Ga naar inhoud


Onverwachte drukte op Schiphol


gerrit B

Aanbevolen berichten


en hoe doe jij dit dan als je met je hele gezin op vakantie????

 

haha

 

alle een klein tasje.

 

gr.

henk

 

Gewoon normaal Economy maar niet met zo´n goedkope veetransport airline.

Als we met vakantie gaan dan hoeft het niet voor het onderste uit de kan.

Vakantie begint voor ons als we de huisdeur achter ons dichttrekken en wil ik me niet zitten te ergeren tijdens uren lange low cost vluchten.

En dan moeten de air-miles ook nog op. Die gebruiken we dan vaak voor upgrades in de businessclass.

Met Gulfair en Emirates kunnen we 40 kg per persoon meeslepen. Dus dat wordt allemaal ingechecked.

Als handbagage is het dan echt niet veel. Ik met mijn trouwe laptoptas, mijn vriendin met haar beauticase en de rest heeft een kleine tas erbij en meer is het niet.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon normaal Economy maar niet met zo´n goedkope veetransport airline.

Als we met vakantie gaan dan hoeft het niet voor het onderste uit de kan.

Vakantie begint voor ons als we de huisdeur achter ons dichttrekken en wil ik me niet zitten te ergeren tijdens uren lange low cost vluchten.

En dan moeten de air-miles ook nog op. Die gebruiken we dan vaak voor upgrades in de businessclass.

Met Gulfair en Emirates kunnen we 40 kg per persoon meeslepen. Dus dat wordt allemaal ingechecked.

Als handbagage is het dan echt niet veel. Ik met mijn trouwe laptoptas, mijn vriendin met haar beauticase en de rest heeft een kleine tas erbij en meer is het niet.

dan moet jij eens uitleggen hoe dat werkt a.s. vrijdag ga ik met mijn gezin naar la palma.

naar een huisje met een zwembad er bij dus niet op zo'n park

maar dat doet er ook niet aan toe.

 

dat huisje in incl. vlucht dan ben ik toch verplicht om die vlucht te nemen????

misschien als je meer geld hebt dan kun je dat allemaal los kopen.

maar ik denk dat het groten deel van de wereld dat geld niet heeft of wil uitgeven.

 

dus leg mij dat dan eens uit hoe jij dit doet, als je een complete vakantie koopt????

 

hier in NL koop je een complete vakantie.

 

https://www.tui.nl/zonvakantie/spanje/resultaten/

 

&

 

https://neckermann.nl/vliegvakanties/ListerSolr.aspx?c=Bali&ct=blank|VER&pc=2&pageSize=10&pageNumber=1&srch=SOLR

 

 

 

 

misschien dat dit in de UAE anders is.

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon, vlucht, hotel en huurwagen los van elkaar boeken.

Heb je meer vrijheden. Kun je ook eens ergens anders kanen. En ben je niet afhankelijk van dat -All Included- gedoe.

Doen wij ook altijd.

En je doet wat goeds voor de lokale business.

En je kunt ook nog eens naar een ander hotel als je het niet bevalt.

Bij het boeken van de vlucht krijg je dan weer airmiles evenals voor de huurwagen en soms het hotel.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon, vlucht, hotel en huurwagen los van elkaar boeken.

Heb je meer vrijheden. Kun je ook eens ergens anders kanen. En ben je niet afhankelijk van dat -All included- gedoe.

Doen wij ook altijd.

En je doet wat goeds voor de lokale business.

En je kunt ook nog eens naar een ander hotel als je het niet bevalt.

maar kijk dan eens naar de prijs.

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik kan iedereen adviseren bij een huurauto: Ga uitsluitend naar de grote bekenden zoals Avis, Enteprise, Herz en dan word je niet in tegenstelling tot lokale verhuurfirma´s met goedkope lokkende prijzen vern**kt.

Ze lokken met goedkope prijzen...maar trekken allerlei onzinnige dingen van je voorgelegde creditcard af.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt volgens mij o.a. bij de airlines. Die betalen landingsrechten. En die zijn niet mis. Dus mag een airline verwachten dat ze voor dat vele geld dat ze betalen ook de passagiers snel inchecken en doorvoeren via de security, pascontrole (indien nodig) naar de gate.

Verder betaald iedere passagier mee (in de prijs van het ticket) aan de security controle en luchthavenbelasting. Ik word dan ook heel pissig als het niet snel gaat. Ik heb er per slot van rekeining dik voor betaald en verwacht dan een snelle service en wil niet als vee afgehandeld worden.

Als ik voor een vlucht van een uur bijvoorbeeld 3 uur van te voren op een luchthaven moet zijn, dan is bij mij de gemoedstoestand al heel ver te zoeken.

De luchthavens verdienen er meer dan genoeg aan en concerrentie hoeven ze niet te vrezen.

Jij weet blijkbaar ook niet hoe het werkt.

 

Landingsrechten zijn voor beheer en onderhoud van de luchthaven. Hoe de lvnl betaald wordt weet ik niet. Inchecken gebeurt echter door de airliner zelf. De security wordt door de luchthaven betaald.

 

Paspoort controle en douane zijn weer overheidstaken.

 

Dus waar heb jij nou dik voor betaald? Verder kun je zelf wel even googelen waar de concurrentie van Schiphol zit.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Security zit in de ticketprijs, evenals de luchthavenbelasting, en moet door de airlines worden afgedragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...