Ga naar inhoud


Bezit dreambox illegaal?


The Librarian

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei ceesv:

Tel daar de omroep bijdrage op die we via de inkomsten belasting betalen, en het abonnement van de provider.

 

 

 

Ik blijf het nog maar eens een keer herhalen, we betalen allemaal verplicht voor zenders als npo/rtl/sbs, terwijl we steen en been klagen over de enorme hoeveelheid reclame en de kwaliteit van de programma´s die die drie bieden. Hoeveel zouden we per maand verplicht betalen voor deze zenders? Een tientje? Als dat verplichte karakter zou veranderen in een vrijwillig karakter zou voor veel kijkers een tientje per maand schelen. Geef de klant gewoon een keuzemogelijkheid. Ik vind het totaal niet vreemd dat door deze opzet heel veel kijkers afhaken en naar andere mogelijkheden van tv-kijken zoeken. En kom nu niet met het zwakke argument dat het zo in de wet verankert ligt, dan klopt die wet niet of deels niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uur geleden zei kiekiek:

 

Ik blijf het nog maar eens een keer herhalen, we betalen allemaal verplicht voor zenders als npo/rtl/sbs,

Als je hiermee bedoeld via kijk en luistergeld (via de inkomstenbelasting) dan heb je het fout.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft kiekiek over, als we film1 bvb willen zien, we verplicht een basis pakket te nemen, waar die rommel inzit, en moeten betalen :mad:!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei sattv4iedereen:

Misschien heeft kiekiek over, als we film1 bvb willen zien, we verplicht een basis pakket te nemen, waar die rommel inzit, en moeten betalen :mad:!

Als Kiekiek dat bedoeld dan heeft hij gelijk :cool:.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 4-2-2018 om 12:24 zei kiekiek:

 

Ik blijf het nog maar eens een keer herhalen, we betalen allemaal verplicht voor zenders als npo/rtl/sbs, terwijl we steen en been klagen over de enorme hoeveelheid reclame en de kwaliteit van de programma´s die die drie bieden. Hoeveel zouden we per maand verplicht betalen voor deze zenders? Een tientje? Als dat verplichte karakter zou veranderen in een vrijwillig karakter zou voor veel kijkers een tientje per maand schelen. Geef de klant gewoon een keuzemogelijkheid. Ik vind het totaal niet vreemd dat door deze opzet heel veel kijkers afhaken en naar andere mogelijkheden van tv-kijken zoeken. En kom nu niet met het zwakke argument dat het zo in de wet verankert ligt, dan klopt die wet niet of deels niet.

 

Je bent helemaal niks verplicht. Het is jou keus of je kabel of schotel tv neemt met een daarbij horende abonnement of alleen free to air kanalen.

Als je internet hebt kan je live NPO kijken, RTL en kijk gemist  En voldoende mogelijkheden voor ondemand.

 

BTW volgens mij is NPO sowieso gratis te bekijken.

 

Op 4-2-2018 om 10:58 zei ceesv:

Er zijn ondertussen ook legale alternatieven.

Met een snelle internet verbinding, Netflix en uitzending gemist, aangevuld met de FTA satelliet zenders mis je alleen de bagger en reclame.

 

Heel geleidelijk is een uitzend uur bij de RTLs en Co veranderd van 50 minuten programma en 5 minuten reclame naar 30 minuten reclame onderbroken door het programma.

Wanneer je naar een programma kijkt zijn reclame blokken van 9 minuten aaneengesloten en langer geen uitzondering.

 

Niet alleen betaal je de commerciele zenders via de reclame, die we zelf in de winkel bij aanschaf van een product afdragen, maar daarna ook nog eens via onze provider die een doorgifte vergoeding moet betalen en ons doorbelast. Daarna worden onze gegevens nog een keer verkocht wanneer je op een link klikt van die omroepen.

Tel daar de omroep bijdrage op die we via de inkomsten belasting betalen, en het abonnement van de provider.

 

We doen het zelf, het toestaan dat we uitgemolken worden.

Voor mij persoonlijk is de laatste bijdrage, de verplichte eredivisie bijdrage of wel het financieren van voetbal clubs en vooral veel bobos de spreekwoordelijke druppel.

