Ga naar inhoud


Bezit dreambox illegaal?


The Librarian

Aanbevolen berichten


Daarnaast, woekeren komt voort uit het verstrekken van leningen tegen een veel te hoge rente aan mensen die geen andere uitweg zien. Als je spreekt over woekerprijzen dan zou je het kunnen hebben over artikelen waar men niet buiten kan. Daar hoort een sat ontvanger niet bij. Daar is het gewoon wat de gek ervoor geeft. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei ceesv:

Denk eens na voordat je iets opschrijft.

 

 

Ik blijf even stil...

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Closed Source en openbaar gaat niet samen... Maar dikke kans dat je in China voor een paar Yuan in de provincie een DM800HD-PVR source kunt kopen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Te vaak in China geweest, ik heb voorkennis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of een Dreambox illegaal is of niet,

 

Een echte Dreambox is een legale ontvanger, ontwikkeld in Duitsland.

Als enigma ontvanger kan je er verschillende images op draaien welke elke hun eigen mogelijkheden hebben.

Net als met elk voorwerp op aarde kan je de ontvanger ook oneigenlijk gebruiken, hetgeen je een conflict kan opleveren met de justitie.

 

In China zijn nagemaakte, clone, ontvangers van dit merk in productie, welke illegaal zijn wanneer je die in de handel brengt.

Deze goedkope namaak ontvangers worden meestal toegepast in illegale share netwerken.

Tijdens mijn reizen in China heb ik zelf kunnen constateren hoe clones ingeburgerd zijn in dit land.

 

Bij terugkeer thuis heb ik in mijn ooghoeken kunnen waarnemen hoe de douane omgaat met clone invoer in Europa.

Betrapte collega's kregen een kruisje achter hun naam en werden bij elke terugkomst in Europa uit de rij gehaald voor een uitgebreide controle op de inhoud van hun koffers.

 

Facit!

 

Een Originele Dream Media geproduceerde ontvanger is niet illegaal.

Een Clone of een Dream waarmee illegale handelingen worden verricht is strafbaar.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2018 om 21:03 zei ceesv:

Of een Dreambox illegaal is of niet,

 

Een echte Dreambox is een legale ontvanger, ontwikkeld in Duitsland.

Als enigma ontvanger kan je er verschillende images op draaien welke elke hun eigen mogelijkheden hebben.

Net als met elk voorwerp op aarde kan je de ontvanger ook oneigenlijk gebruiken, hetgeen je een conflict kan opleveren met de justitie.

 

In China zijn nagemaakte, clone, ontvangers van dit merk in productie, welke illegaal zijn wanneer je die in de handel brengt.

Deze goedkope namaak ontvangers worden meestal toegepast in illegale share netwerken.

Tijdens mijn reizen in China heb ik zelf kunnen constateren hoe clones ingeburgerd zijn in dit land.

 

Bij terugkeer thuis heb ik in mijn ooghoeken kunnen waarnemen hoe de douane omgaat met clone invoer in Europa.

Betrapte collega's kregen een kruisje achter hun naam en werden bij elke terugkomst in Europa uit de rij gehaald voor een uitgebreide controle op de inhoud van hun koffers.

 

Facit!

 

Een Originele Dream Media geproduceerde ontvanger is niet illegaal.

Een Clone of een Dream waarmee illegale handelingen worden verricht is strafbaar.

 

 

 

Toen ik een jaar of acht geleden mijn DM500HD kocht voor (toen) 350 euro stond er keurig netjes op de verzegelde verpakking made in China.

 

Zou het kunnen zijn dat de originele ontvangers en de clone uitvangers uit dezelfde fabriek komt?

 

Wat wel apart is dat sindsdien de prijzen van originele Dreamboxen enorm zijn gekelderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ kiekkiek, Dat heeft volgens mij meer te maken met de ontbrekende ondersteuning van diverse imagebouwers.

Onder andere had OpenPli haar handen afgetrokken van de dream multimediaproducten waardoor het voor de consument minder makkelijk werd om de boxen te voorzien van app's e.d..

Zelf ben ik nooit echt fan geweest van de dreamboxen en zodra de VU+ boxen op de markt kwamen ben ik overgestapt.

En, ja, dat had te maken met de prijs/kwaliteit verhouding..

 

Inmiddels kijk ik gewoon legaal braaf met mijn legale abbo naar het nieuws via mijn ogenschijnlijk illegale VU+ Zero 4K, waarbij ik gebruik maak van een softcam die dus illegaal blijkt te zijn.

Maar voor mij geen gare ziggo mediabox waarbij het zappen een drama is, of een M7 doos wat in feite niet veel beter is.

 

Even offtopic, als het mag: Het is maar goed dat tv toestellen en kabel/m7 boxen niet met enigma2 draaien, want dan waren wellicht alle " illegale" dreamboxen ook overbodig geworden.

(dreamboxen, als in verzamelnaam voor alle linuxdoosjes op de markt)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

het nieuws over misbruik is zo als enkelen ook reeds schreven oud nieuws en heeft niet met een merknaam van doen

het blijven door zeveren over iets wat niet aan de orde is heeft geen enkele waarde en volgt weer de off topic mening rubriek.

 

a.u.b. topic sluiten a.u.b.

 

Eens :cool:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...