Ga naar inhoud


VRT stopt FTA uitzendingen.


Alphasat

Aanbevolen berichten


Linkje naar het artikel: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/17/vrt-stopt-eind-dit-jaar-met-uitzenden-via-dvb-t/

 

Is dit überhaupt wettelijk? Moet de VRT haar zenders niet via de ether verspreiden, zodat de bevolking kosteloos hiernaar kan kijken? Voor VRT NU heb je een internetverbindin nodig, dus kan je het niet volledig gratis noemen.

 

TV Vlaanderen zendt ook via DVB-T(2?) uit in Vlaanderen, maar VRT zenders zitten hier niet bij, TVV zei gewoon dat deze FTA zijn en zij er niet verantwoordelijk voor zijn dacht ik.

aangepast door Mylan1999
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien FTV?

ze kunnen via tvv antenne of sat, FTV gaan, als vrt of regering de nodige centjes uitgeven.

vrt is FTA via de kabel, als die niet is los geschroefd, of geen sper filter tussen zit.

eerst tvv dagvaarden, vanwege volgens hen onjuiste reclame en nu beslissen te stoppen.

als tvv daardoor een boete krijgt, vraag ik me af, of ze geneigd zullen zijn de taak op zich te nemen om de vrt gratis via dvb-t2 te verspreiden.

tenzij ze door een of ander regeltje wettelijk verplicht worden. O.a. België is een kei in het maken van zo’n regeltjes.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei sattv4iedereen:

Mischien FTV?

ze kunnen via tvv antenne of sat, FTV gaan, als vrt of regering de nodige centjes uitgeven.

vrt is FTA via de kabel, als die niet is los geschroefd, of geen sper filter tussen zit.

eerst tvv dagvaarden, vanwege volgens hen onjuiste reclame en nu beslissen te stoppen.

als tvv daardoor een boete krijgt, vraag ik me af, of ze geneigd zullen zijn de taak op zich te nemen om de vrt gratis via dvb-t2 te verspreiden.

tenzij ze door een of ander regeltje wettelijk verplicht worden. O.a. België is een kei in het maken van zo’n regeltjes.

TVV doet in mijn ogen voorlopig toch niets verkeerd aangezien ze vermelden dat zij niet zorgen voor de aanlevering van de VRT zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antenne TV zonder VRT zenders lijkt mij toch moeilijk aan de man te brengen.

Nu lukt dat wel, omdat de VRT nog gratis FTA te ontvangen is.

Maar als die weg is, kun je toch moeilijk een product met "de Vlaamse zenders verkopen" waar de VRT niet eens inzit.

Daarom denk ik dat TV Vlaanderen geen andere keuze zal hebben dan de VRT zenders in haar aanbod opnemen.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei zzzzzz:

Antenne TV zonder VRT zenders lijkt mij toch moeilijk aan de man te brengen.

Nu lukt dat wel, omdat de VRT nog gratis FTA te ontvangen is.

Maar als die weg is, kun je toch moeilijk een product met "de Vlaamse zenders verkopen" waar de VRT niet eens inzit.

Daarom denk ik dat TV Vlaanderen geen andere keuze zal hebben dan de VRT zenders in haar aanbod opnemen.

 

Dit denk ik ook enkel de vraag of Antenne tv het fta aanbied

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei zzzzzz:

Antenne TV zonder VRT zenders lijkt mij toch moeilijk aan de man te brengen.

Nu lukt dat wel, omdat de VRT nog gratis FTA te ontvangen is.

Maar als die weg is, kun je toch moeilijk een product met "de Vlaamse zenders verkopen" waar de VRT niet eens inzit.

Daarom denk ik dat TV Vlaanderen geen andere keuze zal hebben dan de VRT zenders in haar aanbod opnemen.

 

 

Inderdaad slimme zet van de VRT,  waarom geld uitgeven als je ook kunt krijgen. En kijkers ja die betalen toch wel en bovendien zullen er maar weinig zijn die alleen VRT willen en niet de commerciëlen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zulllen wel wetten en regeltjes worden gemaakt, dat tvv antenne het zal MOETEN aanbied, mischien FTV.

zo zijn er al genoeg vervelende regeltjes in ons nadeel als de 30 verplichte basiszenders en must carry zenders, omdat bepaalden beschermd moeten zijn tegen een faillisement.

indien geen vrt via dvb-t, België het eerste Europees land waar hun openbare/publieke zender niet fta is?

en ze willen het investeren in het platform vrt.nu, maar kenissen van mij kent er met een druk zelfstandig leven, die enkel een dvb-t,tje staan hebben, als ze eens de tijd over hebben om het journaal mee te pikken.

misschien zal iedereen een gratis kabel aansluiting krijgen die dat wilt, vrt zit daar FTA op. Maar wie zal dat betalen?

en ja, er bestaan nog internetloze gezinnen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei luisteraar:

Ik verwacht dat de npo met een soortgelijk bericht komt

 

Dat verwacht ik niet, in Nederland zijn ze verplicht tot gratis doorgifte. Want iedereen moet in de gelegenheid zijn om de NPO gratis te ontvangen.  

 

 

 

Voor zover betrouwbaar. Dit schrijft KPN op haar eigen forum: 


Het is niet meer mogelijk om met een eigen gekochte tuner gebruik te maken van het abonnement. Als je alleen de NPO-kanalen en de regionale zender wilt zien, dan kun je nog wel een eigen tuner aanschaffen. Mits deze de gebruikte DVB-T2 techniek ondersteunt. 
 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Noordzee:

 

Dat verwacht ik niet, in Nederland zijn ze verplicht tot gratis doorgifte. Want iedereen moet in de gelegenheid zijn om de NPO gratis te ontvangen.  

 

Waarom niet ?  NPO  in FTA kan ook via KPN's digitenne… daar hebben ze exact hetzelfde probleem... zonder npo gaat iemand nog digitenne abo nemen. Het is een spel tussen content leveranciers en TV providers

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...