Ga naar inhoud


Stadionbouwers Qatar werken zeven maanden aan WK-stadion zonder salaris


Ventura

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dat zal wel afgekocht zijn.

 

Ik zelf ben iets terughoudender met een oordeel.

Ok heb o.a. on India gewerkt, en ken de omstandigheden daar.

Wat in onze ogen onmenselijk is, is voor hun een kans op een beter leven.

 

Je kan niet met onze maatstaven daar de situatie beoordelen.

 

Kijk eerst eens in eigen land, bijvoorbeeld naar de bouw van de A2 tunnel in Maastricht.

 

Dat is in verhouding precies hetzelfde.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden, johnno zei:

 

In een van die geboortelanden loopt een president die doodleuk zijn volk aan het afschieten is.

 

Je hebt het over de Philippines? Duterte. 

Die man grijpt hard door. En neemt korte metten met criminelen, benden en vooral drugshandelaren. 

Ik wil dat niet goed praten. Maar zijn handelen heeft wel degelijk effect. Het land is al bijna schoongeveegd van dat soort vuil.

En zijn eigen volk schiet ie niet af. 

De Philippinijnen zelf zijn zeer tevreden met hun president. 

De slappe handhaving in NL doet mij vaak de haren te bergen rijzen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan als je kijkt naar het Aquino tijdperk. Het land was zeer corrupt en de Chinezen hadden het er voor het zeggen. Criminaliteit volkomen uit de hand gelopen. 

Nu met Duterte is het land schoon. De Chinks heeft ie eruit geflikkert en de schulden aan de Chinks grotendeels terugbetaald. 

Kijk wat de Chinezen in Zambia flikken. Moord & doodslag daar. Ze hebben het land praktisch in de hand. En stelen de grondstoffen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Drs. IJzerbout said:

 

Je hebt het over de Philippines? Duterte. 

Die man grijpt hard door. En neemt korte metten met criminelen, benden en vooral drugshandelaren. 

Ik wil dat niet goed praten. Maar zijn handelen heeft wel degelijk effect. Het land is al bijna schoongeveegd van dat soort vuil.

En zijn eigen volk schiet ie niet af. 

De Philippinijnen zelf zijn zeer tevreden met hun president. 

De slappe handhaving in NL doet mij vaak de haren te bergen rijzen. 

 

Zijn eigen volk schiet ie niet af???

De politie heeft volledig vrij spel en er zijn honderden totaal onschuldige mensen vermoord, en jij hebt daar geen probleem mee?

In dat geval is er voor jou misschien nog wel een plekje in de Nederlandse politiek te vinden.

 

En wat dat tevreden zijn met hun president betreft:

Ik was in de Philippijnen tijdens de revolutie die een eind maakte aan het Marcos tijdperk.

Marcos leek ook zo'n man te zijn waar de bevolking zo tevreden mee was.

Waar denk je dan dat die revolutie zo ineens vandaan kwam?

 

Duterte is de nieuwe Marcos. Hij gaat alleen nog een stapje verder.
 

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij was op de Philippijnen?

Ik ook. Vaker en langer dan jij. Ik ben met een Philippina getrouwd. Dus ik weet precies hoe het er daar aan toe gaat. 

En weet ook heel precies hoe het volk over deze president denkt. 

Wie zegt dat ik zijn handelen goedkeur?

Feit is dat ie de orde hersteld. Criminelen hard aanpakt. De methoden zijn zeker niet goed in onze ogen. Maar het heeft effect. Hoe je er ook over mag denken. 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Drs. IJzerbout said:

Jij was op de Philippijnen?

Ik ook. Vaker en langer dan jij.

 

Vele malen, en ik was er zelf ooit ook nogal serieus met een meisje.

Ik ken het land en de mentaliteit van de mensen heel goed.

Maar aan spelletjes wie er vaker of langer was ga ik niet meedoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs IJzerbout met alle respect, ze kiezen er zelf voor. Wat valt er te kiezen tussen, verhongeren, geen toekomst voor je kinderen, (geldgebrek) vul eens in, mag jij kiezen in dit geval? Ceesv maakt het nog bonter, heeft het over onze maatstaven, de enige maatstaf die wij hier hanteren is, kan het nog goedkoper, ja in India. De A2 tunnel is toch een Nederlandse abberatie, alles moet kunnen maar het mag niets, of heel weinig kosten. En je dan verschuilen achter de kutsmoes, dat we ze een kans bieden. Als ik een metafoor mag gebruiken, hier wordt de drenkeling een reddingsboei toe geworpen, maar we laten ´m wel in het water liggen. En dan zelf bedenken dat de drenkeling blij is, dat ie niet verzuipt. Ik ben er heilig van overtuigd dat de mensen in India, graag hun maatstaven, inruilen voor de mijne. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, waterpas said:

