Ga naar inhoud


Onverwachte drukte op Schiphol


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of jullie het deze week ook gehoord hebben maar de lange wachtrijen op Schiphol zouden ontstaan door onverwachte bezoekers aantallen?????

 

Zijn er dan zoveel mensen die zomaar spontaan denken "joh laat ik vandaag maar eens het vliegtuig pakken om op vakantie te gaan" en op de bonnefooi richting Schiphol rijden?

Er is een speciaal bureau in de arm genomen die is gaan kijken hoe de bezoekersstromen in betere banen geleid kunnen worden en er minder wachttijden ontstaan en die gasten hebben hierbij ook onderzoek gedaan op andere luchthavens????

 

Ik snap hier helemaal niets van en viel bijna van mijn stoel van verbazing toen ik dat van de week hoorde.

Ik heb daarbij dan toch meer een gevoel dat men aan het goed praten is dat men er een poosje geleden een zooitje van heeft gemaakt met ongehoorde wachttijden en men de reizigers er nu al op voor wil bereiden dat dit weer kan gebeuren.

 

Want volgens mij zal toch een ieder die met het vliegtuig weg wil een vlucht moeten boeken en is het niet aan de kassa op Schiphol van "wat hebben jullie dit keer in de aanbieding?...... nou doe mij effe een ticket voor een vlucht naar Spanje....... ach maak er maar Griekenland van ....... of nee toch niet die sponseren we al te veel, maak er toch maar Amerika van".

Als je een vlucht boekt dan gebeurd dat toch al enige tijd van te voren en moeten er toch ook een vliegtuigen zijn waar een ieder met mee kan en staan die niet ergens in een hangar te wachten tot er een keer reizigers komen waar ze vlak voor de vlucht nog even het stof af blazen?

 

Schiphol weet dan toch ook hoeveel vliegtuigen er die dag zullen landen en stijgen en zou dan toch ook moeten weten hoeveel personen men kan verwachten en hoeveel personeel ze in moeten zetten om die aantallen binnen een redelijke tijd in een vliegtuig te krijgen.

 

Of zie ik dat helemaal verkeerd?

 

Suc6

 

Gerrit

  • Like 3

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kijk eens naar dit staatje en de groei in reizigers over de laatste jaren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_drukste_luchthavens_van_Europa

 

En kijk dan eens of Schiphol in de laatste jaren iets gedaan heeft aan de uitbouw van hun faciliteiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gestegen aantal bezoekers zou volgens dit nieuwsbericht geen probleem zijn maar die reizigers die plotseling zo maar onaangekondigd komen.

 

Ik vind het dan ook bijzonder kwalijk dat onze nieuwszenders dit gewoon voor zoete koek slikken en er tijd aan besteden zonder met een groot vraagteken wat kritische vragen te stellen om zo'n fake bericht (want zo zou ik het nl. willen noemen) direct in de kiem te smoren.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit

Om je laatste vraag dan maar te beantwoorden: Je ziet het helemaal verkeerd.

 

Onverwachte bezoekers heb ik nergens gelezen. Wel is er een enorme stijging van het aantal passagiers, veel meer dan voorzien.

 

Daarnaast haal je een paar dingen door elkaar. Schiphol is een luchthaven en geen luchtvaartmaatschappij. Schiphol verkoopt geen tickets. Schiphol weet dus wel welke vliegtuigen er komen maar niet hoeveel passagiers daar in zitten.

 

De wachtrijen worden hoofdzakelijk veroorzaakt door strenge controle regels en het feit dat luchtvaart maatschappijen toestaan dat passagiers steeds meer cabine bagage meenemen. Daarom is er nu een lane voor passagiers zonder handbagage.

 

Verder begrijp ik je verbazing niet zo over het onderzoek bij andere luchthavens. Is toch niet gek dat je even bij de buren gaat kijken?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet meer dan normaal dat passagiers steeds meer handbagage meenemen voor koffers moet extra betaald worden maar dit even terzijde.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden maar eens op DXB Dubai International of DWC Al Maktoum International een kijkje moeten gaan nemen hoe dat gaat in het hoogseizoen.