De glasvezel is deze week in de straat gelegd, volgende week wordt de huisaansluiting gepland.

Het Netflix abonnement is al afgesloten en er wordt steeds minder lineair gekeken.

 

De branche heeft hun eigen graf gegraven, en de Eredivisie belasting was de druppel.

 

Ten eerste als jou gegevens worden doorverkocht aan derde partijen dan heb je daar zelf toestemming voor gegeven. Of het nou om persoonsgegevens of surf gedrag gaat, bij beide heb je daar toestemming voor gegeven.

 

Je kan ook kiezen om een of ander C - merk product aan te schaffen, Die adverteren niet op radio en tv, ohh wacht door dat er geen reclame gemaakt word ken je dat product of merk niet. Daardoor zal dat merk altijd klein schaliger blijven ten opzichte van de partijen die het zich kunnen veroorloven om wel te adverteren via radio en tv. 

Ohh en die reclames zijn bedacht en uitgevoerd door mensen. Als die reclame er niet was had die waarschijnlijk thuis gezeten en jou belasting centjes opgevreten.

 

De eredivisie belasting, wat een grap maak jij zeg, echt waar. 

Ik zal het helder voor je uitleggen. Foxsport heeft de rechten voor live eredivisie voetbal gekocht. Naast voetbal zenden zij nog een aantal andere sporten uit (heet niks voor niks foxsport) en laten zei sport documentaires produceren. Voorheen was Live eredivisie voetbal bij sport1, dat was een onderdeel van UPC. Doordat zei ook live uitzendingen aankochten van buitenlands voetbal wankelde het en konden ze ook niet tegen het idee van de eredivisie clubs om het live voetbal zelf te explotairen. Dit kwam ook van de grond in samenwerking met john de mol die Talpa destijds oprichte. Talpa werd een fiasco, mede door het misgunnen en werd Talpa toegevoegd aan de SBS groep. Talpa betaalde des tijds een record bedrag voor de samenvattingen van de eredivisie.NOS kreeg de rechten van de samenvattingen weer terug. Nederland weer blij zondag 1900uur bord op schoot. Wat bij Talpa overigens ook het geval was. Ja tuurlijk hadden ze reclame, en ja lieten ze niet de top wedstrijden als eerst zien. Strategisch bepaald. 

Eredivisie Live liep ook niet soepel en bracht niet de verwachte inkomsten op. Daar kwam FOX om de hoek hebben voor 10jaar ofzo de live uitzend rechten opgekocht en hebben met hun ervaring en kennis de zender opnieuw gebouwd. In de tijd dat ze begonnen konden ze nog weinig eisen. aantal abbonees was 100000 ofzo ten einde van Eredivisie Live.

Nu hebben ze rond de 1miljoen abbonees bij Foxsport. ik schat dat zo 3/4 bij ziggo zit. Vorig jaar moest er voor het eerst weer onderhandeld worden met x aantal providers voor de doorgifte. Omdat er meer concurrentie komt betreft tv aanbieders, en de digitale tv aanbieders met elkaar willen concurreren en niet hun huidige abonnees kwijt willen raken, heeft fox het goed gedaan. Die aanbieders wilden foxsport goedkoper aanbieden, ook om op deze wijze meer fox abbo's te verkopen. Heeft fox als tegen voorstel neergezet dat de providers niet per doorgifte een bedrag moeten betalen, maar over de totaal aantal abbonnees die ze hebben. Het is niet de taak van fox om die abbos aan de man te brengen voor een provider, daar moeten ze zelf voor zorgen. Op Ziggo na kunnen de andere aanbieders FOX voor een zeer scherpe prijs aan de man brengen.

Nu komt Ziggo er bij kijken, en die dachten, doordat ze gefuseerd zijn met UPC, de oudste rechten te handhaven. Daar door zouden ze geld besparen omdat ze wisten dat fox o pbasis van dekkiungsgraad de uitgiften vrij zouden geven. 

Ziggo heeft denk iets van 600000 of 700000 foxsport abbonees. Keus is aan Ziggo Foxsport duurder aanbieden of een klein bedrag per aansluiting omhoog zodat deze abbonees blijven.

