Ga naar inhoud


F1 komend weekeinde in Oostenrijk


Sprietje

Aanbevolen berichten

Hoe dan ook...jammer voor Verstappen...Mijn voorgevoel klopte precies. :D

Het was een mooie race...ik ben tevreden met mijn man: Vettel... :D

En Hamilton niet op het podium is ook prima. Kan Vettel z´n voorsprong verder uitbouwen.

  • Like 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oh ja? Waarom zegt Ricciardo dit dan bij een andere race:

 

De teamgenoot van Max Verstappen is klaar met de technische problemen bij Red Bull. Hij wil dat het team orde op zaken stelt.

Het was vandaag een buitengewoon teleurstellende dag voor Daniel Ricciardo, de Australische coureur van Red Bull Racing. Hoewel hij in de kwalificatie op zaterdag nog de vijfde tijd neerzette viel hij vandaag tijdens de race al snel uit. De reden? Zijn rem stond in de fik.

 

Het is altijd wat met die Renaults. Gewoon een betonblok van 1000 kilo er op laten vallen van 25 meter hoog.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Primair, omdat Max van de baan werd gereden.

Secundair, omdat zijn koppeling het begaf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja? Waarom zegt Ricciardo dit dan bij een andere race:

 

De teamgenoot van Max Verstappen is klaar met de technische problemen bij Red Bull. Hij wil dat het team orde op zaken stelt.

Het was vandaag een buitengewoon teleurstellende dag voor Daniel Ricciardo, de Australische coureur van Red Bull Racing. Hoewel hij in de kwalificatie op zaterdag nog de vijfde tijd neerzette viel hij vandaag tijdens de race al snel uit. De reden? Zijn rem stond in de fik.

 

Nu zijn de koppeling en de rem geen motoronderdelen he? De Renault motor mag dan wellicht de vierde zijn in kracht in het veld, hij is niet erg onbetrouwbaar gebleken de laatste races.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel Ricciardo als Verstappen kunnen er de pest aan hebben maar ze worden er per slot van rekening voor betaald.

Eisen dat het team orde op zaken moet stellen zal Red Bull best zelf wel beseffen. Ze maken beide deel uit van het team en dan ga je gezamelijk als team door goede en slechte tijden.

Door mopperen en het uiten van ontevredenheid ondermijn je de team-spirit en collegiateit en dat is zeker niet bevorderlijk.

 

@Sprietje: maak maar vast weer een nieuw onderwerp aan voor Silverstone. :D

 

Ik heb alweer een nieuwe weddenschap staan met mijn collega (Hamilton fan), de bartender van de Radisson Blu hotelbar voor Silverstone volgend weekend. Verheug me er nu al op.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog een reden dat ik zo de pest heb aan die Red Bullrace stal. Die drankjes.

Ik werkte eens voor een firma...Avid Technology en daar had ik een baas die was helemaal dol op die troep. Tijdens sales-meetings en exhibitions moesten we dat zo ongeveer verplicht drinken. Dat was -in-...dan hoorde je erbij. Ik flikkerde die troep zo in de eerste de beste plantenbak.

 

Red Bullshit noemde ik die rotzooi.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de weddenschap?

 

De weddenschap is net als de vorige keer:

Als Hamilton wint, dan betaal ik (Vettel fan) de rekening van de bar.

Als Vettel wint, dan betaald mijn Engelse collega (Hamilton fan) de rekening.

Als Verstappen er voor de helft van de race uitvliegt, dan gaat de rekening op het huis (Radisson Blu hotelbar). :D

 

Zo blijft het spannend.

Tot nu toe ben ik er goed mee uit de voeten gekomen. :)

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk bericht 45 Drs.IJzerbout.
Lang geleden kende ik iemand die bij een grote sigarettenfabrikant werkte.
Hij moest regelmatig naar de VS. In die tijd kon je in het vliegtuig nog kiezen voor een plaats waar je mocht roken of waar je niet mocht roken.
De persoon waar ik het over heb rookte niet maar hij moest verplicht in het gedeelte roken zitten waar hij flink van baalde. Tja en toen kon je het vliegticket bij de directiesecretaresse ophalen die het bestelde en een ticket rookvrij was onmogelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Drs. IJzerbout hou je maar vast je vriend Vettel krijgt concurrentie, kan MAX laten zien dat hij beter is als Vettel.

 

Verstappen-naar-Ferrari.jpg

 

 

Gaat Verstappen naar Ferrari volgend seizoen?

 

Verstappen zou in gesprek zijn met Ferrari, maar de Red Bull-teambaas ontkent dat het team volgend jaar gaat veranderen.

De geruchtenmolen draait weer op volle toeren in de Formule 1-wereld. Ook al zijn we nog midden in het seizoen; de mensen met glazen bollen proberen al te voorspellen waar alle coureurs volgend jaar rijden. Onze eigen Nederlandse raceheld Max Verstappen wordt nu in verband gebracht met een overstap naar Ferrari voor 2018. Hij zou al gesprekken hebben gehad voor een transfer naar het Italiaanse team. De Spaanse website Marca.com bericht over deze gesprekken van de overstap van Verstappen naar Ferrari.

