Ga naar inhoud


telenet wordt eigenaar van 4, vijf en zes


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Voor diegene die het overzicht kwijt waren hoe dit werkt....

 

http://www.libertyglobal.com/our-companies.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Liberty_Global

 

En ja, dat is hetzelfde bedrijf van UPC NL in 2000 etc etc. Natuurlijk hebben ze ook content/reclame inkomsten nodig, en dat hebben ze dus ook..

 

 
John C. Malone

 

 

Dit is strategie en geen toeval

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

1 uur geleden zei Gerard 76:

On demand kijken is daar ideaal voor.

Eerst reclame en dan je programma.

Kan niet geskipt worden.

Ideaal

 

Gewoon die boel niet bekijken hé.

 

Dan zal het rap gedaan zijn, want de adverteerders willen natuurlijk zoveel mogelijk kijkers.

 

Neem bijvoorbeeld Sports Late Night op Vier. Wordt drie keer onderbroken voor reclameblokken. Véél voor een programma van pakweg 30'. De enige manier waarop je dus naar dit programma kan (moet?) kijken is met tien of vijftien minuten vertraging. Dan spoel je de reclame telkens door. Hetzelfde geldt voor De Mol, The Voice (op VTM) en noem maar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch heel eenvoudig de comerciele zenders hebben het moeilijk voldoende reclame geld te ontvangen.

Als de commerciele zenders ten onder gaan heeft telenet geen product om door te geven aan hun klanten.

Geen product geen klanten geen inkomsten RIP.

Nu produceren ze zelf het product.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die overname kan mij eigenlijk geen worst schelen.

Echter.....

 

Het is Liberty Global.  En dat zijn dezelfde mensen die een vuile streek geleverd hebben met het HBO verhaal....

En eigenlijk is het hier nog eenvoudiger.  Je begint met een zodanige hoge doorgifte vergoeding te vragen die Proximus en TVV nooit willen betalen.  Waarna de zenders dus alleen exclusief op Telenet te zien zullen zijn....

 

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Tripleboy:

Transparantie is een eis nu, ook voor blinde volgers.

Ik voel mij helemaal geen blinde volger, hoor.

Ik zeg alleen dat ik niet 1 leverancier demoniseer.

Gebrek aan privacy is al jaren een probleem, en heus niet alleen bij Telenet.

Weet je echt wat er met al je data gebeurt bij TV Vlaanderen, bij Proximus, bij Delhaize, Colruty, etc. en ga je er ook mee akkoord?

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Kabeltje87:

Die overname kan mij eigenlijk geen worst schelen.

Echter.....

 

Het is Liberty Global.  En dat zijn dezelfde mensen die een vuile streek geleverd hebben met het HBO verhaal....

En eigenlijk is het hier nog eenvoudiger.  Je begint met een zodanige hoge doorgifte vergoeding te vragen die Proximus en TVV nooit willen betalen.  Waarna de zenders dus alleen exclusief op Telenet te zien zullen zijn....

 

 

Willy

Daar geloof ik niets van.

Het gaat hier om zenders die zich richten naar het grote publiek, niemand heeft er belang bij dat heel exclusief te maken.

Maar goed, het is weer het gewone demoniseer.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei zzzzzz:

Ik voel mij helemaal geen blinde volger, hoor.

Ik zeg alleen dat ik niet 1 leverancier demoniseer.

Gebrek aan privacy is al jaren een probleem, en heus niet alleen bij Telenet.

Weet je echt wat er met al je data gebeurt bij TV Vlaanderen, bij Proximus, bij Delhaize, Colruty, etc. en ga je er ook mee akkoord?

 

 

Bij een bedrijf als Telenet betaal je dubbel, nu met de nieuwe wetgeving kan je eindelijk zien wat er met je data gebeurt (als je wat moeite wil doen)

En ook belangrijk zonder uw toestemming mag het niet meer.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Tripleboy:

 

Bij een bedrijf als Telenet betaal je dubbel, nu met de nieuwe wetgeving kan je eindelijk zien wat er met je data gebeurt (als je wat moeite wil doen)

En ook belangrijk zonder uw toestemming mag het niet meer.

