Ga naar inhoud


VRT stopt FTA uitzendingen.


Alphasat

Aanbevolen berichten


Op 15-6-2018 om 10:11 zei Tonskidutch:

ofschoon we het niet over politiek zouden hebben is dat geloof ik idem dito voor al die andere partijen

 

maar we zouden politiek erbuiten houden

 

en wat jij tripleboy schrijft is smaad

 

hier gaat het al tijden niet meer over een inherent aspect van onze samenleving namelijk iets gratis aangeboden krijgen

 

Ik heb geen flauw benul waar je het over hebt. Mijn bijdrage was een REACTIE op een uitspraak, en ook niet een van tripleby maar op een van codx. En dan zie ik steeds weer terugkomen bij mensen als jij, die me dan willen beschuldigen van het "de politiek erin halen": je vindt het prima dat hij schrijft "Dat gebeurt toch wel en dat heb je aan onze (inter) nationale politiek en linkse elite te danken."  maar niet dat ik dat weerleg. Dan ben ik in jouw ogen plotseling iemand die over de schreef gaat, en je bent zowaar de enige niet. 

 

Als je een eerlijk mens was dan had je zelf op codx moeten reageren na die uitspraak " Dat gebeurt toch wel en dat heb je aan onze (inter) nationale politiek en linkse elite te danken."  Het probleem is echter dat jij politieke uitspraken waar je het mee eens bent niet als een politieke uitspraak ziet, maar wel iemand die die uitspraak weerlegt. Zolang je zo oneerlijk blijft zal er nooit iets opgelost worden. Ik wil heel graag de politiek erbuiten laten maar dan moet IEDEREEN dat doen.  Selectieve keuzes van mensen zoals jij die politiek prima vindt zolang het in je straatje past en de vermoorde onschuld uithangt als iemand een antwoord geeft dragen niets bij.

Overigens gaat het niet "om iets gratis aangeboden krijgen" maar om het recht van een volk om buiten de commercie om tezamen op radio en tv iets voor zichzelf te organiseren.

Een recht dat we al vanaf de oorsprong van radio en later tv uitzend tecnieken hebben gehad.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom voel jij je nu beschuldigd? beste t90

als het besluit bij de minister ligt en een of ander hier op sat4all de wetstraat in Brussel daar op aanspreekt in het topic is het toch duidelijk dat het altijd over politiek gaat

 

soms is een antwoord op een vorige bijdrage niet persoonlijk gericht maar op andere voorgaande berichten die men niet onnodig wilt citeren

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Kabeltje87:

Ik word bang nu.  Uitgemaakt worden om ouderwets te zijn.

 

Willy

 

UHD op een smartphone.  Natuurlijk moet dat.....

 

Willy

Niet getreurd Willy, wat is ouderwets? Niet willen meegaan in een verslaving? Waar lees je bvb liever het nieuws, in je ouderwetse krant 's morgens bij de koffiekoeken of al rondlopen  met de smartphone? Smartphone heeft natuurlijk ook zijn voordelen, je bent altijd op de hoogte van alles, maar heeft een mens zonder deze verslaving daar nood aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei astro iris:

Niet getreurd Willy, wat is ouderwets? Niet willen meegaan in een verslaving? Waar lees je bvb liever het nieuws, in je ouderwetse krant 's morgens bij de koffiekoeken of al rondlopen  met de smartphone? Smartphone heeft natuurlijk ook zijn voordelen, je bent altijd op de hoogte van alles, maar heeft een mens zonder deze verslaving daar nood aan?

 

Ik verkies idd de ouderwetse krant 's morgens bij de koffie.

Heb het wel eens met de tablet moeten doen, omdat de krant niet bezorgd was, en dan weet je meteen weer wat je mist.  (Ja, ik heb een tablet)

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Tonskidutch:

zo komen we niet verder, er is een besluit genomen waarop jullie te weinig invloed hebben gehad of invloed op hebben genomen.

eigen schuld dikke bult

 

 

Maar we hebben tenminste geprobeerd en dit kreeg ik als antwoord van een Vlaams volksvertegenwoordiger:

 

Mijn indruk was dat Minister Gatz ook verrast was door de onbegrijpelijke beslissing van de VRT. 
Je kan het pittige debat hierover via deze link bekijken en lezen:
 
 
Het ziet er echter niet naar uit dat de VRT zijn beslissing zal terugschroeven, maar ik wil u alvast informeren dat ik de kwestie opnieuw op de tafel ga leggen tijdens de bespreking van het jaarverslag van de VRT morgen in de commissie cultuur, live te volgen via de site van het Vlaams Parlement

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Tonskidutch:

waarom voel jij je nu beschuldigd? beste t90

als het besluit bij de minister ligt en een of ander hier op sat4all de wetstraat in Brussel daar op aanspreekt in het topic is het toch duidelijk dat het altijd over politiek gaat

 

soms is een antwoord op een vorige bijdrage niet persoonlijk gericht maar op andere voorgaande berichten die men niet onnodig wilt citeren

 

