Ga naar inhoud


nieuw VTI 11


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

hoe kom ik aan de cooltv epg ?

ik kan hem niet in vti 11 vinden.

je bedoelt de ipk om hem te installeren?

Die heb ik destijds toen die popup van updates begon meteen maar gedownload bij vti en veilig gesteld, even als de plugin.py

 

Ik heb hem bijgevoegd.

 

Zip uitpakken in /tmp

opkg install enigma2-plugin-extensions-cooltvguide_Coolman_V7.3.0_all.ipk om hem te installeren

 

dan de plugin.pyo uit /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/CoolTVGuide verwijderen en plugin.py er neer zetten. Rebooten en voila..

cooltvguide.zip

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Moderator

De overgang van 9 naar 11 ging bij mij zonder problemen, starten en even wachten, klaar.

Ik heb alleen mijn eigen skin weer moeten selecteren.

 

9 wordt niet meer ondersteund, op een gegeven moment zal je toch over moeten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die gewoon kunnen updaten vanuit VTi 9 of moet ik met de USB stick aan de gang?

 

Ik gebruik de ingebouwde backup utility in de VTi om op de interne hardeschijf een backup te maken. Kan die makkelijk terug gezet worden mocht het mis gaan met updaten?

aangepast door Dpaki
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb uit VTi 9 de update gedaan.

Het is geen "schone" flash.

De update in het menu aanklikken en gaan.

 

Je ontvanger komt alleen met een nieuwe skin terug on line, je dient alleen je oude vertrouwde skin terug te selecteren.

Problemen met 11 ben ik nog niet tegen gekomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het upgraden van v9 naar v11 gaat via de update functie maar persoonlijk zou ik bij een Major Upgrade altijd een verse USB upgrade aanbevelen.

Gewoon proberen want je kunt met een goede v9 backup altijd weer terug maar dan moet je vooraf de v9 backup wel eerst op een USB zetten want bij een eventuele crash kom je niet meer bij de v9 backup.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ga ervan uit dat wanneer het team VTi 11 aanbied als upgrade, een verse USB upgrade geen meerwaarde geeft.

 

Aan de andere kant zal een verse USB flash ook zijn waarde hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De upgrade online procedure wordt natuurlijk elke keer beter!

Kon je het vijf jaar geleden niet vertrouwen is het inmiddels volwassen,mits je ook plug-ins uit de feed hebt staan op de oude image die je wilt upgraden.

Heb je manueel plug-in erin gezet is het beter e USB flash manier te gebruiken.

Ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net overgestapt van OpenPli naar Vti 11. Even zoeken maar werkt nu goed. Een probleem is de picons. Heb deze op usb staan maar kan deze niet benaderen vanuit windows verkenner. Er staan 2 mappen in VUSOLO2 nl Configuration en Harddisk. Hoe kan ik de usb benaderen? De mapdrive zou /media/usb/picon moeten zijn. Alleen media staat niet in één van beide mappen. Dit was wel het geval toen OpenPli erop stond.

 

PS: Stevie-V welke skin gebruik jij? Heb er tig opgegooid maar nog geen enkele voldoet aan mijn wensen.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je snel door je zenderlijst wil scrollen is het beter je picons in het flash geheugen te zetten dus usr/share/enigma2/picon

Ik gebruik artile HD skin die vind ik perfect ik heb de kleuren wel aangepast.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net overgestapt van OpenPli naar Vti 11. Even zoeken maar werkt nu goed. Een probleem is de picons. Heb deze op usb staan maar kan deze niet benaderen vanuit windows verkenner. Er staan 2 mappen in VUSOLO2 nl Configuration en Harddisk. Hoe kan ik de usb benaderen? De mapdrive zou /media/usb/picon moeten zijn. Alleen media staat niet in één van beide mappen. Dit was wel het geval toen OpenPli erop stond.

 

PS: Stevie-V welke skin gebruik jij? Heb er tig opgegooid maar nog geen enkele voldoet aan mijn wensen.

 

Dat klopt, met Filezilla kan je wel bij alle bestanden

https://filezilla-project.org/download.php?type=client

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Heb er tig opgegooid maar nog geen enkele voldoet aan mijn wensen.

op vuplus-support vindt je onder het subforum Skins heel veel mooie skins en meestal staat in bericht #1 van elke topic de screenshots voor die skin

dus allemaal op voorhand te vinden zonder installeren!

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de nieuwe skin erg mooi, toch staat er weer Atile HD op.

Waarom?, omdat ik niet van transparante skins houd, een probleem is o.a. de infobalk waar je dan de ondertiteling door heen kunt lezen,

of in mijn geval 2X OK en het EPG verhaal is niet goed te lezen met de bewegende beelden er door heen.

 

Heb alle andere skins geprobeerd, veel te veel zijn transparant, of veel te veel info in de infobalk, zodat je onderhand moet zoeken naar alleen de programma begin- en eindstand.

 

Mocht de nieuwe skin nog een versie niet transparant krijgen, ga ik die er opzetten.

 

Heb v11.X.X via de update functie gedaan, dus niet met USB stick en alles draait perfect.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...