Ga naar inhoud


Joyne klaagt bij ACM over distributievergoeding NPO


Sprietje

Aanbevolen berichten

Joyne heeft volkomen gelijk dat ze de nieuwe distributievergoeding van €0,45 per maand per abonnee voor de doorgifte van de zenders NPO 1, NPO 2 en NPO 3 te gortig vinden.
In Duitsland zijn de aanbieders ook verplicht om tv- en radiozenders van de publieke omroep ARD en ZDF door te geven. Echter, daar krijgen ze wel een vergoeding voor van de ARD en ZDF van vele miljoenen per jaar.
NPO is echt belachelijk bezig door én te verplichten (via de wet) de drie zenders door te geven wat natuurlijk kosten met zich mee brengt en daarnaast ook nog een vergoeding per abonnee te vragen.
NPO zou net als in Duitsland moeten betalen voor de distributie van hun programma's per abonnee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet enkel npo, maar die commerciële prutzenders hebben het ook verkregen, dat ze door de wet verplicht doorgegeven moeten worden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb eigenlijk nooit begrepen dat een tv provider die er voor zorgt dat de programmas bij de kijkers terecht komt een vergoeding moet betalen. Stel dat je een koeriersdienst hebt, die mijn content naar een liefhebber brengt. Die zou mij dan moeten betalen omdat hij mijn content naar een liefhebber brengt. En uiteindelijk zijn de abonees degene die dat dan allemaal moeten opbrengen.

 

En het gros slikt het als makke schapen... Ik heb al een hele tijd geen abonnement meer voor welke provider dan ook. En om nou te zeggen dat ik het gevoel heb dat ik wat mis. De tv hier wordt gebruikt voor netflix en de britse fta kanalen. In het verenigd koninkrijk kan je met een dvb-t ontvanger gewoon alle regionale en publieke omroepen, en de commerciele stations gratis bekijken. Oke, je hebt een tv license nodig, maar daarnaast hoef je voor de meeste content niet extra te betalen.

 

En hoe doen wij het hier in nederland? Content leveranciers vragen een vergoeding aan de provider om hun content te mogen distribueren. En we drukken alles maar achter coderingen want stel je voor dat de content zo maar vrij te kijken is waar en wanneer je maar zou willen. Resultaat is dat het tv kijken hoe langer hoe meer een hele dure hobby wordt doordat je eigenlijk geen abonnement kan afnemen voor alleen de kanalen waar je naar zou willen kijken.

 

We zijn met zijn allen de realiteit in zijn geheel kwijt. Betalen om content te mogen distribueren. Als alle providers daar eens mee op zouden houden, hoe gaan die content leveranciers dan hun duur betaalde series aan de man brengen? Aan de andere kant, dan heeft die provider ook niets om aan te bieden aan de klanten dus dat zal er wel nooit van komen.

 

En de klanten, die betalen gewoon gestaag voor al het moois zodat iedereen in de schakel er een goed belegde boterham aan verdient, die wij met zijn allen (zonder mij) betalen.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je vergeet nog de content aanbieder die iedereen het mes op de keel zet met een alles of niets strategie.

De eredivisie CV, die iedereen verplicht 3 Euro per maand laat betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

inderdaad. Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat men dat allemaal maar slikt en zonder morren elke maand betaalt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Discussie deze namiddag ook gehad.

2€ om bvb een programma her op te vragen, vinden ze een peulenschil, etc.

2,30€ voor een brood, vinden ze diefstal.

Voor o.a. tv zien, komt het niet op een paar tien euros, maar bvb voor eten, komt het dan wel op èèn euro.

De macht van ...... .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-4-2018 om 10:21 zei ceesv:

Daarmee wordt invulling gegeven aan de wettelijke bepaling dat de 3 NPO zenders via DVB-T2 vrij te bekijken moeten zijn.

 

Volgens mij volgt uit de Mediawet helemaal niet dat DVB-T2 moet worden aangeboden.

Mijn idee zou zijn: blijf DVB-T als overheidstaak aanbieden via zendmasten (voor de doorgaans mobiele gebruiker die op een klein scherm kijk) en biedt HD uitzendingen aan via de satelliet, dus DVB-S2 i.p.v. DVB-T2.

Voer daarnaast een doorgifteplicht in voor alle NPO zenders door alle pakketaanbieders (via een vaste kabel of satelliet) en schaf dan voor alle providers de doorgiftevergoeding af. Dat zorgt voor eerlijker concurrentie en laat de kijker die meer wil ook voor dat meerdere betalen. Nu hoeft KPN (net als EDPnet overigens) in haar etherpakket namelijk niet voor doorgifte van NPO zenders te zorgen (dat het dat toch doet heeft een andere basis).

Dit komt mijns inziens ook overeen met de gedachte uit de Mediawet dat burgers met eenvoudige middelen de NPO zenders moeten kunnen ontvangen.
Een groot deel ven Nederland is wel op een of andere manier bekabeld. Anderen kunnen een schotel nemen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-6-2018 om 17:03 zei wiz:

inderdaad. Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat men dat allemaal maar slikt en zonder morren elke maand betaalt.

 

Dat komt mijns inziens toch omdat je niet in HD naar  NPO 1-2-3 kunt kijken (los van het huidige Digitenne of een geschikte internetverbinding met NPOstart) zonder gedwongen afname van een pakket bij een pakketaanbieder.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...