Daarnaast is de verhoging ook ter behoeve onderhoud en vernieuwing van het kabel netwerk. Er word tenslotte veel meer HD uitgezonden en future proof 4k.

 

Ik weet wel dat het nu allemaal goedkoper is dan vroeger.

Toen had je 19 euro kijk en luister geld, 50 euro internet, 15 euro + belkosten per maand

 

En tot op heden heeft voetbal in nederland nog altijd de hoogste kijkcijfers. En als er meer naar de clubs gaat kunnen die clubs weer betere spelers aantrekken met een hoger salaris waardoor er dus weer meer in het euros het staatskastje inkomt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laat ik je laatste zin eruit lichten.

3 uur geleden zei groovy:

En als er meer naar de clubs gaat kunnen die clubs weer betere spelers aantrekken met een hoger salaris waardoor er dus weer meer in het euros het staatskastje inkomt

Die Euro's komen dus uit de verplichte afname van Fox Sport voor  DRIE Euro per maand, betaald door mensen die niet om voetbal gevraagd hebben en er niet naar kijken.

Waarom moet ik als tv kijker extra betalen voor een hoger salaris van een voetballer?

Wordt de F1 de volgende verplichte bijdrage, omdat wanneer het achter de decoder zit in een duur extra pakket er niemand meer kijkt.

Dus in de toekomst maar 5 Euro per maand voor het F1 kanaal?

 

En bij die 3 euro blijft het niet, zo heeft de ervaring geleerd.

In de komende jaren wegens gestegen voetballer salarissen (en alle BoBo's) maart naar 6 Euro of meer?

 

Ik kijk net uit het raam en zie dat vandaag (Zaterdag!) de glasvezel leiding van de stamkabel naar mijn huis wordt "gespoeld".

 

Nog een paar weken, dan heb ik snel glasvezel internet en dan is het dag met die verplichte Eredivisie BV voetbal belasting.

Misschien komt Canaldigitaal ooit nog tot het besef voordat het te laat is, dat dit contract met de (oneervolle) eredivisie het begin van het einde was voor hun bestaan.

 

Modale tweeverdieners betalen via de belasting 500 Euro of meer per jaar voor het kijk en luistergeld.

Voeg daarbij je kabel of provider abonnement van 250 Euro per jaar.

Een aandeel van je dagelijkse boodschappen voor de reclame industrie voor die irritante en langere reclame blokken.

Die 60 Euro per jaar voor voetbal voor iedereen met een tv is de druppel.

 

Op naar Netflix en FTA

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu staat dit nog steeds in de nieuwsberichten...?

waarom?

 

dat is toch helemaal geen nieuws en enkel koren op de molen van de providers met gecertificeerde boxies

de Dreambox is LEGAAL

 

dat waar we juist van bevrijd zijn geworden op EU niveau allereerst en dit jaar op Nationaal niveau

hij heeft gelijk over die media jongleurs, maar dat was niet het thema

 

om een algemene zaak te dienen zou dit topic op slot moeten

  • Bedankt 1

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei ceesv:

Laat ik je laatste zin eruit lichten.

Die Euro's komen dus uit de verplichte afname van Fox Sport voor  DRIE Euro per maand, betaald door mensen die niet om voetbal gevraagd hebben en er niet naar kijken.

Waarom moet ik als tv kijker extra betalen voor een hoger salaris van een voetballer?

Wordt de F1 de volgende verplichte bijdrage, omdat wanneer het achter de decoder zit in een duur extra pakket er niemand meer kijkt.

Dus in de toekomst maar 5 Euro per maand voor het F1 kanaal?

 

En bij die 3 euro blijft het niet, zo heeft de ervaring geleerd.

In de komende jaren wegens gestegen voetballer salarissen (en alle BoBo's) maart naar 6 Euro of meer?

 

Ik kijk net uit het raam en zie dat vandaag (Zaterdag!) de glasvezel leiding van de stamkabel naar mijn huis wordt "gespoeld".