Daar wordt niet aangerommeld maar ervoor gezorgd dat je snel naar je gate komt en geen gelazer.

Verder heb ik een gruwelijke hekel aan die touristen die het hele vliegtuig volproppen met hun exorbitante hoeveelheden bagage en als ik dan mijn kleine hand aktentas erin wil stoppen geen plaats meer is.

Ik geef mijn bagage altijd netjes op en heb minimum hand bagage bij me. Ik heb namelijk helemaal geen zin om mijn bagage door de hele security en de rest van de luchthaven te moeten zeulen en dan kletsnat bezweet in het vliegtuig te moet hokken.

Zo ben ik ook nu weer onderweg naar Riyadh. Niks geen gehannes met kilo´s aan bagage die ik tijdens mijn vlucht helemaal niet nodig heb.

Cheapo airlines vlieg ik uit principe niet mee.

 

Dit is mijn handbage. Zit alles in wat ik nodig heb, zowel zakelijk als privé. De rest wordt opgegeven.

 

post-52831-0-81538100-1499671095_thumb.jpg

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit

 

Onverwachte bezoekers heb ik nergens gelezen. Wel is er een enorme stijging van het aantal passagiers, veel meer dan voorzien

Dan heb jij het bewuste nieuwsbulletin met interview afgelopen week niet gezien, daar hadden ze het uitsluitend over onverwachte bezoekers van de luchthaven.

De security check opgeven als argument is natuurlijk onzin die is er al veel langer en daar hadden ze dan ook al veel eerder oplossingen voor moeten bedenken want het is al jaren bekend op welke momenten er extra drukte te verwachten is.

Dat ze daarvoor gaan kijken hoe anderen dat hebben opgelost en niet alleen zelf het wiel proberen uit te vinden lijkt me meer dan logisch maar daar hadden ze het niet over, het ging specifiek over onverwachte bezoekersstromen en men had dan de oplossing om mensen met weinig bagage via een soort snel balie/kassa af te gaan handelen. Nou dat had mijn neefje van 10 ook kunnen bedenken.

 

Uiteraard weet ik dat Schiphol alleen maar een doorgeefluik is van passagiers, maar ze weten toch heel goed vooraf hoeveel vliegtuigen er stijgen en landen en normaal gesproken komt een vliegtuig niet speciaal voor 1 passagier. Dus als Schiphol ziet dat er morgen plotseling tig extra vliegtuigen komen dan weten ze toch vooraf dat het drukker wordt dan normaal en dat ze maatregelen moeten treffen?

Daarnaast, als jij een shop hebt waar je afhankelijk bent van de toelevering door andere partijen die je er voor zorgen dat jouw gehele logistieke systeem met enige regelmaat compleet in de soep loopt dan ga je toch ook effe met die gasten om tafel zitten om tot een oplossing te komen zodat je vooraf weet wat je te wachten staat?

 

We leven immers niet voor niets in een digitaal tijdperk en een berichtje met "we komen morgen met vliegtuig..... met ... passagiers waarvan er ... overstappen, ......uitstappen en ... nieuw instappen" lijkt me toch heel snel verstuurd.

 

Komt hier tenminste een leverancier onaangekondigd even een paar pallets vol spullen leveren dan kunnen ze alles mooi weer meenemen en de volgende keer vooraf bericht sturen zodat er mankracht aanwezig is om het te verwerken en er ruimte in het magazijn is om het ook kwijt te kunnen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet meer dan normaal dat passagiers steeds meer handbagage meenemen voor koffers moet extra betaald worden maar dit even terzijde.

Nee, het lijkt me meer normaal dat er een eind komt aan de veel te lage prijzen en dat je gewoon betaalt voor wat je meeneemt.

 

@gerrit

Die berichten heb ik inderdaad niet gelezen. Heb je een bron?