Mij valt in dit forum steeds op dat ik aangevallen wordt wanneer ik op een door een ander aangesneden topic reageer. Vrijwel altijd is die ander dan begonnen met een veelal anti-democratische stelling die dan kennelijk altijd door de beugel kan maar op het moment dat ik iets recht wil zetten dan ben ik meteen de gebeten hond "die over politiek zou beginnen". Er volgden in een aantal gevallen zelfs verbanningen van de site op, daarbij vraag ik me voortdurend af waarom politieke thema's steeds door de vingers gezien worden als het haatstellingen tegen ons publieke systeem betreft en onacceptabel gevonden wordt als je ons publieke systeem verdedigt. Sat ervaar ik op zijn minst als uitermate merkwaardig gezien het feit dat het gros van de Nederlanders net als het gros van de Duitsers en vrijwel alle andere beschaafde Europese landen in meerderheid voor het idee is dat een volk het recht heeft een eigen publieke omroep in stand te houden.

 

Dat er rechtse regeringen zijn die alles willen afbreken ten voordele van big business wil nog niet zeggen dat we dan maar een soort zwijgverbod moeten opgelegd krijgen als je weerwoord geeft. Dat zal ik hoe dan ook altijd blijven doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Tonskidutch:

nou dat siert je, en mijn opmerking was dus ook niet als aanval bedoeld maar om te voorkomen dat het enkel over partijen gaat

voor en tegenstanders heb je overal

en overal ligt het zo rond de 50% :D

 

Dank je. Maar nee, je hebt het niet bij het juiste eind. In Duitsland bijvoorbeeld ligt het percentage pro publieke tv enorm veel hoger, ergens rond de 80%. Maar ja, je hebt uiteraard jongeren die roepen dat ze alleen maar naar Youtube kijken en geen enkel oog hebben voor het feit dat ons democratische systeem niet kan voortbestaan zonder dat er andere bronnen dan het bedrijfsleven voor nieuwsgaring zijn die daar een enorme muil over opzetten. Niet zelden lopen AfD en die groep in dezelfde pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je kijkt naar de recente coalitie is het nipt...

 

maar betreffende TV in Duitsland is het natuurlijk eenduidig dat er hoogwaardige producties gemaakt worden voor alle leeftijden

natuurlijk van een enorm grote pot kijk en luistergeld (het heet niet meer zo maar toch) dus niet gratis

 

van oudsher ben ik een fan van de Duitse TV, echter daar hebben de Belgen heel erg weinig aan

het is in zoverre beter geregeld als open en duidelijk is wat je voor die TV betaald en wat er door de TV mensen uitgegeven wordt... begrijp je

daar zijn ze heel secuur in

 

nu die belgen nog, en dan misschien de Nederlanders met hun verkapte belastingstelsels

 

ik wil wel nog even kwijt dat ik ook altijd naar nonkel Bob en tante Terry keek ;)

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Tonskidutch:

als je kijkt naar de recente coalitie is het nipt...

 

maar betreffende TV in Duitsland is het natuurlijk eenduidig dat er hoogwaardige producties gemaakt worden voor alle leeftijden

natuurlijk van een enorm grote pot kijk en luistergeld (het heet niet meer zo maar toch) dus niet gratis

 

van oudsher ben ik een fan van de Duitse TV, echter daar hebben de Belgen heel erg weinig aan

het is in zoverre beter geregeld als open en duidelijk is wat je voor die TV betaald en wat er door de TV mensen uitgegeven wordt... begrijp je

daar zijn ze heel secuur in

 

nu die belgen nog, en dan misschien de Nederlanders met hun verkapte belastingstelsels

 

Ik kijk liever naar opiniepeilingen. Een coalitie is tenslotte niet iets dat de verkiezingen wint op basis van een bepaald thema, tenzij dat thema allesoverheersend is zoals het vluchtelingendebat op dit moment. En het idee dat de publieke omroep "gratis" zou komen vind ik heel vreemd omdat we van oudsher altijd kijk- en luistergeld betaalden. Maar juist omdat we er verplicht aan meebetalen mag het geen bject vormen waar commerciële organisaties winst op mogen maken, het is van ons, niet van hen.

De fantasie dat commerciële radio of tv gratis is wordt kunstmatig in stand gehouden door te verdonkeremanen dat adverteerders al hun uitgaven royaal van de belastingen mogen aftrekken. We betalen door als burger voor hun ontbrekende belastingafdragen te moeten compenseren. Dat gaat om immens veel grotere bedragen dat de publieke omroep ons gezamenlijk kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet, ik heb uit vroeger jaren wel de indruk gehad dat er brede steun voor de publieke omroepen brt en rtb was maar dat is decennia geleden. Als ik heel eerlijk mag zijn, ik vind de programma's rond en na het nieuws op Canvas zeer de moeite waard en ook de Ketnet programma's zijn enorm goed voor onze kleinkinderen omdat ze niet zoals wij die kleintjes voortdurend bestoken met reclame maar op radiogebied vind ik dat er behalve Klara weinig wordt gepresteerd. Maar goed, dat is mijn mening, anderen zullen daar zeker heel anders over denken. De Belgen maken uiteraard omroep voor zichzelf en niet voor een toevallige Nederlander die er een graantje van meepikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...