Ga naar inhoud


netflix kijken in het buitenland? vpn in de router?


cobes

Aanbevolen berichten

hai,

 

ik heb een abonnement op netflix, nu zit ik in mijn huis in Spanje te kijken en nou krijg ik de Spaanse netflix en dan heb je steeds Spaanse ondertitels in plaats van de Hollandse.

nu heb ik mij laten vertellen dat je dat kunt oplossen met een VPN verbinding in de router te creëren.

ik heb een Fritz!box 7390 ik dacht dat er daar een in zat en dat ik hem aan had gezet , maar ik heb helemaal geen verstand van routers .

iemand die mij hierbij kan helpen?

 

  • Like 1

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanneer je dat doet flikt Netflix je eruit, dat maakt nu deel uit van hun nieuw beleid, zoals vele succesvolle internet aanbiedingen volgt na een poosje al gouw een resem beperkende maatregelen en prijsverhogingen en dergelijke, veel plezier ermee.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is mooi lullig dan, ik heb een legaal abonnement dan zou ik toch ook gewoon in het buitenland moeten kunnen kijken?

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer bandbredte geen issue is een je geen asynchrone verbinding hebt bij je kennis in Nederland zou het kunnen werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een VPN verbinding met je huis in Nederland opzet dan is er helemaal niets aan de hand. Wat Netflix betreft kijk jij dan gewoon vanuit Nederland. Ze komen er nooit achter en bovendien blokkeren ze geen privé VPN lijntjes, maar de grote VPN jongens (moeten ze van de content leveranciers).

 

Dus vanuit het oogpunt van Netflix is er helemaal niets aan de hand.

 

Blijft over de  Fritz!box 7390 en VPN. Ik ken het apparaat niet, dus kan je niet helpen. Zelf heb ik het opgelost met een raspberry pi met softether, maar enige linux en netwerkkennis is dan wel handig.

Anders wat googlen op  Fritz!box 7390 en VPN. Ik zag wel wat handleidingen te voorschijn komen, maar ik vrees dat je dat vanuit Nederland moet configureren tenzij je vanuit Spanje toegang hebt tot je  Fritz!box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai,

 

ik heb een abonnement op netflix, nu zit ik in mijn huis in Spanje te kijken en nou krijg ik de Spaanse netflix en dan heb je steeds Spaanse ondertitels in plaats van de Hollandse

Dit is overigens maar deels van toepassing.

 

Op alle Originals van Netflix kun je in het buitenland standaard de Nederlandse ondertiteling kiezen en dat zijn er toch heel wat maar dat staat ook in het artikel te lezen via de hiervoor door Catw doorgegeven link.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Was het niet zo, dat het toegestaan wordt, maar niet verplicht is?

 

Het is dus nog maar de vraag wat je volgend jaar in Spanje op netflix te zien krijgt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens het bericht van Catw die ik vanmorgen ook gelezen heb in de krant, zou het vanaf volgend jaar dus mogelijk zijn om gewoon naar de Nederlandse Netflix te kijken.

ik snap eigenlijk ook niet waarom dat nu nog niet mogelijk is want zo moeilijk kan het toch niet zijn om je inlog gegevens te koppelen aan het land waar je naar kijkt.

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kijkt naar een server di in spanje staat met enkel de voorzieningen (dus ondertitels) voor de spanjaarden

de nederlandse ondertitels komen enkel voor op de nederlandse server van netflix (ik zie ze ook niet in duitsland)

ook nadat het Volgend jaar 2018 de grenzen open zijn zal men geen ondertitels op de servers toevoegen

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai,

 

ik heb een abonnement op netflix, nu zit ik in mijn huis in Spanje te kijken en nou krijg ik de Spaanse netflix en dan heb je steeds Spaanse ondertitels in plaats van de Hollandse.

nu heb ik mij laten vertellen dat je dat kunt oplossen met een VPN verbinding in de router te creëren.

ik heb een Fritz!box 7390 ik dacht dat er daar een in zat en dat ik hem aan had gezet , maar ik heb helemaal geen verstand van routers .

iemand die mij hierbij kan helpen?

 

Dat helpt je wel ontzettend goed met je Spaans!  Het eerst dat ik dat hoorde was op de Nederlandse ambassade in Boekarest. Daar werd door veel nieuwe medewerkers volop naar de Roemeense TV gekeken die net als bij ons ondertitelt. Als je geen problemen hebt met het verstaan van Engels, Duits of Frans dan kun je luisterend weten wat er gebeurt en lezend kennis nemen van de landstaal. Daarmee ben je er natuurlijk niet maar het helpt je enorm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...