Goed, dan gaan we dus eens zien wat al die andere bedrijven doen.

Geloof je nu echt dat die heiliger zijn dan de paus?

Ik heb er ook geen problemen mee dat ze allerlei datawinning verbieden.

Alleen denk ik niet dat Telenet dat als enige gaat voelen.
Zo naïef ben ik niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja, voor zij die denken dat TV Vlaanderen heiliger is dan de paus :huh:

Dit staat onder andere in hun klantenvoorwaarden voor het product digitale TV. :

 

TV VLAANDEREN verwerkt deze persoonsgegevens in het kader van de volgende doeleinden

(hele lijst van zaken, en dan...)

 

- (direct)marketing doeleinden;

- om aan de Klant andere Diensten of Producten voor te stellen; en

- het op automatische wijze verwerken van persoonsgegevens bestaande uit het maken van analyses gericht op het categoriseren van gegevens over personen en groepen, en het toepassen van deze categorieën op een persoon (profilering).

- TV VLAANDEREN kan zich op derden beroepen om gegevens te verkrijgen die betrekking hebben op de Klant met als doel ofwel zich te verzekeren van de juistheid en de volledigheid van de gegevens die vervat zijn in haar databanken, ofwel om kredietwaardigheidscontrole, bestrijding van fraude en wanbetaling, marktonderzoeken, marketingacties of direct marketing uit te (laten) voeren.

 

Dus zijn die dan zo heilig?

Ik denk dat er inderdaad nood is aan meer regulering want ik vind het ook niet leuk dat er van alles bijgehouden wordt, maar je ziet dat anderen het ook doen.

En die regulering zou toch wat verder mogen gaan dan de telecom.

Wat gebeurt er allemaal met mijn gegevens van mijn klantenkaarten, en wat met het gebruik van apps op je smartphone, enz.

En wat mij betreft is "recht op informatie" niet voldoende, want al die bedrijven zetten in hun voorwaarden dat als je hun product of dienst wilt gebruiken je verplicht bent om hun voorwaarden te aanvaarden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me in feite gelijk, wat er met vier,vijf en zes, en met andere commerciële rotzooi gebeurd.

Ik kijk enkel "verplicht" mee naar die commerciële rotzooi, en ik besef, dat ik niks mis.

Ik ben aan het verhuizen, en heb hier zelfs geen kabeltv meer. Mis ik iets? Nee.

Als ze steeds de reclame onderbreken om het vervolg van een programma te tonen, mogen ze die steken, waar de zon nooit schijnt.

Het zal me een ... wezen als ze wel of niet exclusief komen bij telenet, of als ze teloor gaan.

Kiespijn is leuker, dan naar die rotzooi te kijken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor of tegen commerciële zenders is één zaak.

Maar waarom de associatie met kabel TV?

VTM, 2Be, Vier, Vijf, Zes zitten net zo goed bij TV Vlaanderen en bij Proximus.

Ik vind het toch wel zeer merkwaardig dat als het bij de kabel is dat het gezien wordt als "rotzooi die we zeker niet gaan missen", maar tegelijk kan TV Vlaanderen niet voorbestaan als ze het niet in het satellietpakket hebben.

Dan is het plots wel een meerwaarde, zelfs noodzakelijk.

Bekijk ook maar eens wat op de 2e kaart van TV Vlaanderen zit, zonder die commerciële zenders zou dat al helemaal niets meer voorstellen.

 

En hoe definieer je trouwens commerciële zenders?

Ik kijk persoonlijk nauwelijks naar Discovery, maar las hier ook al veel over overdreven veel reclame.

Regionale zenders (voor zover ze al beschikbaar zijn bij TVV) bevatten ook een heel grote brok reclame.

En zelfs de NPO heeft grote reclameblokken, zij het dat ze niet tussen de programma's in geduwd worden.

Mocht je dat er allemaal uithalen, blijft er gewoon nauwelijks nog iets over van pakket.

