Ga naar inhoud


Bezit dreambox illegaal?


The Librarian

Aanbevolen berichten


Het verkopen/aanbieden van een technische omzeiling om toegang te krijgen tot gecodeerde kanalen zonder toestemming van een Provider is een economisch delict het maakt niet uit of dit nu een Dreambox, Clone of een ander merk Linux doosje is.

 

Het OM wil  door een persbericht zoveel mogelijk boxen binnenhalen om een haalbaar proces te kunnen voeren tegen de aanbieder.

Eigenlijk een luie/simpele weg  door te zeggen als je de box voor gestelde datum inlevert word je niet strafrechtelijk vervolgd... Ze vertellen er niet bij dat de TV-Provider misschien een civiele procedure tegen je kan starten omdat je  hebt gekeken naar de gecodeerde kanalen die zij aanbieden zonder daarvoor te betalen. Box inleveren bij de Politie betekend : Naam en adres gegevens zijn bekend en dus ook automatisch bij de TV-Provider.

 

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals torrent legaal is, maar je mag geen onbetaalde content ermee downloaden.

Mijn scooter is legaal, totdat ik hem opvoer om sneller te rijden dan 45 cq. 25 Km/h.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap niet wat er Illegaal is

7 minuten geleden zei luisteraar:

Mijn auto is illegaal hij kan op de snelweg harder rijden dan de toegestane snelheid. 

 

Ik snap niet wat dit met een Dreambox te maken heeft.  Jouw auto is toch toegelaten door de RDW op de Nederlandse openbare weg ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is jouw auto illegaal deze heeft toch een kenteken ? 

Als je technische aanpassingen maakt aan een auto of een scooter dan dient deze  ter keuring aangeboden worden bij de RDW anders ben je niet verzekerd als je een ongeluk veroorzaakt.

 

We dwalen af van het onderwerp on topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeg ik toch de hele tijd mijn auto is legaal ook al kan hij harder rijden dan toegestaan. 

De software is ook legaal ook al kan hij toegang geven tot kostenloos kijken. 

Het bezit van keukenmes is legaal ook al kan je ermee moorden. 

Het hebben van een zender settingslijst met illegale iptv streams is legaal als maar niet kijkt

Het wordt pas illegaal als de houder illegale dingen er mee doet. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei luisteraar:

Mijn auto is illegaal hij kan op de snelweg harder rijden dan de toegestane snelheid. 

 

Nu zeg je dat je auto legaal is in het vorige bericht zei je Illegaal :)

 

Een Dreambox mag je in je bezit hebben zolang als je er maar geen Illegale activiteiten mee uithaalt.

Maar waarom zou je een Dreambox kopen als je alleen maar de FTA-Kanalen er mee kan kijken dat doet niemand.

De Smartkaart moet erop willen draaien en dan zet je er een Softcam in dan maak je een technische aanpassing op een niet gecertificeerde box om mee te kijken.

 

 

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Avalon:

Maar waarom zou je een Dreambox kopen als je alleen maar de FTA-Kanalen er mee kan kijken dat doet niemand.

Ik kijk alleen fta heb een linux box omdat die kan opnemen en streamen naar slaapkamer.

Heb auto even als illegaal aangegeven omdat die meer kan dan toegestaan om aan te geven dat

het iets kunnen niet automatisch illegaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gecertificeerd zijn van een ontvanger slaat alleen op het feit dat men garantie geeft op de werking van de smartcard in de box, verder niets.

Een softcam illegaal noemen , denk het niet. Het wordt pas illegaal als er aan wan sharing gedaan wordt.

 

Anders zou je direct alle SAT shops kunnen sluiten, die verkopen geen ontvanger meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

niemendal "speciale software"

gewoon een C lijntje plaatsen volstaat.

heft dus niets met software te maken, en alles met de 'configuratie' van die software

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een erg oude koe uit de sloot trekken dat doe je enkel om er een stoofpot van te maken

een lekker potje auwehoeren dus

 

dit thema wat legaal is of niet is reeds uitgebreid besproken toen WAN sharen van abonnementen bekend raakte bij de kopers

Dream Property GmbH heeft geen enkele certificaten voor gebruik van Paytv Smartcards en is dus enkel geschikt voor FTA zender ontvangst of thuisstudie en/of hobby.

Die er een CI -cam in gebruiken en of een softcam die studeren net als de wetenschap studeert naar het cloonen van apen Zhong Zhong en Hua Hua .

Thuisstudie en wetenschappelijk onderzoek is nog steeds niet verboden mits...

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski,

uw antwoord raakt wal noch kant.

volgens uw redenering zijn dan ook alle auto's die sneller dan 130 rijden illegaal, want geen enkele auto kan een toelating voorleggen dat deze sneller mag rijden dan de wettelijk toegestane snelheid. O ja, enkel studenten en wetenschappers mogen dus in de toekomst nog een auto kopen voor thuisstudie en wetenschappelijk onderzoek ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zullen we om te beginnen auto's buiten deze discussie laten, die zijn bij deze off topic verklaard in dit onderwerp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...