Ga naar inhoud


Bezit dreambox illegaal?


The Librarian

Aanbevolen berichten


Nou, oneens, want de dreamboxen, en laten we dat maar gemakshalve als verzamelnaam gebruiken, ook al weten wij beter, zijn niet illegaal!

Ok, je kunt er misbruik van maken maar kan kan met het bestek in de keukenla ook, en met auto's, enz enz...

De inbeslagname is wettelijk gezien geheel terecht, net zoals een auto in beslag word genomen bij misbruik, of de messenset van appie.

De boodschap is dat men zich gewoonweg in de maatschappij moet gedragen, al ben ik het zelf ook niet eens met de schandalige prijzen van abonnementen die meer reclame op het beeldscherm toveren dan interessante content.

 

Niemand is verplicht om te kijken en voor die ene leuke film is de bios best leuk!

..hopelijk word mijn jas dan niet in beslag genomen omdat ik zelf mijn M&M's naar binnen smokkel aangezien ik geen zin heb om 9 euro voor een zakje te betalen....want mijn jas word in dat geval ook gebruikt als illegaal smokkelmiddel.. :lol:

 

@ luisteraar, je was mij net voor :)

aangepast door drz
Aanvulling

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenaardig dat mensen zich helemaal richten op dat ene element waar de Dreamboxen weliswaar beroemd om zijn geworden, namelijk dat zogenaamde card sharen. Ik ben al een tijdje bezig met de Octagon sf4008 4K ontvanger die naast de UHD (4K) mogelijkheid ook eigenschappen heeft zoals het legaal kunnen ontvangen van streams, het decoderen van de DVB-S2X norm, het weergeven van meestal radio-zenders met extreem lage SR rates en mogelijkerwijze zelfs het zichtbaar kunnen maken van de T2-MI norm. Allemaal eigenschappen die tezamen nog op geen enkel concurrerend toestel te vinden zijn. Dat dit toestel op een E2-platform loopt waarmee ook illegale dingen mogelijk zijn doet mijns inziens helemaal niet terzake, ik gebruik die optie niet maar vind het wel prettig dat dat op basis van E2 loopt omdat ik daardoor een schier onbeperkte mogelijkheid heb om nieuwe satellietposities en transponders in te voeren. Iets wat je gewoon nodig hebt als je de gehele Clarke belt zowel op C-Band als op Ku-Band met een wat grotere schotelmaat kunt binnenhalen, om van Ka-Band nog maar niet te spreken.

 

Alleen daarom al lijkt me het proberen te verbieden van een Dreambox-achtige een zaak die absoluut niet te winnen is. Tenzij je tevens meent dat het bezit van een auto die in staat is om meer dan de max in Nederland toegestane snelheid te rijden ook op zich al strafbaar is. Ik vrees dat hier de sensatiezucht van onze media gepaard gaat een forse mate van politiebluf die je helaas ook steeds vaker langs ziet komen waardoor de onwetende burger zich behoorlijk geïntimideerd kan voelen.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei T90user:

Eigenaardig dat mensen zich helemaal richten op dat ene element waar de Dreamboxen weliswaar beroeld om zijn geworden, namelijk dat card sharen.

Dit is de grootste lulkoek en onjuist ,de bewering dat iedere linux box gebruiker illegaal bezig is is uit de lucht gegrepen

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei T90user:

 

Heb ik dat dan gezegd????  Even een andere bril opzetten alsjeblieft!

Sorry heb bril opgezet kan posting wissen maar laat hem

staan heb nu uitleg gegeven.

Had posting niet helemaal uit gelezen.

De echte hobyist heeft graag een linux box daar kan

je mee experimenteren dat vind ik leuk werk.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaat een grotere dreiging uit van de chinese android boxjes met kabel en satelliettuner en waar je veel meer mee kunt doen dan alleen sharen, tv kijken of youtube/netflix filmpjes bekijken.

Met die boxjes kun je zelf als streamserver spelen en denk je eens in als elk huishouden over de gehele wereld plotseling 1 zender gaat streamen naar willekeurige servers of onderling?