 

De snelheid waarmee mensen door de security gaan is hoofdzakelijk afhankelijk van de mensen en de troep die ze meenemen. Ervaren reizigers zoals IJzerbout weten dat maar al te goed. Het gaat mis met de sukkels die maar 1 keer per jaar vliegen en weigeren zich een beetje voor te bereiden en aan de regels te houden. Hetzelfde zie je bij de checkin gebeuren.

 

Het is natuurlijk al jaren bekend wanneer je drukte kan verwachten. De enorme stijging van het aantal passagiers was wel totaal onverwacht.

 

Dat berichtje met aantal passagiers is nu net het probleem. Dat is concurrentie gevoelig, dat wordt niet zomaar gegeven. En dan komen politieke gevoeligheden om de hoek kijken.

 

En dan heb je het over de maatregelen die Schiphol zou moeten nemen. Dat betekent uitbreiding. Als 1 ding politiek gevoelig is, dan is het dat wel. Verder denk ik niet dat Schiphol zomaar even een extra blik beveiligingsmedewerkers open trekt.

 

Ik denk dat het allemaal net effe complexer is dan je in eerste instantie zou denken.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt volgens mij o.a. bij de airlines. Die betalen landingsrechten. En die zijn niet mis. Dus mag een airline verwachten dat ze voor dat vele geld dat ze betalen ook de passagiers snel inchecken en doorvoeren via de security, pascontrole (indien nodig) naar de gate.

Verder betaald iedere passagier mee (in de prijs van het ticket) aan de security controle en luchthavenbelasting. Ik word dan ook heel pissig als het niet snel gaat. Ik heb er per slot van rekeining dik voor betaald en verwacht dan een snelle service en wil niet als vee afgehandeld worden.

Als ik voor een vlucht van een uur bijvoorbeeld 3 uur van te voren op een luchthaven moet zijn, dan is bij mij de gemoedstoestand al heel ver te zoeken.

De luchthavens verdienen er meer dan genoeg aan en concerrentie hoeven ze niet te vrezen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ging als veelvlieger altijd door de speedlane, de Drs. moet ondertussen platium hebben, of Ambassador voor het leven zijn bij de kraanvogel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden maar eens op DXB Dubai International of DWC Al Maktoum International een kijkje moeten gaan nemen hoe dat gaat in het hoogseizoen.

Daar wordt niet aangerommeld maar ervoor gezorgd dat je snel naar je gate komt en geen gelazer.

Verder heb ik een gruwelijke hekel aan die touristen die het hele vliegtuig volproppen met hun exorbitante hoeveelheden bagage en als ik dan mijn kleine hand aktentas erin wil stoppen geen plaats meer is.

Ik geef mijn bagage altijd netjes op en heb minimum hand bagage bij me. Ik heb namelijk helemaal geen zin om mijn bagage door de hele security en de rest van de luchthaven te moeten zeulen en dan kletsnat bezweet in het vliegtuig te moet hokken.

Zo ben ik ook nu weer onderweg naar Riyadh. Niks geen gehannes met kilo´s aan bagage die ik tijdens mijn vlucht helemaal niet nodig heb.

Cheapo airlines vlieg ik uit principe niet mee.

 

Dit is mijn handbage. Zit alles in wat ik nodig heb, zowel zakelijk als privé. De rest wordt opgegeven.

 

attachicon.gifIMG_20170710_090732.jpg

 

en hoe doe jij dit dan als je met je hele gezin op vakantie????

 

haha

 

alle een klein tasje.

 

gr.

henk

 

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens.

Ryan Air & Co. hebben het helemaal verziekt.

 

Mijn dochter is dit weekend naar Florida gevlogen met German Wings. Moest ook voor de bagage extra betalen en € 2,00 voor het video programma. En dan vanaf Köln, 500 km met de auto heen en terug plus parkeerkosten voor 16 dagen in Köln.

Dat terwijl Frankfurt airport voor de huisdeur ligt. Daar had ze voor een habbekrats met de trein heen kunnen komen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...