 

Nog een paar weken, dan heb ik snel glasvezel internet en dan is het dag met die verplichte Eredivisie BV voetbal belasting.

Misschien komt Canaldigitaal ooit nog tot het besef voordat het te laat is, dat dit contract met de (oneervolle) eredivisie het begin van het einde was voor hun bestaan.

 

Modale tweeverdieners betalen via de belasting 500 Euro of meer per jaar voor het kijk en luistergeld.

Voeg daarbij je kabel of provider abonnement van 250 Euro per jaar.

Een aandeel van je dagelijkse boodschappen voor de reclame industrie voor die irritante en langere reclame blokken.

Die 60 Euro per jaar voor voetbal voor iedereen met een tv is de druppel.

 

Op naar Netflix en FTA

 

 

Waarom wacht je uberhaupt op die glasvezel verbinding? Je had toch allang alleen netflix en fta kunnen kijken?

 

Hoe kom je in godsnaam op 500 euro per jaar?

Het budget van NPO was is 2017 een kleine 810.000.000 euro

ong 25% van het budget word gehaald uit reclame inkomsten. voor het reken gemak maken we er 200.000.000 euro van

blijft dus 610.000.000 euro over wat van uit de staat moet komen.

Als we even voor het gemak aannemen dat het resterende 610.000.000 van het budget van NPO gehaald word uit de inkomsten belasting, krijg je de volgende reken som.

ong 60% van de nederlanders betaald inkomsten belasting. Kom je uit op ong 10.000.000 personen.

 

610.000.000 / 10.000.000 = 61

 

dat zou bij een gezin uit komen op 122 euro per jaar!

 

van deze 122euro per gezin word alleen het publieke bestel gefinancierd zowel radio als tv.

En reclame bij publieke omroep valt echt mee.

 

Ook hoe kom je aan 60euro per jaar voor voetbal?

Want paar regels er voor heb je het over 3euro per maand komt neer op 36euro per jaar

 

Niemand verplicht jou om ziggo, kpn, canaldigitaal abbo aftesluiten. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het tarief van de omroepbijdrage per huishouden bedraagt in 1999 f 194 omroepbijdrage A (radio en televisie) en f 56 omroepbijdrage B (alleen radio). Provinciale en lokale opslagen bedragen maximaal f 22 (omroepbijdrage A) en f 3,60 (omroepbijdrage B). Bij afschaffing van de omroepbijdrage vervalt deze heffing hetgeen een evenredig voordeel oplevert voor huishoudens die nu omroepbijdrage betalen. Daar staat tegenover dat publieke omroepen vanaf 2000 vanuit algemene middelen worden gefinancierd. Zoals aangekondigd in het Belastingplan 2000 wordt ter compensatie van het vervallen van de omroepbijdrage het belastingtarief in de eerste schijf (1a) met 1,1%-punt verhoogd. Door deze maatregelen wordt de totale opbrengst van de door huishoudens te betalen omroepbijdragen (f 1,4 miljard) gecompenseerd door hogere belastingopbrengsten. Voor vrijwel iedereen met een bovenminimaal inkomen is het partiële effect van de tariefsverhoging f 168.

De inkomenseffecten van de afschaffing van de omroepbijdrage en de dekking vanuit het belastingplan zijn voor verschillende inkomensgroepen weergegeven in de onderstaande tabel. Daarbij is uitgegaan van een gemiddelde omroepbijdrage van f 200 per huishouden.

Voor huishoudens met een minimuminkomen of hoger is het effect in guldens uitgedrukt niet afhankelijk van het inkomen, maar alleen van de samenstelling van het huishouden (tweeverdieners, alleenverdieners of alleenstaand). In die zin is er dus geen sprake van een nivellerend effect. In procenten van het besteedbaar inkomen (zie tabel) is er echter wel sprake van een afnemend effect naarmate het inkomen hoger wordt.

 

En dat was in 1999.

 

Je betaalt nog steeds 1,1%, per werkend gezinslid, en de bedragen zijn ondertussen in Euro's.

Alleen heeft de regering bepaald dat de omroepen niet meer dit gehele bedrag uitgekeerd krijgen maar nog slechts een gedeelte van het geïnde bedrag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...