..of via een soort van Peer to Peer systeem?

Hoe willen de overheden dit gaan handhaven?

 

Ik heb al vaker gezegd en roep het al jaren dat de providers het af gaan leggen tegen de techniek en dat het tijdperk van exorbitante betalingen aan mensen die een kunstje kunnen doen nu echt ten einde is.

..want daarom zijn de abbo's te hoog en daarom word er illegaal gekeken.

 

Dit kat en muis spelletje doet zich al voor sinds de tweede wereldoorlog, toen mensen niet eens een radio in huis mochten hebben van de bezetters.

Toen waren er al handige knutselaars die met een draadje en een spijker een radio konden maken, a'la Macgyver.

 

Het is klaar, het is over .. Mensen worden ziek van reclames en keren inmiddels massaal de rug toe naar radio en tv.

Alleen de oudjes houden zich nog vast aan dit fenomeen, die door hebzucht en zelfverrijking om zeep is geholpen.

 

Nogmaals, een tientje per maand voor het volledige zenderpakket, inclusief de sport en filmkanalen, en het is over met de piraterij.

Dan verdienen de sporters maar een miljoen minder per maand en mogen de (wannabee) acteurs ook 20 miljoen minder binnen schrapen op jaarbasis.

 

..trouwens, welke idioot heeft in vredesnaam 20 miljoen per jaar nodig om rond te kunnen komen?

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei luisteraar:

@drz mijn glazen bol zegt ook sat kabel is out of date enkel nog voor ontwikkelings landen.

Ik zie hier ook mijn wederhelft kijk meer youtube dan via schotel.

De legale linux box kan dat ook om on topic te blijven

 

Youtube kijk ik alleen met onze kleindochter op schoot. Meestal vraagt ze om "Minnie Mouse toys" of ÿoung kittens" als zoekopdracht. Ik heb een enkele keer aansluitend wel eens voor mijzelf rondgekeken maar kan met de beste wil van de wereld niet bedenken wat daar allemaal zo spannend aan is. Oersaai. Niet te vergelijken met wat ons de gewone tv zenders aan nieuws, informatie en entertainment brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei drz:

 

Het is klaar, het is over .. Mensen worden ziek van reclames en keren inmiddels massaal de rug toe naar radio en tv.

Alleen de oudjes houden zich nog vast aan dit fenomeen, die door hebzucht en zelfverrijking om zeep is geholpen.

 

Nogmaals, een tientje per maand voor het volledige zenderpakket, inclusief de sport en filmkanalen, en het is over met de piraterij.

Dan verdienen de sporters maar een miljoen minder per maand en mogen de (wannabee) acteurs ook 20 miljoen minder binnen schrapen op jaarbasis.

 

..trouwens, welke idioot heeft in vredesnaam 20 miljoen per jaar nodig om rond te kunnen komen?

 

 

 

Om met het laatste te beginnen, ooit van ene meneer Trump gehoord? Of van de eigenaren van Youtube, Facebook, enz. enz.? Hoe meer ze hebben, hoe meer ze er nog bij willen graaien. Helaas een menselijke eigenschap waar geen kruid tegen gewassen is en waardoor steeds weer bloedige revoluties ontstaan.

 

Over naar de eerste quote: met pakweg 20 Duitse publieke netten zonder reclame op Astra, plus de BBC kanalen uit Engeland zonder één seconde reclame kom je al een heel eind. Ook de VRT zendt een verwaarloosbaar klein beetje reclame uit dus als je het in het Nederlands wilt is daar ook een prima uitweg. Dat wij op zo'n kruideniers-krenterige manier omgaan met uitgerekend datgene wat voor de meeste Nederlanders hun nr 1 vrijetijdsbesteding is heb ik altijd verbijsterend gevonden. In de jaren '90 was er ooit een grootschalige enquête waaruit bleek dat reclame op TV en radio voor 85% van ons volk de grootste bron van ergernis was en dat die er graag de 15 gulden kijk- en luistergeld voor over hadden om die hele ellende uit de ether te krijgen. Toenmalig staatssecretaris Nuijs zei "Njet" en daar konden we het mee doen. Gelukkig is niet elk land zo achterlijk zodat we bij de buren mee mogen kijken als we al die reclameleugens even niet aan kunnen.

