Ga naar inhoud


telenet wordt eigenaar van 4, vijf en zes


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Telenet neemt De Vijver Media volledig over. De andere aandeelhouders Mediahuis en Waterman & Waterman (Wouter Vandenhaute en Erik Watté) verkopen hun belang van respectievelijk 30 en 20 procent in De Vijver. Hiermee wordt Telenet de enige aandeelhouder van de commerciële zenders Vier, Vijf en Zes en van productiehuis Woestijnvis. Financiële details worden niet meegedeeld.

Het was al langer bekend dat Telenet aasde op een groter belang in De Vijver Media. Vorige maand bevestigde Telenet-topman John Porter dat hij constructieve gesprekken voerde met de andere aandeelhouders. Nu is er dus een akkoord, al moeten de mededingingsautoriteiten wel nog hun goedkeuring geven. Wouter Vandenhaute blijft aan als voorzitter van De Vijver Media.

“Door alleen eigenaar te worden van drie zenders en een productiehuis zal Telenet nog meer en sneller kunnen inspelen op vernieuwingen op gebied van kijkervaring of reclame”, luidt het. “Het kijkgedrag van de consument verandert en zenders moeten opboksen tegen mondiale contentaanbieders als Netflix of Amazon. Deze investeren massaal in nieuwe series en films en in technologieplatforms om deze beschikbaar te maken, en leggen de lat erg hoog. Daarnaast zien lineaire televisiezenders een verschuiving van tv-advertising naar online advertising waar wereldspelers als Google en Facebook de dienst uitmaken.”

 

Meer programma’s op verschillende manieren aanbieden

Door de volledige controle over De Vijver te verwerven, krijgt Telenet deze hele keten in handen. Nu al lanceert het bedrijf prestigieuze reeksen zoals ‘Chaussée d’amour’ of ‘De Dag’ eerst op zijn eigen decoder in Play of Play More, alvorens ze op de reguliere kanalen los te laten. In de toekomst zouden zulke reeksen geïntegreerd kunnen worden in een digitaal luik met een bijhorende advertentiestrategie. Telenet bevestigt met De Vijver Media te willen werken aan nieuwe manieren om meer programma’s op meer verschillende manieren aan eindgebruikers aan te bieden en daarmee een belangrijke partner van adverteerders te blijven.

Het bedrijf beklemtoont ook dat de overname niet zal leiden tot een verandering in de overeenkomsten met andere televisiezenders. Wouter Vandenhaute beklemtoont op zijn beurt dat de volledige overname van De Vijver Media door Telenet de beste garantie is voor een succesvolle toekomst. “Telenet beschikt over de middelen en de knowhow om SBS en Woestijnvis in dit wijzigende landschap te gidsen. Voor mij persoonlijk is het een dubbel gevoel om als aandeelhouder de droom waar we begin 1997 mee gestart zijn, los te moeten laten. Het is een afscheid, maar geen vaarwel, want ik wil me ook in het nieuwe verhaal blijven inzetten.” 

 

bron : het laatste nieuws

en nu maar hopen dat telenet zich niet gaat toeleggen op exclusiviteit van distributie .........

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

2 uur geleden zei Jean-Claude:

en nu maar hopen dat telenet zich niet gaat toeleggen op exclusiviteit van distributie .........

 

 

Dat zou dan wel erg dom zijn, want buiten een paar topprogramma's als de Mol en De Slimste Mens vallen de kijkcijfers bij al die zenders behoorlijk tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat Telenet belang heeft bij exclusiviteit van deze zenders.

Dat zou de reclame-inkomsten geen goed doen.

 

Of ik het goed of slecht vind?

Persoonlijk heb ik liever dat aanbieders van het signaal geen content aanbieden, maar als het dat is of het verdwijnen van die zenders, dan toch maar liever dat laatste.

Vooral 'De Mol' (een programma dat ook in Vlaanderen uitgevonden is) zou ik toch niet graag zien verdwijnen.

Het is een duur format, want indertijd zat het bij de VRT, en die zijn er na een paar seizoenen mee gestopt omdat het zo kostelijk was.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merkwaardig dat telenet dit overneemt. als je de berichten van enige tijd mag geloven, dan wordt er steeds minder regulair gekeken :confused:?

Dit zijn absoluut geen zenders om naar te kijken. Ik keek even mee naar zeg eens euch, en een programma van 30? minuten, 2X onderbroken van reclame.

Of het zou zo moeten zijn, dat telenet een online platform maakt voor deze zenders, of een light versie van hun yelo, met rechtstreekse uitzendingen, en hun programma's op aanvraag een soort on demand.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Commerciële tv is dood het reclame budget wat vroeger naar tv ging wordt nu gedeeld met reclame over internet. 

Het zou mij niet verbazen dat ze 0 euro voor de aandelen betaald hebben. 

Heb ergens vernomen dat tegenwoordig de provider Nederlandse rtl moeten betalen voor doorgifte, in nl zal ook het doek vallen van de commerciële zenders. 

Om een vergelijking uit te breiden de Duitse commerciële zenders zijn ook aan het piepen zij proberen nog geld te vangen vanuit de Duitse omroep bijdrage. 