Ja, de VRT kanalen, maar die kun je ook gratis via DVB-T uit de lucht plukken.

 

Zolang er met pakketten gewerkt wordt zal men altijd wel kanalen er moeten bijnemen die men niet wil.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom ga je Telenet steeds op een voetstuk plaatsen, een gebrek aan objectiviteit wellicht, terwijl het met stip een van de bedrijven die zijn klanten geweldig uitbuit en slecht behandeld.

 

Voorbeelden genoeg:

 

De Belgische zenders van SBS en kabelaar Telenet zijn begonnen met het aanpassen van reclames op basis van offline aankopen van tv-kijkers. Daarvoor combineert Telenet gegevens van zijn klanten met een database van het bedrijf Bisnode.

 

Hypocriet, dat is Telenet.
Ik had het bij een vorige aankondiging al aangehaald maar ze verhogen al jaren de prijzen met als reden hun "grote werf", om iedereen sneller te laten surfen. En nu is het eindelijk zover, verdubbelen ze de snelheid maar moet je er wel 15€ extra voor betalen.

 

Hun prijsverhogingen zijn om te kunnen investeren in Vier, Woestijnvis, Base over te kopen, €€€ naar Liberty Global maar zeker niet om hun klanten sneller te laten surfen. Wie dat wil moet gewoon meer betalen. Lang leve het duopolie !

 

Nu de werken klaar zijn (waar we dus al voor betaald hebben) mogen we eerst nog eens langs de kassa alvorens we er van kunnen profiteren.

 

De enige die hier beter van wordt zijn de ex aandeelhouders van Woestijnvis, die zullen in de handen wrijven dat ze nog een zot gevonden hebben die zoveel betaald voor de aandelen.

 

Zo, de Amerikaanse Liberty Global slaat weer toe en hoe!

Amerikaanse praktijken op de Europese markt. Gecombineerde data van Internet en TV = betere gerichte reclame.

 

Het gaat dus al zo ver dat als je ergens iets koopt, je klantenkaart gebruikt die info dus bij telenet komt die gericht reclame gaat sturen naar jou. Voor mij dus geen klantenkaarten of als je er al eentje aanvraagt gebruik andere naam en adres.

Ze kunnen proberen op te boksen tegen netflix, amazon. Daar heb ik in ieder geval geen reclame. De meeste mensen willen juist geen reclame bij het kijken.

Wat nog aparter is ze willen opboksen tegen netflix en denken er over in de nieuwste versie van hun kastjes netflix in te bouwen

 

Dit is maar kleine bloemlezing van wat op Tweakers is te lezen, maar genoeg om te beginnen walgen over de manier waarop de klanten daar worden behandeld.

 

En ze zien niet in welke put ze zelf aan het graven zijn :mad:

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet en andere hielden het nog tegen, om reclame tijdens een opname door te spoelen.

Benieuwd of ze daar een andere kijk op zullen hebben nu ze eigenaar zijn, en als ze anderen die deze verdelen ook verplicht zullen worden.

Voor tvv, een probleem, naar verluidt niet toepasbaar op de losse kaartjes :grin:.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tripleboy:

En waarom ga je Telenet steeds op een voetstuk plaatsen, een gebrek aan objectiviteit wellicht, terwijl het met stip een van de bedrijven die zijn klanten geweldig uitbuit en slecht behandeld.

Waar doe ik dat?

Integendeel, wat ik bij jou zie is dat jij doet alsof Telenet de baarlijke duivel is, en de andere zijn engeltjes.

Vreemd genoeg spreek je dan wat verder wel van een duopolie, daar moet je dus toch al voor met 2 zijn.

Over het gebruik van klanteninformatie bij TV Vlaanderen, Orange, Proximus, ... zwijg je in alle talen.

Dat is echt een voorbeeld van demoniseren.

 

Citaat

De Belgische zenders van SBS en kabelaar Telenet zijn begonnen met het aanpassen van reclames op basis van offline aankopen van tv-kijkers. Daarvoor combineert Telenet gegevens van zijn klanten met een database van het bedrijf Bisnode.

