Ga naar inhoud


Stadionbouwers Qatar werken zeven maanden aan WK-stadion zonder salaris


Ventura

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

en wat te denken van Noord Koreanen die verdienen helemaal niks en worden gegijzeld door hun leider.

 

Rolando zal daar dan ook nooit geen stap meer zetten in Noord Korea.

Ja, dat Noord Korea is ook echt zo´n toeristische trekpleister waar je gezellig met de familie op een terrasje een kopje koffie kan drinken. 😄

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De kern van het probleem in de rijke GCC landen ligt in het feit dat ze geen sociale denkwijze hebben.

En dat kunnen we ze ook niet opdringen.

Ze zitten nu eenmaal op gigantische olievoorraden en zijn daardoor schatrijk door geworden. Daarmee zijn wij, West Europeanen, niet opgegroeid.

 

Een Emiratie bijvoorbeeld, is zijn leven vanaf de geboorte tot aan zijn graf is al geheel voorgeprogrammeerd en dat betreft vooral zijn financiele levensloop.

Voor werk krijgt ie een salaris waar wij duizelig van worden. In de bouw zul je geen enkele Emiratie zien. Die zijn alleen zichtbaar als sponsor voor een werknemer.

Ik heb ook een sponsor, dat is de Tekom, een Government Authority, dus geen persoon. De Tekom is een authoriteit in Dubai Media City en eigenaar van het MBC NOC gebouw. Onze verhuurder. Het is in feite de Staat.  https://tecomgroup.ae

Emiraties werken alleen in sectors waar ze geen buitenlanders (expats) willen zien. Zoals Douane, Politie en hogere jobs in de financiale sector.

Ze krijgen gratis education, gezondheidszorg, en de verdere financiele levensgang is kompleet doorgeorganiseerd.

Door deze rijkdom is een sociale denkwijze niet aanwezig. Waarom ook.

 

Voor ons moeilijk te aanvaarden maar nu met een boze vinger gaan wijzen is zinloos en stoot op onbegrip.

 

Als je zoveel geld hebt, dan ga je niet zelf werken, maar laat je werken....toch?  Of zie ik dat verkeerd?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ze zitten nu eenmaal op gigantische olievoorraden en zijn daardoor schatrijk door geworden.

 

 

 

Absoluut waar, maar eens raakt de olie ook daar op. Dan kunnen ze het nog wel een tijd uitzingen op gasvoorraden en hun levensstijl voortzetten, maar ook dat raakt eens op. Vraag ik me dan wel eens af of ze dan terugvallen op de middeleeuwen na een paar generaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar ik heb vernomen hebben dit soort landen ook al ingezet op zonne energie.

Ze hebben ruimte zat daar in de woestijn en ze kunnen een paar paneeltjes wel kwijt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, kiekiek zei:

maar ook dat raakt eens op. Vraag ik me dan wel eens af of ze dan terugvallen op de middeleeuwen na een paar generaties.

 

Dom zijn ze niet. 

De meeste olie zit in Saudi Arabiya, Qatar en het Emiraat Abu Dhabi. In het Emiraat Dubai is de olie al lang op en daar zetten ze hun toekomst voor 100% op toerisme. Dat zie je overal. Een overcapaciteit aan hotels, prachtige zandstranden en attracties en altijd het hele jaar mooi weer. 

Corona gooit roet in het eten maar dat gaat op een gegeven moment over. 

Expo 2020 in Dubai is een goed voorbeeld. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 12-6-2020 om 20:25, moonchild zei:

Misdaden uit het verleden kunnen nooit misdaden in het heden rechtvardigen. En die gasten hebben genoeg geld om hun sklaven menswaardig te behandelen. Is gewoon een kwestie van cultuur.

 

Het thema haal ik nog even aan. Dit i.v.m de Corona-ontwikkelingen in de slachthuizen vooral in Duitsland. Ik lees het nieuws veel uit Duitsland omdat ik daar lange tijd gewoond heb.

De slachthuizen zoals o.a. Tönnies en Wiesenhof hebben een enorm probleem met hun medewerkers die voornamelijk uit Oost Europese lage loonlanden komen: Roemenië, Bulgarije, Polen en dergelijke landen. De werkers versprijden het Corona virus razendsnel en nu komt weer eens aan het licht dat de vleesverwerkende industrie (als ik het zo mag noemen) de arbeidswetten in Duitsland met handen en voeten misbruikt.

Deze mensen worden via verschillende ondoorzichtige manieren zoals sub-subondernemers aan het werk gezet. Krijgen een hongerloontje (nog niet eens minimum loon) en moeten met hun kollega´s in armzalige onderkomens samen hokken waar ze voor een plaats in een bed per maand € 300 !!!  moeten afstaan en de rit naar het slachthuis kost nog eens  € 100 per maand.

Hoezo uitbuiting?

Door dit samenhokken met veel mensen in een slaapruimte en op het werk dicht bij elkaar heeft het virus vrij spel gehad.

Door deze situatie heeft zo´n beetje de gehele vleesverwerkende industrie een probleem gecreëert dat enorme kosten aan de gemeenschap heeft doen ontstaan.

 

Of deze situatie zich ook in Nerland voordoet weet ik niet maar ik zou het me kunnen voorstellen.

 

Dus wat ik hiermee wil zeggen is dat de situatie in Qatar en de andere GCC landen lang niet exclusief voor deze regio is, maar  zich vergelijkbaar voor onze eigen huisdeur afspeelt.

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in Nederland, België, Groot Brittannië en Amerika zijn de slachterijen en vleesverwerkers besmet geraakt. Dus "die Uitbuiting" van goedkope arbeidskrachten is geen uitzondering in Duitsland.

En dat is niet alleen bij deze bedrijfsvorm zo. In Duitsland verdiend de aangestelde Architect bij een groot Bureau gemiddeld nog geen 2000€ netto. Dat is minder dan de vast aangestelde medewerker van de Stedelijke reiniging en afvalverwerking.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...