 

Tja, wat dat doostreamen betreft, daar heb ik op zich geen kaas van gegeten, maar als er mensen zijn die iets aan anderen door kunnen geven en die anderen dat over de wereld heen mee kunnen zien is dat in principe een democratisering van de media. Waarom zouden alleen miljoenenzware grote bedrijven dat moeten kunnen doen en de gewone burger niet? En zou er iets doorgegeven worden waar auteursrecht op zit dan zal onze overheid vast niet aarzelen om daar achterheen te gaan. Maar om nou de techniek de schuld te geven van wat inhoudelijk door iemand's eigen keuze wordt doorgegeven is absurd. Een fabriek die broodmessen maakt kun je ook niet verantwoordelijk houden voor het feit dat er wel eens een idioot is die dat ding misbruikt om er iemand mee neer te steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei drz:

..want daarom zijn de abbo's te hoog en daarom word er illegaal gekeken.

Nogmaals, een tientje per maand voor het volledige zenderpakket, inclusief de sport en filmkanalen, en het is over met de piraterij.

 

 

 

En dat is dus de kern van het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom jongens, zouden jullie nog moeite willen doen om een smart-kaartje te hacken als het abbo een tientje is?

Nu kost een volledig abbo rond de 800 euro per jaar (gok ik), dus dat is dan zeker de moeite waard om moeite te doen.

De pakkans is nihil dus waarom zou je het laten?

Let wel op dat de meeste hobbyisten bijzonder lui zijn geworden met het fenomeen ' MK4find' met seca 1 en later met het ' cardsharen'.

Daarvoor was iedereen aan het hacken geslagen.

 

Ik geef toe dat ik het aan de ene kant schandalig vindt dat er illegaal gekeken word, hoewel ik zelf ook niet helemaal schoon van geweten ben geweest, maar de abonneekosten rijzen de pan uit..

Het gaat steeds met enkele euro's per jaar zodat de consument er aan went, maar de diensten zijn inmiddels exorbitant hoog qua abonneekosten en men krijgt er niet meer door dan 4 jaar geleden.

En dat terwijl de kosten met 20 euro per maand zijn gestegen!

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn ondertussen ook legale alternatieven.

Met een snelle internet verbinding, Netflix en uitzending gemist, aangevuld met de FTA satelliet zenders mis je alleen de bagger en reclame.

 

Heel geleidelijk is een uitzend uur bij de RTLs en Co veranderd van 50 minuten programma en 5 minuten reclame naar 30 minuten reclame onderbroken door het programma.

Wanneer je naar een programma kijkt zijn reclame blokken van 9 minuten aaneengesloten en langer geen uitzondering.

 

Niet alleen betaal je de commerciele zenders via de reclame, die we zelf in de winkel bij aanschaf van een product afdragen, maar daarna ook nog eens via onze provider die een doorgifte vergoeding moet betalen en ons doorbelast. Daarna worden onze gegevens nog een keer verkocht wanneer je op een link klikt van die omroepen.

Tel daar de omroep bijdrage op die we via de inkomsten belasting betalen, en het abonnement van de provider.

 

We doen het zelf, het toestaan dat we uitgemolken worden.

Voor mij persoonlijk is de laatste bijdrage, de verplichte eredivisie bijdrage of wel het financieren van voetbal clubs en vooral veel bobos de spreekwoordelijke druppel.

De glasvezel is deze week in de straat gelegd, volgende week wordt de huisaansluiting gepland.

Het Netflix abonnement is al afgesloten en er wordt steeds minder lineair gekeken.

 

De branche heeft hun eigen graf gegraven, en de Eredivisie belasting was de druppel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...