Drs IJzerbout met alle respect, ze kiezen er zelf voor. Wat valt er te kiezen tussen, verhongeren, geen toekomst voor je kinderen, (geldgebrek) vul eens in, mag jij kiezen in dit geval? Ceesv maakt het nog bonter, heeft het over onze maatstaven, de enige maatstaf die wij hier hanteren is, kan het nog goedkoper, ja in India. De A2 tunnel is toch een Nederlandse abberatie, alles moet kunnen maar het mag niets, of heel weinig kosten. En je dan verschuilen achter de kutsmoes, dat we ze een kans bieden. Als ik een metafoor mag gebruiken, hier wordt de drenkeling een reddingsboei toe geworpen, maar we laten ´m wel in het water liggen. En dan zelf bedenken dat de drenkeling blij is, dat ie niet verzuipt. Ik ben er heilig van overtuigd dat de mensen in India, graag hun maatstaven, inruilen voor de mijne.

 

Wat een spreker is die man.👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Dat zal wel afgekocht zijn.

 

Op welke feiten is dat gebaseerd? Tot heden is de organisatie van WK2022 nog vrij van blame. 

 

28 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik ben met een Philippina getrouwd.

 

Kwam dat door de balut 🤣

 

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Die man grijpt hard door. En neemt korte metten met criminelen, benden en vooral drugshandelaren. 

 

Nederland mag dit als goed voorbeeld nemen. De criminele organisatie weten dat de Nederlandse gerechtshof en wetgeving redelijk "soft" zijn met straffen. Nu poppen meth labs als paddenstoelen uit de grond. En hoe komt. Goede infrastuur van Nederland en "milde" straffen bij veroordeling heeft een reportage van de NOS geïnformeerd.

 

    

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Ventura said:

Nederland mag dit als goed voorbeeld nemen.

 

Dus jij vindt ook dat onze politie maar gewoon een begin moet maken met het afschieten van mensen?

 

Leuk land zijn we aan het worden.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, johnno zei:

Dus jij vindt ook dat onze politie maar gewoon een begin moet maken met het afschieten van mensen?

 

Leuk land zijn we aan het worden.

 

Dat lees jij eruit maar heb ik niet gezegd.

Ik vind wel degelijk dat de politie veel harder moet aanpakken.

Drugshandelaren, criminelen, bendes...oppaken en voor lange tijd opruimen dat vuil.

Dan is Nederland een leuk land aan het worden.

 

Vind jij het goed of normaal dat vooral in Brabant op grote schaal synthesche drugs wordt gemaakt, afval dagelijks links en rechts op straat of in de natuur gedumpt wordt?

Mensen als Taghi met een extreem crimineel verleden in een gevangenis terecht komen dat overeenkomt met een hotel?

Daar mag van mij best wel wat extremer aangepakt worden, zonder pardon. Als voorbeeld komt me daar een gevangenissituatie voor ogen zoals dat in de Emiraten is.

Dan hebt je als crimineel wel wat om over na te denken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, johnno zei:

Dus jij vindt ook dat onze politie maar gewoon een begin moet maken met het afschieten van mensen?

 

Politie? De Nederlandse rechtsstaat moet flink op de schop. Als de Nederlandse rechtsstaat de criminaliteit harder aanpakt, dat de criminelen wel twee keer gaat nadenken wat men wilt uit flikken. Verder terug ontopic.    

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, waterpas zei:

Drs. IJzerbout met alle respect, ze kiezen er zelf voor. Wat valt er te kiezen tussen, verhongeren, geen toekomst voor je kinderen, (geldgebrek) vul eens in, mag jij kiezen in dit geval?

 

Ja ze kiezen er zelf voor. En zal ik je wat vertellen? Deze mensen zijn over het algemeen gelukkig met hun situatie.

Ze onderteken een kontrakt voor 2 jaar en gaan weer naar huis of verlengen.

De mensen zijn gelukkig met hun situatie, zijn vriendelijk en lachen je als westerling toe.

De werkomstandigheden zijn in het thuisland zeker niet beter.

Dat ze thuis met 8 kinderen opgescheept zitten is toch echt een probleem dat ze zelf geschapen hebben.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de VS worden per 10 miljoen inwoners jaarlijks 32 mensen doodgeschoten.

In Duitsland, UK en Nederland ligt dat tussen de 1 en 3.

Ik zou dat eerlijk gezegd wel graag zo houden.

 

Maar ik moet toegeven dat jullie methode wel goed is wat betreft de bestrijding van het coronavirus.

Wanneer de politie om zich heen gaat schieten blijven de mensen vast wel thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Ventura zei:
1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik ben met een Philippina getrouwd.

 

Kwam dat door de balut 🤣

 

Nee...ik zal het vertellen.

Het was de serveerster uit het hotel waar ik het in eerste instantie over had. Daarom ken ik de situatie onder de expats uit de arme landen erg goed.

Nu is ze mijn secretaresse bij MBC Group en verdient meer dan € 200 per maand. 😁

Balut zijn eende-eieren en dat vind ik het meest gore dat je maar kan eten.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...