur.

 

Ook aan die hedendaagse slavernij zijn wij op z'n minst medeschuldig.

We sluiten er namelijk onze ogen voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, johnno said:

Ook aan die hedendaagse slavernij zijn wij op z'n minst medeschuldig.

We sluiten er namelijk onze ogen voor.

Dat zeg ik toch juist.

 

Maar de belangen van voetbal wegen zwaarder. Wat dacht je van een boycot door de KNVB?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, moonchild said:

Een domme opmerking, waarom verdedig je die gasten toch terwijl de feiten voor iedereen zichtbaar zijn.

 

Nou ja, hij vindt dat die slaven hardstikke gelukkig zijn.

Zo gelukkig dat ze ons westerlingen hartelijk toelachen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 minuten geleden, johnno zei:

Nou ja, hij vindt dat die slaven hardstikke gelukkig zijn.

Zullen we het bij de feiten houden?

Het zijn buitenlandse werkkrachten, geen slaven.

Ze zijn er vrijwillig, en hebben betaald werk, kost en inwoning, iets wat ze thuis niet hebben.

 

Maak niet de fout ze met de Nederlandse situatie te vergelijken.

 

slaven. Personen die worden behandeld als een bezit en totaal ondergeschikt zijn aan een ander persoon door gevangenneming, aankoop of geboorte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, ceesv said:

Het zijn buitenlandse werkkrachten, geen slaven.

Ze zijn er vrijwillig, en hebben betaald werk, kost en inwoning, iets wat ze thuis niet hebben.

 

Maak niet de fout ze met de Nederlandse situatie te vergelijken.

Onder Quataarse voorwaarden zouden zij in geen enkel beschaafd land zo mogen werken. Multipele wetten zouden dan gebroken worden. 

 

De keuze om een beschaafd land te zijn is aan Quatar zelf. Dan zal ik ze ook niet meer jurken noemen :D

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...