Ga naar inhoud


Duo LNB Canaal digitaal


Martin4me

Aanbevolen berichten

Wil deze duo LNB installeren, maar deze heeft twee uitgangen, terwijl mijn ontvanger 1 ingang heeft....moet ik die twee gebruiken- hoe dan? , of slechts 1, en welke dan? 

En als ik tegen de schotel aan kijk en de 23,5 in het midden hebben, dan is de 19,2 kop rechts ervan, en staat iets omlaag vergeleken bij de 23,5? 

Moet eraan toevoegen dat ik een 80cm schotel heb....werkt dat met deze DuoLNB van canaal digitaal, of kan ik beter een ander kopen welke geschikt zou zijn voor een 80 cm schotel?

aangepast door Martin4me
Link naar reactie
Delen op andere sites


In principe werkt het met één kabel, tenzij je een ontvanger hebt met 2 tuners, dan is het beter met 2 kabels.

Ik denk dat de opstelling van de kop goed is. Het is wel even zoeken...

De LNB is volgens mij ook geschikt voor een 80cm schotel.

Succes ermee.

 

Inverto Scena5, Dreambox DM500, CAM'S Aston Dual en Canal Digitaal Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Martin4me

Welkom op dit forum

Je hoeft maar één aansluiting te gebruiken. Het maakt daarbij niet uit welke van de twee je gebruikt.
Ik neem aan dat je een schotel bedoeld van 80cm hoog en 70cm breed. Daar past een CanalDigitaal duo-lnb goed op.
Als de schotel in Nederland staat, dan hou je gewoon de schuinte aan die CanalDigitaal ook aan geeft namelijk 13 graden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je even opgeeft waar je in Noorwegen woont, dan kan ik wel voor je uitrekenen welke duo-lnb je het beste kunt nemen en hoe schuin dat die gezet moet worden. Dan moet ik ook maat X nog even weten van je schotel, de afstand van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten in millimeters.

 

maat X die ik wil weten.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb het voor je uitgerekend. De koppen moeten 48mm hart op hart van elkaar staan. Daar is een speciale Inverto duo-lnb voor maar niet eenvoudig verkrijgbaar. Ik heb ze hier wel in Spanje maar daar heb je weinig aan in Noorwegen. Ik zal eens uitzoeken hoe je daar aan kunt komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de standaard CanalDigitaal duo-lnb is niet goed voor jou situatie. Daarvan staan de koppen 38mm van elkaar hart op hart. Dat is 10mm te weinig.

De juiste lnb zie ik op de grootste online webshop van Nederland staan die erg rond is maar op dit moment niet leverbaar is, zie bijlage.
Op andere websites worden ook wel duo-lnb's aangeboden maar dat zijn niet de goede. Belangrijk is dat de duo-lnb twee ruggen heeft op de behuizing. Ik heb ze met de twee rode pijlen aangegeven. Alleen bij dat model staan de twee koppen 48mm van elkaar.
Tot nu toe heb ik geen andere website gezien die wel de juiste duo-lnb heeft.

 

duo-lnb 48mm afstand.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...