Merk op dat Proximus ook van plan is/was om met gerichte reclame te starten.

TV Vlaanderen kan dat niet zo makkelijk als de anderen, omdat ze voor de meeste zenders geen interactiviteit hebben (tenzij dus alle zenders die via streaming worden doorgestuurd, daar weten ze wel wie waar naar kijkt.)

Merk ook op dat je bij kabel niet verplicht bent je netwerkkabel te laten inzitten, bij mij zit die gewoon nooit in, dan kan de provider ook niet weten naar wat ik kijk.

 

Citaat

Ik had het bij een vorige aankondiging al aangehaald maar ze verhogen al jaren de prijzen met als reden hun "grote werf", om iedereen sneller te laten surfen. En nu is het eindelijk zover, verdubbelen ze de snelheid maar moet je er wel 15€ extra voor betalen.

En hoeveel heb je al betaald aan prijsverhogingen van TV Vlaanderen?

De prijs is veel meer gestegen dan bij andere providers.

Wat heb je er daar precies voor teruggekregen?

Citaat

Hun prijsverhogingen zijn om te kunnen investeren in Vier, Woestijnvis, Base over te kopen, €€€ naar Liberty Global maar zeker niet om hun klanten sneller te laten surfen. 

 

En waarvoor dienen de prijsverhogingen van TV Vlaanderen?

Na al die tijd heb je nog altijd Vijf en Zes niet in HD.

Je zou toch beter eens wat objectiever worden met je vergelijkingen.

 

Citaat

Amerikaanse praktijken op de Europese markt. Gecombineerde data van Internet en TV = betere gerichte reclame.

Dat lees ik toch ook in de gebruiksvoorwaarden voor digitale TV bij TV Vlaanderen, dat ze gegevens inkopen bij anderen, en gebruiken voor reclame?

Het staat hierboven nog eens, maar daar reageer je niet op.

Hoe zou dat komen?

Bovendien, zelfs de advertenties van deze site werken met cookies, en ook die zijn persoonlijk aan mij gericht.

Waarom vind je dat wel OK, dan?

 

Citaat

Het gaat dus al zo ver dat als je ergens iets koopt, je klantenkaart gebruikt die info dus bij telenet komt die gericht reclame gaat sturen naar jou. Voor mij dus geen klantenkaarten of als je er al eentje aanvraagt gebruik andere naam en adres.

Bij anderen dus ook, hee.

Als TV Vlaanderen informatie inkoopt bij anderen, waar komt die uiteindelijk vandaan?

Via een database, en waar komen de gegevens van die database vandaan?

Inderdaad, klantenkaarten, noem maar op.

 

Je bent toch echt wel selectief blind, Tripleboy, dat je dit aan Telenet verwijt, maar niet aan al die anderen.

Ik moet maar één keer browsen naar iets over koffiekannen, en ik krijg dagen aan een stuk bij elke site die ik bezoek reclame voor koffiekannen.

Blijkbaar heeft digiboy40 dat nog nooit opgemerkt...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei sattv4iedereen:

Telenet en andere hielden het nog tegen, om reclame tijdens een opname door te spoelen.

Benieuwd of ze daar een andere kijk op zullen hebben nu ze eigenaar zijn, en als ze anderen die deze verdelen ook verplicht zullen worden.

Voor tvv, een probleem, naar verluidt niet toepasbaar op de losse kaartjes :grin:.

Je bedoelt het omgekeerde waarschijnlijk.
Telenet hield de eis tegen van commerciële zenders, die wilden hebben dat reclame niet meer zou kunnen doorgespoeld worden.

Ik denk trouwens dat hun alternatief net die gerichte reclames waren, die je dan niet meer zo makkelijk zou kunnen ontwijken.

Maar ik denk inderdaad dat bij CI(+) modules of losse smartcards dit -voorlopig- te ontwijken valt.

In elk geval, als je niets terugstuurt van informatie naar de provider (omdat de netwerkkabel niet inzit) kan die ook niet weten naar wat je juist kijkt, en kan die ook niet iets gericht sturen.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...