Internet is dus de grote winnaar. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei sattv4iedereen:

Merkwaardig dat telenet dit overneemt. als je de berichten van enige tijd mag geloven, dan wordt er steeds minder regulair gekeken :confused:?

Dit zijn absoluut geen zenders om naar te kijken. Ik keek even mee naar zeg eens euch, en een programma van 30? minuten, 2X onderbroken van reclame.

Of het zou zo moeten zijn, dat telenet een online platform maakt voor deze zenders, of een light versie van hun yelo, met rechtstreekse uitzendingen, en hun programma's op aanvraag een soort on demand.

Als ik sommigen hoor, vraag ik mij op de duur af welke zenders er wel nog de moeite zijn om te bekijken.

Ik zal het anders zeggen, kun je je voorstellen dat het TV Vlaanderen pakket zonder Vier, Vijf en Zes zou bestaan?

Ik denk niet dat ze er nog veel van zouden kunnen slijten.

Een programma als "De Mol" is toch fantastisch?

Dat het dan onderbroken wordt door reclame is niet leuk, maar is ook zo bij andere commerciële zenders.

Nu ja, ik veronderstel dat die ook weg mogen wat jou betreft.

Stel je voor : een pakket zonder VTM, 2Be, Vier, Vijf, Zes.

Wie gaat er dat nemen?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet ik niet in nl bedruipte de rtls zich zelf sinds een paar jaar moet betaald worden. helemaal in begin van sat betaalde sky de kabelaar voor doorgifte. kan alleen melden van horen zeggen. 

De Duitse prive zenders bedruipen zich zelf nu proberen ze ook geld voor doorgifte te krijgen. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hen te doen om je poen en privacy

 

Door de volledige controle over De Vijver te verwerven, krijgt Telenet deze hele keten in handen. Nu al lanceert het bedrijf prestigieuze reeksen zoals ‘Chaussée d’amour’ of ‘De Dag’ eerst op zijn eigen decoder in Play of Play More, alvorens ze op de reguliere kanalen los te laten. In de toekomst zouden zulke reeksen geïntegreerd kunnen worden in een digitaal luik met een bijhorende advertentiestrategie

 

Via je klantenkaarten bij verschillende winkelketens bekomt men je aankoop profiel en deze gegevens die weliswaar privé zijn worden doorverkocht en gebruikt om persoonlijke reclame naar je toe te sturen, de aangekochte zenders zijn voor deze doeleinden goed in te zetten, echter men moest eerst volledige eigenaar worden om deze praktijken te kunnen doorzetten.

 

Is er eigenlijk iemand vragende partij om dit allemaal te ondergaan.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is het elders anders?

Wat gebeurt er allemaal met de gegevens van mijn aankopen in de supermarkt, die via de klantenkaart gelogd worden?

Wat gebeurt er met al die cookies op al die websites?

Wat doen andere aanbieders (Orange, Proximus, TV Vlaanderen, ...) met je gegevens?

Ik vind het niet leuk, maar erger dan bij de rest lijkt het mij ook weer niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Transparantie is een eis nu, ook voor blinde volgers.

 

Staatssecretaris Bart Tommelein kondigde echter reeds aan dat hij voor een aantal maatregelen niet zal wachten tot dit tijdstip. Hij werkt nu aan een wetsvoorstel dat de bevoegdheden van de Belgische Privacycommissie dit jaar nog moet uitbreiden en haar meer armslag moet geven. Zij moet een pro-actief, oordelend orgaan worden, dat rechtstreeks sancties kan opleggen waar nodig.

Wist u dat:

  • Uw onderneming zelf verantwoordelijk is voor de naleving van de privacy reglementering en dat u zal moeten kunnen aantonen dat uw onderneming de privacy wetgeving naleeft?
  • Individuen zich gaan kunnen verenigen en collectieve vorderingen instellen via representatieve organen, zoals consumenten beschermingsorganisaties, om hun privacy rechten af te dwingen?
  • De privacy commissie rechtstreekse bevoegdheden krijgt, waaronder de bevoegdheid uw onderneming te onderwerpen aan een audit en rechtstreekse boetes zal kunnen opleggen?
  • Deze boetes kunnen oplopen tot €20.0000

    Regels van kracht vanaf 2018

    Ondernemingen moeten privacy dus beschouwen als een reëel risico, met belangrijke implicaties zowel voor de werking van hun business als voor hun reputatie. Daarom zullen ondernemers de regels vrij snel dienen te implementeren. De nieuwe verordening krijgt immers rechtstreekse werking en zal rond de zomer van 2018 in heel Europa van toepassing zijn.

 

http://trends.knack.be/economie/ondernemen/8-misverstanden-over-de-nieuwe-europese-privacywet/article-opinion-818197.html

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik opmaak uit bovenstaand is dat ze minder inkomsten overhouden aan lineair tv kijken en dus via andere manieren inkomsten willen genereren.

Het enige doel is om de kijker zoveel mogelijk reclame door de strot te drukken.

On demand kijken is daar ideaal voor.

Eerst reclame en dan je programma.

Kan niet geskipt worden.

Ideaal


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...