Ga naar inhoud


Duitse HD+ kaart en module werkt niet op VU+ Uno?


Elwin

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren in Duitsland een HD+ kaart incl. module gekocht, er vanuitgaande dat deze gewoon werkt in alle CI-sloten. 

 

Nu krijg ik op mijn VU+ Uno ontvanger geen beeld op de Duitse HD-zenders. Werkt deze module niet op de VU+? Volgens de verpakking zit er 6 maanden HD+ pakket op, maar moet ik deze misschien eerst activeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de oude VU+ UNO werkt CI+ inderdaad niet. CPU is te traag naar het schijnt.. vanaf de VU+Duo2 en alle ARM gebaseerde VU+ ontvangers werkt CI+ wel (vermits je de VTi firmware gebruikt). Op OpenPli kun je CI+ vergeten...

Een nieuwe HD+ kaart moet eerst geactiveerd worden...

Mocht je een HD+ kaart versie 01 of 02 hebben dan kun je deze wél gebruiken zo der de CI+ module (dus ook op je oude VU+ UNO), versie 03 en 04 kun je met Gbox 8.11k ook aan het werk krijgen. De 04A en 04H werken uitsluitend met de CI+ module.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-5-2018 om 12:50 zei Mimisiku:

Op de oude VU+ UNO werkt CI+ inderdaad niet. CPU is te traag naar het schijnt.. vanaf de VU+Duo2 en alle ARM gebaseerde VU+ ontvangers werkt CI+ wel (vermits je de VTi firmware gebruikt). Op OpenPli kun je CI+ vergeten...

Een nieuwe HD+ kaart moet eerst geactiveerd worden...

Mocht je een HD+ kaart versie 01 of 02 hebben dan kun je deze wél gebruiken zo der de CI+ module (dus ook op je oude VU+ UNO), versie 03 en 04 kun je met Gbox 8.11k ook aan het werk krijgen. De 04A en 04H werken uitsluitend met de CI+ module.

 

Oké, helder. Ik heb de ontvanger nog niet zo superlang, dus ben alle functionaliteiten nog aan het ontdekken, haha! Ik heb de nieuwe versie van de VU+ Duo volgens mij, en OpenPLI heb ik draaien. Het is een versie 4-kaartje, dus dat zou met Gbox 8.11k moeten werken? Wat is Gbox 8.11k en hoe krijg ik het op de ontvanger? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest op mijn VU+ Zero 4K om alle HD+ zenders te kunnen decoderen in het menu deze ook eerst de rechten toewijzen, o.a. RTL UHD wilde niet vrijschakelen. 

Door deze in het CI module menu ook aan te vinken ging deze alsnog wel open. 

Kan zijn dat het bij jullie al wel gelijk allemaal vrijgeschakelt word, kijk via de HD+ module met smartcard 3 versie. 

 

Ook French OPEN in 4K komt vanaf 27e mei op UHD1+ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zoals gezegd. OpenPli (wat je nu gebruikt) herkent/accepteert geen CI+.. Dus eerst VTI flashen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...
Op 23-5-2018 om 10:16, Mimisiku zei:

En zoals gezegd. OpenPli (wat je nu gebruikt) herkent/accepteert geen CI+.. Dus eerst VTI flashen. 

 

Op 21-5-2018 om 21:40, Elwin zei:

Een nieuwe HD+ kaart moet eerst geactiveerd worden...

Ik heb net zo'n HD+ kaart en hoe moet je die dan activeren. Op de beschrijving staat dat die kaart automatisch wordt ingeschakeld. Bij mij niet.

Ik heb een Philips 55pos9002/12 tv en kaart versie is HD 05. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je TV een DVB-S2 ontvangstmogelijkheid heeft dan zou een HD+ CI+ Cam ook moeten werken. De installatie gaat als volgt:

 

1. TV controleren op software update(s). Eventueel installeren.

2. Fabrieksreset uitvoeren

3. Satelliet(en) instellen op de TV

4. Astra 1 kanalen inlezen (geen FastScan want die leest de HD kanalen van HD+ niet in!! Zitten namelijk niet in de Canal Digitaal zenderlijst)

5. RTL HD opzoeken en erop afstemmen.

6 HD+ CI+ Module in het CI slot schuiven tot ie ‘klak’ zegt.Past maar op één manier. Gebruik geen kracht! Zorg ervoor dat de HD+ 05 kaart er nog niet inzit!

De autorisatie zou dan vanzelf moeten beginnen. Als alles goed gaat komt ‘Uw ontvanger is nu gereed’ o.i.d. De kaart goedom in de module schuiven. Binnen 1 uur zou de kaart beeld moeten geven…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku, bedankt voor je stappenplan hoe de module installeren. Nu weet ik zeker dat ik dat goed heb gedaan.

Helaas ook na dit opgevolgd te hebben werkt het nog steeds niet. Wat ik ook doe hoelang ik ook wacht ik krijg steeds. Ihr CI+ Empfangsgerat wird authentifizeert.  

Ik heb mijn TV 2x naar fabrieksinstellingen gezet de laatste keer dat ik dat deed heb ik bij landeninstellingen Duitsland gekozen. Had ik ergens gezien dat d

je dat moest doen. 

De HD+ CI Module heb ik zo'n 10 jaar geleden gekocht in Duitsland en was toen nog niet zo lang geleden uitgebracht. Ik had gekocht maar nog nooit gebruikt omdat mijn ontvanger ongeschikt was voor die HD+ module. Nu met mijn TV die dat wel kan dacht ik, laat ik het nu weer proberen en heb daarom een nieuwe kaart gekocht (HD05)

Misschien is mijn common interface te oud en dat het daarom niet wordt herkent. Ook al staat tv op RTL HD.

 

image.thumb.png.6fa36ce834909d09c67486a9e858c062.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niets fout.. Je moet gewoon wachten.. Al zou dat nog geen 5 minuten mogen duren… Werkt het niet dan zou je de ontvangst kunnen testen. Ontvang je daadwerkelijk voldoende signaal op RTL HD? Doet hij het niet dan lijkt het erop dat je module op die TV niet werkt… Mijn CI+ ligt in de la en heb die ooit getest in een Technisat en dat ging prima. Volgens mij heeft die module nooit een update gehad…

Je zou de combi CI+ en HD05 eens in een winkel kunnen testen…

 

Je kunt ook testen door de HD+ kaart juist wél in de module te laten…..Bij mij moest ie eruit…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met de kaart er ingelaten een paar getest en geheel meer als 1 dag in mijn tv gelaten. RTL fta kan ik wel ontvangen dus ook dat is goed.

Ik heb ook een VU+ second edition waar in de kaart ook niet werkt. Het zou moeten werken met een softcam en ik heb in OpenPli geprobeerd met een CC cam en Oscam software. Ook zou het kunnen met CI HD+ met VTi software maar dat wil ik liever niet doen omdat ik Openpli beter vind.

Misschien moet ik die kaart HD05 via website aanmelden (of niet goed) maar mijn Duits is niet zo geweldig. 

Nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Windows PC hebt kun je AnyDesk installeren (soort TeamViewer). Als je zorgt dat je satelliet ontvanger via het Windows thuisnetwerk benaderbaar is kan ik je wel verder helpen. Een nieuwe HD+ kaart hoef je niet apart te registreren….

Maarre, waarom een HD+ kaart als je Duits niet super is? Wil je het leren of verbeteren?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...