Ga naar inhoud


hoeveel inch is mijn lcd display


daltonagf

Aanbevolen berichten

hoi,

ik zoek een vervangend display voor een radio  met navigatie (merkloos made in china) , 

nu heb ik een chinese verkoper gevonden die heeft heel veel lcd schermen,

maar die wil weten hoeveel inch het scherm moet zijn.

 

de afmetingen zijn :

diagonaal 18 cm

breed 15.7 cm

lengte 9 cm

als iemand weet hoeveel inch dat is,

ik heb natuurlijk ook op google gezocht, maar ik kom er niet uit,

 

mvg

 

rob

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, het aantal diagonale gemeten centimeters vermenigvuldigen met 0,393700787

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een waanzin eigenlijk, de hele wereld op de VS en nog een paar gebiedjes na rekent in centimeters, wij spraken vroeger ook van maten zoals 36, 42, 56, 59 en 66 cm beeldschermen maar om een of andere gekke reden laten we ons ineens al die idiote Amerikaanse maten opdringen. Dwaas!

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Google eens. Misschien zie je dan de domheid van bovenstaande opmerking in. Kan je gelijk je afkeer van Amerika wat temperen want de inch is natuurlijk afkomstig uit Engeland en eigenlijk daarvoor nog uit het Romeinse rijk. Het gebruik van deze niet SI maten is dan ook veel breder dan jij denkt, ook in het westen. Het is eerder dwaas om te denken dat wij ons SI stelsel kunnen opdringen!

 

Aangezien wij veel producten / uitvindingen uit Amerika gebruiken is het gebruik van de inch dus niet zo gek.

 

Sterker nog, de hele luchtvaart draait erop. We vliegen met een snelheid in knots op een hoogte in feet met afstanden in nautical miles.

 

 

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze afstanden zijn in zeemijlen.
Als ik mij niet vergis uit de tijd dat Nederland nog wat te zeggen had over de zeeën.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En zeemijlen zijn niet te verwarren met landmijlen.

1 NM = 1,852 meters, SM = 1,609 meters

 

 

Duitse (of geografische) mijl - 7407,41 meter
Hollandse mijl - 5555,6 meter (1/20 graden)
Zweedse en Noorse mijl - 10 kilometer
Spaanse mijl - bijna 7 kilometer
Oude Romeinse mijl - bijna 2,5 kilometer.

 

The statute mile was defined by English Act of Parliament (hence the name) in 1592, during the reign of Queen Elizabeth I;[ it is equal to 1760 yards (5280 feet)

In 1929, op de International Hydrographic Conference in Monaco werd de internationale zeemijl exact vastgesteld op 1,852 meters,  6,076.11549 feet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...