Ga naar inhoud


smart-tv :geen nederlandse menu en slechte beeld


Aanbevolen berichten


Hopelijk lukt dit........

 

Maar als ik jou was zou ik toch van het vriendelijke aanbod van forumleden gebruik maken en je toestel laten omzetten naar een BENELUX firmware, appeltje eitje voor die mannen!  Hulde, dat ze dat voor je willen doen, wel altijd een kratje bier ofzo aanbieden natuurlijk!

20180412_144830.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord van die web-shop:

###################################################

 Eindcodes zegt alleen iets over welke distributeur  het toestel geleverd is.... 

 XXN betekend Benelux distributeur dus de adviesprijs betalen !!!

 Alle toestellen welke wij leveren zijn enkel en alleen  voor de  Benelux markt geschikt ( eindigen op G;P;H;L;80/90 etc... )  Een Nederlandse tv bestaat gelukkig niet...

##################################################

 

Volgens Samsung nederland is het geen benelux tv.

 

dus wat nu?ik wil die niet meer.waar heb ik rechtop?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar jij recht op hebt is jou al herhaaldelijk verteld.

Bij een aankoop op afstand, dus bij een shop via het Internet heb jij minimaal 14 een terugaverecht en fan maakt het niet uit hoeveel uur het toestel heeft gespeeld.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt geleverd gekregen wat je besteld hebt.

 

Verder reageer je in het geheel niet op de tips om een Nederlands menu te installeren of op mijn hint dat je bij aankoop op afstand recht hebt op ontbinding van de koop binnen 14 dagen na ontvangst.

Je moet natuurlijk het toestel wel in originele staat, onbeschadigd en origineel verpakt terug sturen.

 

Denk er nog een weekje over na, dan is het probleem vanzelf opgelost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil die zsm retour hebben,ik wil geen import tv.

 

als die web shop zegt dat het een benelux tv is,terwijl deze het niet is,dan klopt er iets niet met die web shop.

 

tv is onbeschadigd,behalve folie is eraf.

 

 

als ik geen recht heb op retour ,dan ga ik zeker al die tips ik gekregen heb uitvoeren,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

TV is TV of je nu een Duits model hebt of een Benelux, hij is volkomen identiek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is al 4 keer aangegeven.

 

De software is in principe ook identiek, met de service afstandsbediening laadt je de landversie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei sattos:

ik wil die zsm retour hebben,ik wil geen import tv.

 

als die web shop zegt dat het een benelux tv is,terwijl deze het niet is,dan klopt er iets niet met die web shop.

 

tv is onbeschadigd,behalve folie is eraf.

 

 

als ik geen recht heb op retour ,dan ga ik zeker al die tips ik gekregen heb uitvoeren,

 

Nogmaals, jij hebt ALTIJD recht om de aankoop binnen 14 dagen te retourneren en jij hoeft ook geen reden op te geven waarom jij de TV terug wilt zenden.

Gewoon aan de Webshop melden dat jij de aankoop wilt annuleren en dan de TV conform de opgegeven procedure van de Webshop terugzenden.

45 minuten geleden zei luisteraar:

Niet helemaal de hardware wel maar de software met apps en landcode niet.

De juiste software vinden flashen en je tv is 100% benelux

 

Zoals ik al eerder schreef kan ook de HW van een buitenlands model afwijken t.o.v. een Benelux model, dit kan m.n. invloed hebben bij het streamen van Netflix content.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Sattos,

 

Ik ben  nieuwsgierig hoe het nu is verdergegaan met je nieuwe tv,  heb je die nog retour kunnen sturen?

 

En lukte het wel of niet met het inscannen op het standaard pakket van Ziggo?

 

Laat het ons even weten............

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dunhans en  alle andere sat-genoten,

 

voorlopig heb ik tv die altijd boven stond naar beneden gehaald,die gebruiken we voorlopig.

Tv blijft gewoon,doen we niet meer retour,we gaan misschien iptv b*x aanschaffen,als het niet lukt dan ga ik zenders inscannen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je beslissing, maar het blijft natuurlijk jammer dat je niet kan genieten van je grote nieuwe tv.

 

Ik heb in 2012/2013  ook bewust Samsung tv's gekocht die de landcode op EU Germany hadden, het scheelde honderden euro's.  Toen kon je nog met een computer of de originele afstandsbediening in het (geheime) service menu komen.  Allemaal heel simpel, nu heb je dus een service remote van Samsung nodig met die nieuwe modellen.  Alle 3 televisie's werken nog steeds prima, de zenderlijsten worden automatisch vernieuwd en het menu is nederlands.

