Ga naar inhoud


Bezit dreambox illegaal?


The Librarian

Aanbevolen berichten

Citaat
Citaat

Dreamboxen in Enschede op zwart na inval politie
ENSCHEDE - De politie Enschede heeft dinsdagmorgen een inval gedaan bij een winkel in Enschede vanwege de verkoop van dreamboxen. Dat zijn kastjes waarmee consumenten illegaal alle tv-zenders kunnen ontvangen. Volgens de politie gaan de zenders binnenkort op zwart.

 

Joost Dijkgraaf 24-01-18, 13:40 Laatste update: 13:42 

Afnemers van illegale dreamboxen kijken voor een aanzienlijk lager bedrag per jaar televisie dan via de officiële aanbieders.  Ze betalen vaak een vast bedrag per jaar voor de ontvangst van een volledig zenderpakket van Ziggo. 

De politie zegt dat het Enschedese bedrijf Euro Global, gehuisvest aan de Emmastraat, honderden van die zogeheten dreamboxen verkocht.

Naast illegale software werd er ook administratie in beslag genomen. Afnemers moeten vrezen dat hun beeld binnenkort op zwart gaat, omdat de politie zegt diverse servers plat te gaan leggen. 

Er zijn geen verdachten aangehouden. Wel zullen er de komende tijd diverse mensen uitgenodigd worden om te verklaren over hun aandeel in deze zaak.

Bron: https://www.tubantia.nl/enschede/dreamboxen-in-enschede-op-zwart-na-inval-politie~a57d1038/

inleveractie: 

 

aangepast door The Librarian
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het hebben van een legale dreambox is uiteraard geen enkel probleem. Gebruik met eigen lokale kaart(en) i.c.m. softcam of CI is gewoon legaal.

 

Een illegale box (clone) is ook niet illegaal voor de consument.

 

Gewoon je CCcam.cfg aanpassen en je c-lijn wissen. Softcam herstarten. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Iedereen die het inlevert, wordt niet vervolgd voor het strafbare feit.

De mensen die “vergeten” om de box in te leveren, lopen de kans wel vervolgd te worden. Inleveren kan tot 1 maart 2018.

Dat is ook juist het probleem dat ik heb met dit soort berichtgevingen.

 

de politie claimt dat het bezit van een dreambox verboden is.

Citaat

Politie roept Twentenaren op dreambox in te leveren: 'Bezit is strafbaar'
ENSCHEDE - Twentenaren die thuis een zogenoemde dreambox hebben staan worden door de politie dringend verzocht deze in te leveren. Eerder deze woensdag deed de politie een inval in een winkelpand aan de Emmastraat in Enschede, waar de kastjes met illegale software werd verkocht. Wie een dreambox in bezit heeft, maakt zich schuldig aan een strafbaar feit.

Bjorn Weinreder 24-01-18, 19:51 Laatste update: 20:00 

Bron: https://www.tubantia.nl/enschede/politie-roept-twentenaren-op-dreambox-in-te-leveren-bezit-is-strafbaar~a76ff507/

in het facebook bericht wordt dat al afgezwakt tot Dreamboxen met illegale software.

Citaat

Hierbij verzoeken wij iedereen die beschikt over een dreambox/setupbox met daarop illegale software, dit in te leveren bij het politiebureau in Enschede, Hengelo, Almelo, Nijverdal of Oldenzaal. Iedereen die het inlevert, wordt niet vervolgd voor het strafbare feit. De mensen die “vergeten” om de box in te leveren, lopen de kans wel vervolgd te worden. Inleveren kan tot 1 maart 2018

maar ik heb nog nooit gehoord dat het bezit van een dreambox (met welke firmware of softcam dan ook) verboden is, het connecten met en gebruikmaken van een payserver is een ander verhaal, maar stel dat ik alleen inhouse share (woonkamer <--> slaapkamer) dan is dat toch volledig legaal??

 

Al met al vindt ik de berichtgeving nogal suggestief, en het lijkt gericht op het "bangmaken" van mensen, om ze zo een dreambox te laten inleveren terwijl daartoe geen enkele wettige aanleiding voor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is natuurlijk ook zeer handig als 5 mensen hier daadwerkelijk schuld aan bekennen en hem terug brengen.

zo bouwen ze netjes een zaak op tegen de winkel/eigenaar.

 

Maar goed het is allemaal logisch toch, gewoon vanuit een winkel dit te gaan verkopen.

dat het nu pas gebeurt is het vreemde ervan.

 

 

En ze melden het zeker verkeerd, want de box is niet illegaal.

met me auto mag ik ook geen 200 rijden, maar als ik me aan de regels houd wel.

gewoon je decoder met kaart en er is niks aan de hand.

 

 

 

aangepast door Satfreaked

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Satfreaked:

Maar het is natuurlijk ook zeer handig als 5 mensen hier daadwerkelijk schuld aan bekennen en hem terug brengen.

zo bouwen ze netjes een zaak op tegen de winkel/eigenaar.

 

Maar goed het is allemaal logisch toch, gewoon vanuit een winkel dit te gaan verkopen.

dat het nu pas gebeurt is het vreemde ervan.

 

 

En ze melden het zeker verkeerd, want de box is niet illegaal.

met me auto mag ik ook geen 200 rijden, maar als ik me aan de regels houd mag ik er wel mee rijden.

gewoon je decoder met kaart en er is niks aan de hand.

 

 

 

 

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zelfde verhaal weer 

altijd de dreambox terwijl er veel meer boxen zijn die dit trucje kunnen legio 

en ja het is niet handig om dit in de winkel te verkopen 

maar dat heb ik vaker mee gemaakt 

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag is of het werkelijk om Dreamboxen gaat of om goedkopere enigma ontvangers of clonen.

 

Een ontvanger op zich is niet illegaal, clonen uitgezonderd, maar kan wel in beslag genomen worden wanneer die ingericht is en toegepast wordt voor illegaal gebruik wat strafbaar is gesteld.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het verkopen van clones is uiteraard wél illegaal en dat (gebruiken en verkopen) van cardsharing illegaal is behoeft denk ik niet heel veel meer uitleg ;)

 

Als ze zich daar daadwerkelijk schuldig aan hebben gemaakt hoop ik dat ze daarvoor passend gestraft worden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Illegale dreamboxen mogen ook bij mij worden ingeleverd, dan zal ik er persoonlijk op toezien dat ze worden doorverkocht  vernietigd.

 

:cool:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

linux boxen in het algemeen zijn niet illegaal. 

software er op is ook niet illegaal. 

Kijken naar content waar normaal voor betaald moet worden zonder betalen mag niet. 

Zetting lijsten op box zetten mag maar als daar iptv streams bij zijn die niet zuiver zijn mag je daar niet naar kijken. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei luisteraar:

software er op is ook niet illegaal. 

Kijken naar content waar normaal voor betaald moet worden zonder betalen mag niet. 

Zetting lijsten op box zetten mag maar als daar iptv streams bij zijn die niet zuiver zijn mag je daar niet naar kijken. 

Het betreft in dit geval uiteraard speciale software waarmee je via internet via een speciale server van een tussenpersoon zonder smartcard toegang krijgt tot zenderpakketten. Trek de internetkabel los en je weet genoeg.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...