Ga naar inhoud


NPO Start in Opera nu HbbTV geen gemist meer heeft


leor888

Aanbevolen berichten

Na 11 febr zijn er blijkbaar geen uitzending gemist programma's meer op HbbTV op NPO.

Op de  PC draai ik NPO Start Plus (dus tegen betaling) maar aangezien ik geen streaming contact heb met de Solo2 en de PC dacht ik ook op de Solo2 NPO start te selecteren in de Opera browser. Maar daar gebeurt niets.

Zijn er andere oplossingen? Is er bijv. een andere browser die wel NPOStart kan weergeven of een NPO Start plug in?

Ik draai VTI met laatste (18/2) updates. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de PC met Gemist Downloader het gewenste programma downloaden naar de opname map op de Solo 2, daarna of zelfs tijdens het downloaden gewoon afspelen hetzelfde als elk opgenomen programma.

https://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemde club daaro

Citaat

Disclaimer

GemistDownloader is een onderdeel van HelpdeskWeb.nl en heeft IN GEEN ENKEL OPZICHT connecties met Nederlandse Publieke Omroep, RTL Nederland, SBS Nederland, MTV Networks en/of Google Inc.. Gebruik van dit programma is geheel op eigen risico; HelpdeskWeb is niet verantwoordelijk. Deze voorwaarde staat ook beschreven in het installatiebestand en in GemistDownloader zelf.

 

maar dat is denk ik niet wat leor888 vraagt

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Alex1970:

Op de PC met Gemist Downloader het gewenste programma downloaden naar de opname map op de Solo 2, daarna of zelfs tijdens het downloaden gewoon afspelen hetzelfde als elk opgenomen programma.

https://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/

Oh ja, dat programma had ik niet aan gedacht, al een tijd niet meer gebruikt. Het is een redelijke work around.

Bedankt.

 

Liefst zou ik direct op de solo2 kunnen kijken, dus als er andere oplossingen zijn houd ik me aanbevolen
 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wel wat je zou willen.

Je zou Open Uitzending Gemist nog kunnen proberen, maar al die methodes hebben bij mij regelmatig niet gewerkt.

HbbTV wordt al maanden maar op 1/3 van het scherm getoond, maar ik heb het maar opgegeven daar een vraag over te stellen op het OpenPLi forum. Het zal waarschijnlijk toch wel aan mij liggen.

Open Uitzending Gemist laat m'n box soms crashen.

En dan nog bovendien: Je kan niet door-officier terugspoelen en programma's zijn maar beperkt terug te kijken. Eenmaal gedownload met Gemist Downloader en je kan het eeuwig bewaren, als je zou willen.

Nog beter is dan natuurlijk gewoon opnemen, maar dan ga ik nog verder off topic.

Tja, en @Tonskidutch een vreemde club? Vooralsnog kunnen ze al jaren heel veel "gemist"-sites aan, ondanks dat deze sites geregeld wijzigen (hetgeen waarom bijv. Open Uitzending Gemist crasht en men dacht ik bij PLi het opgegeven hebben om de plugin bij te houden) en ook nog YouTube. Ik vind het een geweldig programma!

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Alex1970:

HbbTV wordt al maanden maar op 1/3 van het scherm getoond, maar ik heb het maar opgegeven daar een vraag over te stellen op het OpenPLi forum. Het zal waarschijnlijk toch wel aan mij liggen.

Dat staat gewoon beschreven in de OpenPli  wiki inclusief de oplossing:

 

"If you don't see the HbbTV content full screen but in the left upper corner of the screen you can modify a setting in the Modify PLi-FullHD plugin available in the feed to see it full screen again. In this plugin set the OpenOpera scale for skin option to FullHD"

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed lees slaat dat op RC 6.0.
Als ik doe wat daar staat zijn de graphics van hbbTV inderdaad fullscreen, maar als ik een uitzending terugkijk, weer in de linkerbovenhoek van het scherm.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2018 om 17:04 zei Tonskidutch:

Gebruik van dit programma is geheel op eigen risico

Alex1970,

ik citeer nog eens hierboven de plek die mij "zorgen baart", meer dan dat is het niet

Dus, is dit nu een legaal doorgeefluik of iets anders?

Dat is de kern van mijn opmerking en dus vraag... gebruik van een wapen of sigaretten is ook op eigen risico

;)

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, hoe moet ik dat weten?

Ik ben geen jurist en heb ook geen belang in of ben betrokken bij de ontwikkeling van Gemist Downloader.

Je kan het eens op hun eigen forum vragen?

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...