 

Denk nog eens na of je iemand kan vragen om je ermee te helpen, het is in 5 minuten verzet.     In de bijlage foto zie je dat service menu en op de vierde regel zie je "REGION" staan, dat moet gewijzigd worden in EU Benelux.   Het is echt heel simpel en de garantie vervalt niet als je het verzet.906051539_servicemenusamsungtv.jpg.33f2c7473992a07592d968ae2ead2da6.jpg

  • Bedankt 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dunhans  denk je nu echt dat het die vierde regel is ?

100% zeker van niet denk na voordat je wat schrijft.

Ga gebruikers geen instellingen laten wijzigen die n.v.t zijn waar zij de tv mee kunnen bricken ( Kapot maken ) dan vervalt sowieso de garantie en geen recht op retour.

Ook geen andere instellingen wijzigen dat kan Samsung doen op afstand als je een ticket aanmaakt bij hun als jij vind dat het beeld slecht is.

 

De LOCALSET dient alleen omgezet te worden naar de BENELUX dat is alles en je zal zien dat je alle NL instellingen hebt provider zoeken & Benelux Ontvangst instellingen.

 

Ik leg in onderstaande threads uit hoe je alleen de LOCALSET om kan zetten zonder een SERVICE  Afstandbediening te gebruiken werkt ook bij de M en MU toestellen.

Wil je toch een service afstandbediening dan even googelen op typenr. aa81-00243a je bent voor € 20,00 klaar en heb je een groter ding in de hand dan die kleine A.B

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/353884-samsung-us-55ks9000-regio-code/
https://www.sat4all.com/forums/topic/341979-local-settings-loc_set-wijzigen-in-samsung-ue65hu7500/

 

Als de beste man de tv terug wil doen om dat deze niet aan de wensen voldoet waar hij het toestel voor heeft aangeschaft dan is dit zijn volste recht. en het is bullshit dat de Tv niet langer dan 2 uur aan mag staan voordat je hem retour doet dit kan een winkel of webshop niet controleren.

Als je een product in een webshop koopt dan mag je hem testen zoals je dat in een winkel doet voldoet hij niet aan de eisen dan mag je hem binnen 14 dagen retour sturen dit is bij wet geregeld. als je een webshop zwart wilt maken dan doe je dat maar bij een review site of trustpilot een goeie webshop is aangesloten bij een keurmerk.

Als de webshop zegt dat het een BENELUX model is dan moeten zij dit bewijzen door een verklaring van Samsung te sturen dat het een Benelux model betreft.

Aan de hand van de codering van het modelnr. die achter 6400xxxx kan je het niet zien alleen aan het Serienr. en Product code van de tv.

 

Het is algemeen bekend probleem  dat de MU6000 MU6200 MU 6400. niet een scherp beeld geeft als je in een hoek kijkt dus moet je er recht voor zitten.  Bij de vorige 6000 series was dit beter. De hardware is bij alle EU modellen gelijk als je nu een Duits, Frans, Italiaans, Spaans/Portugees of Benelux model koopt het maakt geen ruk uit mainboard, t-con, Scherm, tuners zijn allemaal hetzelfde. Alleen als je een UK model hebt dan heb je kans dat er een wijziging in zit maar dat heeft Samsung ook al gelijk getrokken bij de low budget toestellen..

 

Doe wat je er mee wil doen.

Persoonlijk zou ik niet een grote tv bij een webshop gaan kopen altijd naar de winkel met de grote M en vragen of ze daar een kabel kanaal erop willen projecteren dan kan je echt zien of hij voldoet en dan de verkoper voor de voeten gooien dat hij bij een Webshop goedkoper is dan gaan ze in de meeste gevallen mee in de prijs.

Sluit er eens een 4K IP of 4K Sat receivertje op aan daarvoor is deze tv gebouwd en je zal zien dat je een beter beeld hebt.

 

 

Mazlzlz
Avalon

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik foute info doorgaf, maar het was al weer 4/5 jaar geleden dat ik daar mee bezig was, klopt het is de local-set die gewijzigd moet worden in EU-BENELUX.

 

Maar als je niet technisch genoeg bent, kan je beter even wat hulp vragen....

 

Maar het blijft jammer dat ze iemand een tv verkopen die niet eens een nederlands menu heeft!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...