Zoals we allemaal weten, beleeft Verstappen een dramatisch seizoen tot nu toe. Van alle coureurs heeft hij de minste rondes gereden dit seizoen. Zelfs de McLarens, die met de Honda-motoren meestal niet verder komen dan een halve race, hebben meer gereden tijdens de races. Daardoor zou het ook geen gekke gedachte zijn dat Verstappen denkt over een vertrek bij het team van de energiedrankjesfabrikant.

Zo lang rijdt hij toch nog niet bij Red Bull?

Dit zou betekenen dat de Limburger al na minder dan twee jaar Red Bull zou verlaten. Zijn contract loopt nog wel door in 2018, maar deze kan door de Italianen worden afgekocht. Bij Ferrari zou er ook heel goed een plaatsje vrij kunnen komen. Kimi Räikkönen wordt al een dagje ouder en zijn prestaties zijn volgens de teambaas van Ferrari ondermaats. Vettel moet voor 2018 toch een teammaatje hebben en daar zou de getalenteerde Nederlander de hoek om kijken. Dat betekent dat Verstappen naar Ferrari zou gaan volgend jaar.

Bij Red Bull is er genoeg talent om het plekje van Verstappen over te nemen. In het juniorteam Toro Rosso zit de oud-teamgenoot Sainz te popelen om een plekje bij de grote jongens. Hij heeft al laten weten te vertrekken na dit seizoen als hij geen promotie krijgt. Toch gaf Red Bull-teambaas Christian Horner vandaag aan dat Sainz niet mag vertrekken bij Toro Rosso, wat er waarschijnlijk op duidt dat het Red Bull-team er volgend jaar niet anders uitziet. Dus zeg het maar: zien we Max Verstappen volgend jaar in het rood rijden? En zal dit überhaupt een verstandige keuze zijn? De tijd zal het ons leren, maar we weten wel dat heel veel Nederlanders nieuwe rode shirtjes moeten kopen als dit gebeurt.

 

Bron Topgear.

 

Jammer dan voor Sjaak(k). Dit gaat niet gebeuren:   :D :D

 

Bron: nu.nl

 

red-bull-baas-zegt-verstappen-zelfs-100-
Red Bull-baas zegt dat Verstappen zelfs voor 100 miljoen niet weg mag
Foto: ANP
Gepubliceerd: 12 juli 2017 12:08 Laatste update: 12 juli 2017 14:05

 

Teambaas Helmut Marko heeft woensdag nog maar eens benadrukt dat Max Verstappen absoluut niet mag vertrekken bij Red Bull Racing.

"We hebben hem in de Formule 1 gebracht en zien het krankzinnige potentieel", aldus Marko in de Duitse krant Bild. "We willen met hem wereldkampioen worden. Zelfs voor 100 miljoen euro laten we Verstappen niet gaan."

De woorden van Marko zijn een reactie op Verstappen, die dinsdag in gesprek met Motorsport zei dat hij het vertrouwen in Red Bull begint te verliezen. 

"Na de race in Oostenrijk was ik kalm, maar het is natuurlijk erg teleurstellend wat er gebeurt", gaf de 19-jarige Limburger te kennen. "Op deze manier verlies je het vertrouwen. Niet in mezelf, maar in het geheel bedoel ik, als dit soort dingen blijven gebeuren."

Teleurstellend seizoen

Zondag viel Verstappen in Spielberg al in de eerste ronde uit. Bij de start verloor hij door een haperende koppeling enkele plekken, waarna hij in de eerste bocht het slachtoffer werd van een botsing tussen Daniil Kvyat en Fernando Alonso, die hem van de baan beukte.

De race paste in het teleurstellende seizoen van Verstappen, die door verschillende problemen slechts in vier van de negen Grands Prix de finish haalde.

In Bahrein begaven zijn remmen het, in Spanje crashte hij met Kimi Raikkonen, in Canada was er een elektrisch probleem aan zijn wagen en in Azerbeidzjan gaf de Renault-motor van zijn Red Bull de geest.

Ondanks alle tegenslag heeft Marko goede hoop dat Verstappen in de rest van het seizoen tot betere resultaten komt. "We hebben hem gezegd dat we alles doen wat in onze macht ligt, om deze ongelooflijke pechreeks te stoppen."

Contract

Het contract van Verstappen bij Red Bull loopt nog tot eind 2019. In de eerste negen races van het seizoen behaalde hij 45 punten. Daarmee staat hij op de zevende plaats in de WK-stand.

Aankomende zondag krijgt Verstappen de kans om zich te revancheren voor het teleurstellende optreden in Oostenrijk. In Engeland staat dan de Grand Prix van Groot-Brittannië op het programma.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...