Ga naar inhoud


Met sat4all van 2017 naar 2018!


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Beste leden en bezoekers,

 

2017 was helaas een jaar waarin we de interesse in Satelliet TV verder zagen afnemen. Jammer, want Satelliet TV is nog steeds met afstand dé techniek waarmee je de grootste variëteit aan TV zenders de woonkamer in kunt halen.

 

Ook op sat4all zien we dit aan de licht teruggelopen nieuwe aanmeldingen. Gelukkig heeft sat4all een grote schare vaste leden waardoor we het aantal berichten dat er gemiddeld per maand geplaatst werd, nauwelijks terug zagen lopen.  Andere satelliet TV gerelateerde fora zijn ofwel gestopt ofwel zagen hun activiteit aanzienlijk teruglopen.

 

In het nieuwe jaar willen we jullie vragen actief mee te werken aan een transitie van sat4all als overwegend Satelliet TV forum naar een bredere vorm waar andere uitzendtechnieken maar ook andere interessante zaken als computertechniek, huisautomatisering (domotica), VoIP, elektronica of ...... (nog) meer ruimte krijgen. Er is op sat4all veel kennis aanwezig en er zijn gelukkig ook veel leden bereid die kennis met anderen te delen.

 

Mochten jullie ideeën hebben, maak die dan vooral kenbaar via het contactformulier óf gewoon op het forum (off topic).

 

Wij wensen jullie voor 2018 veel geluk en goede gezondheid!

 

Tot ziens op sat4all!

 

Het sat4all team

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In mijn eerste bericht op Sat4all in 2017 wil ik jullie bedanken voor het in stand houden van deze website. Ik zal proberen in 2018 vaker langs te komen. Iedereen het beste voor 2018!

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal nog veel satplezier , ook in 2018 beloof ik braaf te zijn en af en toe de mod,s en Michel tot duistere gedachten te brengen , 2017 was al een succes (zeker met het vernieuwde forum) op naar 2018 en tot ziens

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst allemaal de beste wensen. Wat betreft de afname rond satelliet-tv: ik weet niet of het zo eenvoudig ligt. Dit forum is een ongekende bron van technische info en hulp. Maar de techniek is in de loop der jaren beter en eenvoudiger geworden. Wellicht is er gewoon minder behoefte aan ondersteuning, dat wil nog niet zeggen dat het aantal satelliet-kijkers stelselmatig afneemt. Al zal zeker IP-tv daar wel een rol in spelen. Hier hangen nog steeds 2 schotels (en op de camping ook 1) en die worden vol gebruikt! Wij blijven het tov de kabel ideaal vinden. Ik wil tv (via internet) bij de grote aanbieders pas gebruiken als ik een eigen kastje zoals de VU+ kan gebruiken, en niet gebonden ben aan hun beperkte hardware. En als hun prijzen wat schappelijker worden. We gaan zien wat 2018 gaat brengen. 

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard iedereen een gezond en goed 2018 toegewenst!

 

Satelliet mag dan in het dichtbevolkte Nederland aan populariteit hebben ingeboet, het is niet zo dat er niks voor in de plaats komt.

DAB+, IPTV, DVB-T2, nieuwe internet-toepassingen, er blijft genoeg te bespreken en aan kennis uit te wisselen, ook op dit forum.

Daar zal geen eind aan komen. Dus ook niet snel aan Sat4all als het devies maar blijft: Go with the flow.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je een forum levend houden dan is er info nodig en deze info moet dagelijks wijzigen. Je zal dus "iets" moeten bedenken wat speelt in het dagelijkse leven van de lezer en ook iets waar die over mee kan praten zodat men ook regelmatig terug komt.

Daarnaast moet een vraag die gesteld wordt niet afgedaan worden met "dat is al zo vaak gevraagd, ga maar zoeken op het internet" nee die vraag speelt en men wil graag een antwoord in Jip en Janneke taal ipv. een technisch ingewikkeld verhaal. Daarnaast wil men hier graag bezoekers en die krijg je niet met een linkje of verwijzing naar een andere site. (Oké er zijn vragen waarbij je jezelf ook wel eens wat afvraagt)

Daarnaast zijn er onderwerpen die hier niet zijn toegestaan bijv. voetbal, politiek enz. maar dat leeft wel en kijk eens hoeveel reacties er vaak in korte tijd op zo'n topic komen.

Ook op klus gerelateerde vragen krijg je hier vaak meer en betere oplossingen dan op forums die daar speciaal voor zijn.

Dus een van de mogelijkheden om meer bezoekers te krijgen is het breder opzetten van het forum ipv. je alleen maar te richten op 1 bepaalde doelgroep die ook nog eens steeds verder  inkrimpt.

Dat hoeft dus niet een compleet ellenlang overzicht te zijn met wat allemaal mogelijk is maar zoek je iets op satelliet gebied dan klikje daar op en krijg je vervolgens een submenu met keuzes, wil je info over een bepaalde klus of over bijv. een reparatie van een auto, fiets grasmaaier of wat dan ook dan is daar ook een subforum voor.

Op deze manier kun je het forum zo breed maken als je zelf wilt, nadeel is wel dat je dan ook mods nodig hebt die weten waar men het over heeft en ook mods die discussies in de hand weten te houden. (en hier de tijd voor hebben)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch mag de kernzaak niet te veel verwateren. Het heet natuurlijk niet voor niets 'Sat4All' . Om nu allerlei klustechnieken in zo'n forum te gaan bespreken.

 

wellicht beter om de diverse technieken als USALS, JESS/Unicable in aparte subfora te plaatsen met bijbehorende support.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei gerrit B:

Dus een van de mogelijkheden om meer bezoekers te krijgen is het breder opzetten van het forum ipv. je alleen maar te richten op 1 bepaalde doelgroep die ook nog eens steeds verder  inkrimpt.

 

Helemaal met jou betoog eens gerrit B. Wat ik zou doen is een tweede domein openen bijv. techniek4all.nl en alle data daar naar over hevelen. Het bestaande domein aanhouden en redirekten. Het forum op het nieuwe domein inderdaad verbreden met andere techniek gerelateerde onderwerpen, denk bijvoorbeeld aan autotechniek wat het altijd goed doet en klussen in huis. Beide onderwerpen worden hier zeer regelmatig besproken en door velen zelfs kwalitatief op een goed nivo. Wat ik mis op het forum zijn topics over smartphone´s, wellicht is dat een succes puntje om mee te nemen? Verder een subforum over zonnepanelen, waar steeds meer naar wordt overgestapt als energiebron voor de toekomst. Is er wel een versie voor smartphone van dit forum beschikbaar? Zo niet, dan zou ik daar als eerste naar kijken en inbouwen. Ik zou wel iets gaan doen als ik MIchel zo lees.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Mimisiku:

Toch mag de kernzaak niet te veel verwateren. Het heet natuurlijk niet voor niets 'Sat4All' .

 

Dat is nou net het probleem. Het aantal Sat gebruikers neemt af. Ik kocht mijn Humax ontvanger in 2002, puur voor de hobby. Sinds 2007 heb ik geen Sat meer, veel te omslachtig. 

 

Wat mij bovendien opvalt is dat veel nieuwe leden hun eerste post in het Windows forum plaatsen en niet in een Sat gerelateerd forum. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...